Selittäkää mulle Rolling Stonesin suosiota!Vai onko se edes suosittu?
Siis kun sehän on kuin Beatles tai Elvis että kaikki sen tietää edes nimeltä ja Jaggerin varmaan myös pärstältä.Silti en tiedä heiltä yhtään hyvää biisiä tai he eivät ole koskaan olleet komeita tms.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Musta ne olis voinu lopettaa jo -70 alussa kuten Beatleskin. Ei ne sen jälkeen ole mitään merkittävää saaneet aikaan.
M56
ps. Olen kuullut todella paljon Beatlesia, Rollareita ja muitakin britti ja jenkkibändejä aivan pienestä kakarasta asti -60 luvun alusta lähtien kun reilu 10v vanhemmat sisko ja veli ostivat kaikki mahdolliset levyt ja äänittivät kelamankalla kavereilta lainaamistaan levyistä. Suurin ihmetyksen aihe ja saavutus Rollareissa on se, että ne on pysyneet niinkin kauan pystyssä ja vaikka ne on tehneet 29 studioalbumia, niin hittejä niillä on vähemmän kuin esim Beatlesilla paljon lyhyemmältä ajalta. No on toki epäreilua verrata Beatlesiin, mutta moni muu bändi ja esiintyjä on tehnyt vastaavan määrän hittejä paljon lyhyemmän uran aikana ja uudistunut vielä moneen kertaan lyhyenkin uran aikana, näin kävi varsinkin monelle Progebändinä aloittaneelle kokoonpanolle.
Siitä uudistumisesta, 2005 tuli ulos a bigger bang- albumi.
Laitan esimerkiksi tähän siitä yhden biisin. Se tosin on "helppoja" biisejä.
Mutta tykkäsin itse tosta levystä kuten voodoo lounge-albumistakin.
Bändin tuotanto on niin laaja, ettei sitä ihan hetkessä läpi kuuntele.
Rain fall down
Vierailija kirjoitti:
Rollarit toimii paremmin sellaisille kuuntelijoille, jotka soittaa itsekin jotain instrumenttia. Ihan pelkkänä massayleisön bilemusana se ei olisi menestynyt noin hyvin, koska se ei ole helpointa mahdollista melodista poppia. Bändin soittajia sinänsä ei pidetä minään virtuooseina, mutta biiseissä on sellaista mitä ihan maallikkona ei välttämättä huomaa.
Kiitos!
Veit munat suustani,
T. 22
Rollarit musiikkimaailmassa on vähän kuin McDonaldsin hampurilaiset ruokamaailmassa.
Kun kerran on päästy kaikkien ihmisten tietoisuuteen, niin siellä voi pysyä sillä että tarjoaa aina vaan sitä samaa tuttua ja turvallista joka ei kummemmin herätä mitään tunteiden kuohua. Niistä voi tykätä niin monen eri tyyppiset ihmiset.
Ei tule yhtään heidän biisiään mieleen. En siis yhtäkkiä kykene nimeämään yhtään. Tulee vain moves like a jagger maroon 5:lta mieleen. Siis aivan eri bandi.
Luin eilen aikani kuluksi tätä ketjua vaikka olen täysi ummikko Rollareitten suhteen.Illalla aloin katsomaan Muodon vuoksi ja ihmettelin mikä on näin menevä ralli kun soi taustalla.Äsken muistin sen ja tarkistin ja yllätykseni oli suuri kun paljastu että se on Rolling Stonesin Baint it black.Nyt minäkin tiedän yhen rollareitten biisin and i like it!
Vierailija kirjoitti:
Ei tule yhtään heidän biisiään mieleen. En siis yhtäkkiä kykene nimeämään yhtään. Tulee vain moves like a jagger maroon 5:lta mieleen. Siis aivan eri bandi.
Onko se biisi tehty Mick Jaggerista?
Vierailija kirjoitti:
Nostalgia.
Äijät ovat ällöttäviä ja sitä olivat nuorenakin. Biisit mustilta varastettuja ja munattomiksi muunnettuja covereita.
Rollarit tehneet yllättävän monipuolista musiikkia jos katsotaan 60- ja 70-luvun levyjä. Toki ovat lainanneet paljon mustilta muusikoilta mutta tuoneet myös paljon omaakin. Munattomia biisit eivät todellakaan ole.
Rollarit tosiaan on toisten muusikkojen parissa keskimäärin arvostetumpia kuin peruskuulijoiden parissa.
Keith Richards erittäin merkittävä muusikko, ei virtuoosi-mielessä, mutta on ensinnäkin soundinero, Keith on tehnyt hirveästi duunia studiossa erilaisten soundijuttujen kanssa, toisekseen rytmisesti parhaimmillaan aivan mieletön soittaja ja lisäksi tuonut mahtavia riffejä musiikkiin paljon, Keith on aina ollut jollain tavalla bändin musiikillinen sielu. Chuck Berry on Keithin ihanne, ihan vastaavan tyyppiseen soittoon ei kylläkään ole Keith pystynyt, mitä Chuck Berry parhaimmillaan, mustilla soittajilla vain on hieman erilainen soittotapa yleensä. Lisäksi Keith on hyvä laulunkirjoittaja (Mickin ohella).
