Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivan jäätävä hikoilu urheillessa

Vierailija
19.06.2016 |

Löytyisikö täältä kohtalontovereita? Olen siis parikymppinen nainen, joka urheilee paljon, ja aina, kun treenaan, tuotan aivan valtavan määrän hikeä :D Yleensä jo alkulämmittelyn jälkeen hikeä pukkaa melkoisesti ja treenin lopussa näytän jo uitetulta koiralta. Varsinkin pää on aivan märkä. Silloin kun en urheile, en hikoile niin, että se jotenkin häiritsisi. Luin jostain, että hyväkuntoiset voivat hikoilla enemmän, koska kroppa osaa paremmin säädellä lämpöä. Lisäksi minulla on varmaan sitten erityisen vilkas aineenvaihdunta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin hikoilen tosi paljon, jos treenaan tosissaan. Onhan se vähän ikävää, kun hikeä valuu silmiin ja muutenikin pitkin ihoa, vaikka koko ajan pyyhkisi pois. Muuten mua ei kyllä hikoilu haittaa eikä mun hikoilun pitäisi haitata muitakaan. Miksi sua haittaa hikoilu?

Vierailija
2/5 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut tuollainen vesihana. Ensimmäiset 15-20 minuuttia urheilemisen tai liikkumisen alusta olen ihan kuiva, sitten alkaa valtava hikoilu, mutta lähinnä kaulasta ylöspäin. Hiki virtaa puroina hiusten alta pitkään vielä sen jälkeen, kun olen lopettanut liikkumisen ja loppuu sitten yhtäkkiä kuin hana väännettäisiin kiinni. Jos pysähdyn juttelemaan jonkun kanssa, joudun pyyhkimään otsaani ja kasvojani lakkaamatta, ja vesi lentää kämmensyrjästä kuin rännistä, mikä on huomiotaherättävää.

Muulloin hikoilen aivan normaalisti. Olen viisikymppinen ja olen hikoillut urheillessani tällä tavalla niin kauan kuin muistan. Juon vettä huomattavasti enemmän kuin useimmat muut, mutta en usko, että sillä on tämän asian kanssa tekemistä, koska hikoilen kuin vuoristopuro ihan juomattakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin hikoilen kuin vesiputous, mutta oon sitä mieltä, että se kuuluu asiaan kun treenaa kovaa. Jos ei hiki lennä, sehän on sitten kevyt treeni.

Vierailija
4/5 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin hikoilen kuin vesiputous, mutta oon sitä mieltä, että se kuuluu asiaan kun treenaa kovaa. Jos ei hiki lennä, sehän on sitten kevyt treeni.

Tässä taitaa olla kysymys siitä, että hikeä tulee kevyessäkin treenissä ja ainakin minun tapauksessani myös normaalissa kävelyvauhdissa yli äyräiden. Normaalilla treenihiellä ja vesiputouksella on tosi iso ero.

Nro 2

Vierailija
5/5 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin hikoilen tosi paljon, jos treenaan tosissaan. Onhan se vähän ikävää, kun hikeä valuu silmiin ja muutenikin pitkin ihoa, vaikka koko ajan pyyhkisi pois. Muuten mua ei kyllä hikoilu haittaa eikä mun hikoilun pitäisi haitata muitakaan. Miksi sua haittaa hikoilu?

Ei se sinänsä haittaa, kunhan kyselen, löytyykö täältä muitakin, jotka hikoilevat kuin pienet siat 😄 mutta onhan se toisaalta hiukan häiritsevää, kun minusta jää vain märkä läntti lattiaan kovan treenin jälkeen.