Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarusten tapaaminen ahdistaa

Vierailija
18.06.2016 |

Minulla on kaksi sisarusta. Olemme kaikki jo hyvän matkaa aikuisia. Olimme lapsuudessa erilaisista luonteistamme huolimatta melko läheisiä, mutta sittemmin eri asuinpaikat ja erilaiset elämänvalinnat ovat etäännyttäneet meitä. Tapaamme lähinnä perhejuhlissa ja lomilla.

Viime aikoina minua on alkanut yhä enemmän ahdistaa olla tekemisissä sisarusteni kanssa. Toisen osalta syynä on hänen vilpillisyytensä ja holtiton käyttäytymisensä suhteessa mm. rahaan, alkoholiin ja ihmissuhteisiin. Hän on eräänlainen hurmaava hulttio, jonka perhe-elämän julkisivun takana on pettämistä, käsittämättömiä rahasotkuja ja muiden ihmisten taloudellista hyväksikäyttöä. Toisen sisaruksen kohdalla ongelma on oikeastaan vain hänen runsas alkoholinkäyttönsä. En muista, milloin olisin viimeksi tavannut hänet niin, ettei tapaamiseen olisi liittynyt alkoholi tai ettei hän olisi ollut vähintään krapulassa.

Olen ruvennut jännittämään molempien sisarusten tapaamista jo etukäteen ja ahdistumaan tilanteista. Aina paljastuu joku uusi sekoilu, mukava illanvietto suistuu kännäilyksi, tms. Tapaamiset erityisesti ensin mainitun sisaruksen kanssa tuntuvat usein myös sietämättömällä tavalla kulissin ylläpitämiseltä tai näyttelemiseltä, jossa todellisista asioista ei koskaan puhuta, vaikka kaikki tietävät ne.

Jollain tavalla myös häpeän sisaruksiani ja ajattelen ehkä liikaa, miltä he mahdollisesti muiden silmissä näyttävät. Haluaisin oppia hyväksymään heidät paremmin kaikkine virheineen ja olemaan heidän kanssaan tekemisissä vapaammin ja rennommin, välittämättä liikaa heidän asioistaan. Olen surullinen siitä, ettemme ole läheisiä ja haluaisin olla tekemisissä useammin.

Olen miettinyt myös omaa käyttäytymistäni tässä asiassa. Olenko itse ikävä, elämästä nauttimaan kykenemätön tylsimys, joka vain arvostelee toisia? Tai liian vaativa – sisarukseni eivät kelpaa minulle, koska eivät ole mieleni mukaisia? Vai olenko pohjimmiltani jotenkin kateellinen heille?

Onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia? Miten olette selviytyneet?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi