Länsimetron konsultin palkkio 19 miljoonaa euroa. Rahat kankkulan kaivoon.
Ruotsalainen konsulttiyritys Swenco veti rahat välistä ja jätti metro-projektin kaatumaan. Miten päättäjät eivät ole seuranneet yhtään rahan käyttöä? Ketkä kaikki tuosta miljardin potista on rahaa varastanut?
http://yle.fi/uutiset/analyysi_ruotsalainen_konsulttifirma_tietaa_syyt_…
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei niinkään kiinnosta kommunikaatio tai sen puutteet, vaan se, että kuka kantaa vastuun, mitä sanktioita asiassa langetetaan ja koska saadaan verta pakkiin.
Minäkin olen miettinyt noita sanktioita. Kai jossakin on joku aikatauluista vastaava taho, jolle myöhästymisistä tulee sanktioita? Niitähän voisi sitten käyttää väliaikaisten liikenneratkaisujen rahoittamiseen.
Minun mielestäni tällä hetkellä tärkeintä ei ole saada tietää, milloin metro mahdollisesti valmistuu, vaan etusijalla pitäisi olla kymmenien tuhansien ihmisten sujuvan liikkumisen mahdollistaminen metroa odotellessa. Mieluiten niin että tämänhetkinen bussiliikenne jatkuu entisellään. Mistä ne bussit revitään ja kuka ne maksaa, ei ole tavallisen joukkoliikenteen käyttäjän ongelma. (Paitsi että me veronmaksajathan viime kädessä tämäkin lysti kustannetaan!)
Yhteiskunta sen maksaa.
Siinähän se on kun sopimuksessa ei ole mitään sanktioita.
Kukaan yritys ei ole niin tyhmä että menisi laittamaan nimeä sellaiseen sopimukseen.
Missä sinä sen nimen tai kuvan olet nähnyt?