Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paulo Coelhon filosofia

Vierailija
18.06.2016 |

Mitä ajatuksia se teissä herättää?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole filosofiaa.

T. Teoreettisen filosofian kandi

Vierailija
22/26 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloittelin Coelholla, joten en ala lyttäämään. Ei se nyt niin huonoa ole kuin väitetään. Nykyään luen sitten muuta, mutta jollain pitää päästä alkuun. Ja luulen että monet Coelhon dissaajat eivät edes ymmärtäisi vaikeampaa filosofiaa. Dostojevskiakin tulkitaan väärin jopa filosofien parissa.

No Dostojevskia nyt ei pidetäkään minään filosofina vaan tarkkana ajan ja ihmismielen kuvaajana. Kokeile Siri Hudstvedia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloittelin Coelholla, joten en ala lyttäämään. Ei se nyt niin huonoa ole kuin väitetään. Nykyään luen sitten muuta, mutta jollain pitää päästä alkuun. Ja luulen että monet Coelhon dissaajat eivät edes ymmärtäisi vaikeampaa filosofiaa. Dostojevskiakin tulkitaan väärin jopa filosofien parissa.

No, luuleepahan täällä moni, että Jane Austen kirjoitti kivoja rakkausromaaneja, eikä ymmärrä mitään taustaa siitä älykkäästä yhteiskunnallisesta dialogista. Ja kyllä mun mielestä Coelhoa on mukavampi lukea kuin Dostojevskia, vaikka ensimmäistä täällä kovin lytätäänkin.

Vierailija
24/26 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vain, mutta mitä tarkoitat tuolla, että tulkitaan väärin? Yleensä akateemisissa piireissä on eri koulukuntia, jotka tulkitsevat asioita eri tavoin ja monesta asiasta, erityisesti taiteen, kirjallisuuden ja filosofian saralla ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa totuutta tai tulkintaa vaan erilaisia näkemyksiä, joita perustellaan eri tavoin.

Itsekin luin Coelhoa joskus lukioikäisenä ja se oli ihan jees silloin. Alkemistin hehkutusta en tosin ikinä ymmärtänyt. Mielestäni se on Coelhon huonoin kirja.

Vierailija
25/26 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole filosofiaa.

Eikö moni tällainen tuotos menisi metafysiikan ja etiikan peruskysymysten äärelle? Kyseessä ei toki ole oppikirjateos, mutta kai kirjailija voi myös omalla rajatulla kapasiteetillaan tutkia?

Voihan näistä tietysti vääntää, mutta ymmärrät varmasti eron oppiaineellasi ja sillä, miten filosofia käsitetään puhekielessä.

Vierailija
26/26 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole filosofiaa.

Kandipa hyvinkin.

t. samaisen aineen tohtorikoulutettava, joka muistelee lämmöllä tuota pätemisvaihetta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän