Mies turvaa eksäänsä
Mitenköhän tällaiseen tilanteeseen pitäisi suhtautua... Olemme seurustelleet miehen kanssa n. 4 vuotta. Tätä ennen miehellä oli yli 10 vuotta kestänyt suhde ensimmäisen tyttöystävänsä kanssa. Nainen oli hänelle kaikessa "se ensimmäinen" ja miehen paras ystävä. Heillä oli melkeinpä täydellinen parisuhde poislukien se, että nainen halusi lapsia ja mies ei, joten he erosivat. Ero tapahtui yhteisymmärryksessä ja ystävinä, heille jäi lämpimät välit.
Eron jälkeen mies on auttanut eksäänsä kaikenlaisissa jutuissa (auton osto, uusi puhelin jne) ja he vaihtavat kuulumisia kuin ystävät tekevät. Aluksi hieman karsastin tuota yhteydenpitoa ja se aiheutti meille eripuraa. En voinut ymmärtää miksei naisen uusi mies auta häntä näissä asioissa, vaan entisen miehen pitää auttaa. Olin kuitenkin asian suhteen lopulta ok ja minua auttoi kun mies suostui vähentämään yhteydenpitoa. Minua on myös häirinnyt se, kuinka ylistävästi mies puhuu eksästään. Jos minä olen kritisoinut jotain asiaa, mies on salamana puolustuskannalla ja ärsyyntyy. Hän myös muistelee ääneen kuinka ahkera, kiltti, hillitty jne. kyseinen nainen oli. Eniten minua kuitenkin häiritsee se, kuinka tämä nainen on miehelleni ainoa jonka kanssa hän voi puhua ns. vakavista asioista. Hänellä ei siis ole toista ystävää, jonka kanssa puhua esimerkiksi meidän välisistä ongelmista. Jos siis meillä on riita, mies soittaa eksälleen ja he puivat meidän välisiä ongelmia.
En nyt vain pääse yli tästä eksälle tilittämisestä. Mies tietää etten pidä siitä lainkaan, mutta hän puolustautuu sillä ettei hänellä ole ketään muuta kenelle puhua näistä asioista. Etten saisi viedä "sitäkin" häneltä pois. En ymmärrä miten voisin kestää tätä ja hyväksyä asian... Varsinkaan kun mies on useasti myöntänyt että katuu suhteen päättymistä, ettei olisi pitänyt erota ollenkaan. Hän kyllä sanoo että ex on entistä elämää jne, mutta itse en luokittelisi asiaa niin jos heillä on noin lämpimät välit yhä edelleen. Itse uskon, että jos nainen ei olisi jo naimisissa toisen miehen kanssa, mies yrittäisi saada hänet takaisin.
Kommentit (7)
Et tule ikinä yltämään tuon naisen tasolle. Joten fiksuinta kaikkien kannalta olisi, että kehoitat miestäsi yrittämään saada entisensä takaisin. Vaikka on naimisissa.
Miehelle vaihtoehdot; sinä tai eksä. Kenenkään ei tartte kuunnella parisuhteessaan eksän ylistämistä ja angstia ettei olisi pitänyt erota. Jos valitsee eksän, tiedät että hän oli ykkönen etkä sinä.
Muuten ymmärrän miestäsi, mutta tuo eron katuminen ja muu sellainen menee yli. Eksän kanssa voi olla hyvissäkin väleissä ja olen itsekin, mutta olen oikein hyvilläni, että aikanaan erottiin.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ymmärrän miestäsi, mutta tuo eron katuminen ja muu sellainen menee yli. Eksän kanssa voi olla hyvissäkin väleissä ja olen itsekin, mutta olen oikein hyvilläni, että aikanaan erottiin.
Ymmärrätkö siis myös tuota nykyisen suhteen ongelmien puimista eksän kanssa? Voisitko itse soittaa eksällesi ja itkeä tälle puhelimeen?
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö siis myös tuota nykyisen suhteen ongelmien puimista eksän kanssa? Voisitko itse soittaa eksällesi ja itkeä tälle puhelimeen?
AP
Mun käsitys on, että ystävien kanssa voi puhua myös ikävistä asioista. Olen soittanut ja joskus itkenytkin. Joskus on toinen osapuoli tehnyt saman.
Liika on liikaa, joten anna olla. Et ole miehelle ikinä niin tärkeä ja rakas kuin exä oli, joten etsi itsellesi joku, joka välittää sinusta oikeasti. Ystäviä saa ja pitää olla, mutta kaikkea ei tarvitse vain sulattaa, vaan sinä vedät rajat missä sinulla menee yli. Nyt rajat on ylitetty, ilmeisesti useaan kertaan, joten kerro tämä miehelle selvin sanoin. Lähde siis tuollaisesta suhteesta, se on nyt nähty. Parempaa ei ole tulossa ikinä. Jos et sitä pysty tekemään, niin sinun pitää tottua olemaan aina se toinen nainen. Valinta on sinun.
Kuulostaa siltä, että olet ihan oikeassa.