Vierailija kirjoitti:
Luin eilen aikani kuluksi tätä ketjua vaikka olen täysi ummikko Rollareitten suhteen.Illalla aloin katsomaan Muodon vuoksi ja ihmettelin mikä on näin menevä ralli kun soi taustalla.Äsken muistin sen ja tarkistin ja yllätykseni oli suuri kun paljastu että se on Rolling Stonesin Baint it black.Nyt minäkin tiedän yhen rollareitten biisin and i like it!
Esim. Radio Nostalgia soittaa jatkuvasti useita eri Rollareitten biisejä Abban ja Beatlesien ja muiden seassa.
Olen minäkin miettinyt, mitkä kappaleet nyt olis Rollareiden ja mulle tuttuja. Varmaan on niin, että moni mulle tuttu kappale on niiden, vaikken ole itse sitä tajunnut. Ja nyt kun YouTubesta katsoin, niin ensimmäinen silmään pistänyt oli (I Can't Get No) Satisfaction.
Vierailija kirjoitti:
Rollareiden musiikkia on tosi monissa tv-sarjoissa ja elokuvissa, amerikkalaisissa erityisesti. Ohjaaja Martin Scorcese on iso fani.
Hankalaa selittää sanallisesti jonkin artistin musiikkia. Eiköhän se musiikki pidä vain jotenkin kokea. Yritin kerran selittää yhdelle kaverille Rollareiden Exile on main street -albumin hyvyyttä, hän ei vain ymmärtänyt miksi se on NIIN hyvä levy ja kyseessä oli kuitenkin henkilö joka tykkäsi Rollareista muuten. No tämä kaveri sanoi ottavansa levyn mukaan kuitenkin matkalleen Intiaan ja kuuntelevansa sitä siellä. Puolen vuoden päästä tuli takaisin Intiasta ja kertoi, että nyt hän tajuaa miksi se on niin hyvä!
Rollareiden musiikin vetovoima perustuu mielestäni nimenomaan Keith Richardsin luomaan soundimaailmaan. Musa rullaa eteenpäin tukevien kitarariffien pohjustamana. Jaggerilla on oma tyylinsä ja karismansa.
Itselleni tärkeitä levyjä ovat Sticky fingers ja Exile on main street. Kuuntelen niitä ajoittain uudestaan ja uudestaan. Bändi on hyvä stagella ellei nyt väsy paina ja soitanta mene jollain vähän viistoon. Silti yleensä toimii.
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin miettinyt, mitkä kappaleet nyt olis Rollareiden ja mulle tuttuja. Varmaan on niin, että moni mulle tuttu kappale on niiden, vaikken ole itse sitä tajunnut. Ja nyt kun YouTubesta katsoin, niin ensimmäinen silmään pistänyt oli (I Can't Get No) Satisfaction.
Täh?Eikö se olekkaan Britney Spearsin biisi!No Rollarit varmaan tehnyt coverin;)
Kyllähän Beatlesin musiikki pesee Rollarit kuusnolla mutta miehinä Rollarit on kyllä karismaattisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se biisi tehty Mick Jaggerista?
No oliskohan??Mitäpä veikkaat?Hyvä ihme sentään..
Oliko kukaan stadionilla -07 kun Keith kuulemma rypi lavalla?En usko että johtu edes viinaksista vaan leikkauksesta;(Olis kanattannut perua noi keikat.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kukaan stadionilla -07 kun Keith kuulemma rypi lavalla?En usko että johtu edes viinaksista vaan leikkauksesta;(Olis kanattannut perua noi keikat.
Keith oli pahasti sairaana silloin, olen lukenut asiasta "varmasta lähteestä", ei johtunut alkoholista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Beatlesin musiikki pesee Rollarit kuusnolla mutta miehinä Rollarit on kyllä karismaattisempia.
Molemmat bändit loistavia, mutta bändien vahvuudet ihan eri asioissa, joten vertailu on täysin epäreilua molempia kohtaan. Rollareille lähempi vertailukohde olisi joku Led Zeppelin, mutta sekin vertailu on ihan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?Eikö se olekkaan Britney Spearsin biisi!No Rollarit varmaan tehnyt coverin;)
Yhtenä päivänä tuli telkkarista Kirkan joskus aikoinaan tekemä suomenkielinen cover-versio Satisfactionista, olipa aika hilpeää kuunneltavaa: "En voi saada tyydytystä tarpeeksi..." Lisäksi se kitariffi oli tuossa versiossa lähes piilotettu muiden instrumenttien alle.
Nostalgia.
Äijät ovat ällöttäviä ja sitä olivat nuorenakin. Biisit mustilta varastettuja ja munattomiksi muunnettuja covereita.