Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhelut ja viestit "yöllä"

Vierailija
18.06.2016 |

Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen, mitä mieltä olette ihmisistä, jotka soittavat tai laittavat viestejä myöhään (arki-iltaisin klo 22-23 tietämissä), vaikka tietävät hyvin, että heräämme molemmat miehen kanssa arkiaamuisin klo 5 töihin ja menemme heti ysiltä nukkumaan? Perheessä nuorisoa, jotka ovat monesti vielä ulkona mennessäni nukkumaan, joten kännyäkään en halua laittaa äänettömälle. Ärsyttää, kun tekstarikin herättää. Olen välillä alkanut tekemään sitä, että vastaan viesteihin klo 5 kun herään :) Toivottavasti vastapuolikin herää!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mitään kommentoitavaa?

Vierailija
2/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita puhelin äänettömälle. Ei kai se nuoriso joka ilta vetkua kylillä myöhään, kyllä ne pärjäävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin äänettömälle jos vaivaa.

Mulla puhelin äänettömällä aina. On kuitenkin kädessä niin usein ettei puheluihin sun muihin vastaaminen hirveästi viivy. Jos sitten joskus viipyykin, niin olen ollut tilanteessa jossa on ollut parempi pitää puhelin äänettömällä.

Vierailija
4/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Whatsapissa ja muissa sovelluksissa pystyy vaimentamaan tietyt keskustelut, tutkiskele onko puhelimessasi mahdollisuutta laittaa äänettömälle niin että vain tärkeät (aseta lasten numerot tärkeiksi) hälyttää

Vierailija
5/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan muut kuin nuorison puheluista tulevat puhelut äänettömälle. Samoin viestien hälytysäänet. Nuorisolle ohjeistus, että soittavat jos on hätä tai tarvitsevat kyytiä.

Tai sitten pistän äänettömiksi noiden känni- ja yösoittelijoiden puhelut ja viestit.

Vierailija
6/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista, jos täytyisi jokaisen ystävän ja tuttavan elämänrytmiä miettiä erikseen! Ei miehenikään kitise, jos saa tekstiviestejä klo 12 päivällä, vaikka pääsee arkisin vasta klo 06 nukkumaan. Tuo on teidän rytminne, ei mikään ainoa totuus. Puhelin äänettömälle tai heräile -valinta on sinun.

Vierailija
7/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista, jos täytyisi jokaisen ystävän ja tuttavan elämänrytmiä miettiä erikseen! Ei miehenikään kitise, jos saa tekstiviestejä klo 12 päivällä, vaikka pääsee arkisin vasta klo 06 nukkumaan. Tuo on teidän rytminne, ei mikään ainoa totuus. Puhelin äänettömälle tai heräile -valinta on sinun.

Eli sittenhän on ok vastata puheluihin tai viesteihin aamulla klo 5?

Vierailija
8/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan muut kuin nuorison puheluista tulevat puhelut äänettömälle. Samoin viestien hälytysäänet. Nuorisolle ohjeistus, että soittavat jos on hätä tai tarvitsevat kyytiä.

Tai sitten pistän äänettömiksi noiden känni- ja yösoittelijoiden puhelut ja viestit.

Näin.

Vierailija
9/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuttusi kuinka "tietäisi" että heräät klo 5 aamulla niin se ei välttämättä tule mieleen juuri silloin kun on sulle asiaa. Oletan, että olet asiasta maininnut ihan asianomaiselle itselleen jos sua häiritsee, näin keskustelupalstalla viestisi ei välttämättä mene perille.

Vierailija
10/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei se herääminen yöllä haittaa, ihan rauhassa laitan vastausviestin aamulla klo 5. Silloin tulee yleensä vihainen kommentti, että herätit. Ihanko totta? Mistä minä tiedän, että muut ei lähde töihin siihen aikaan.

Vierailija
11/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan viestiä koska tahansa koska oletan että vastaanottaja on laittanut puhelimen äänettömälle jos herää pieneen piippaukseen.

Vierailija
12/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita puhelin äänettömälle. Ei kai se nuoriso joka ilta vetkua kylillä myöhään, kyllä ne pärjäävät.

No, itse asiassa välillä laitankin silloin, kun kaikki ovat kotona, mutta jos joku on vielä kylillä, niin en halua laittaa, jos joku hätä tulee, mopo hajoaa tms. Asutaan kuitenkin 10km kylältä ja teinit ovat monesti kaupungillakin, mihin on 20 km matkaa.

Mutta tuo vinkki tuosta, että osan voi vaientaa ja osan pitää äänellä, oli hyvä, noin teenkin jatkossa

Vierailija
13/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää puhelimen ääni-asetuksia hyväkseen eikä kärsiä liian myöhäisistä puheluista ja viesteistä. Mulla on monessa tilanteessa puhelin äänettömällä, tietyt tärkeät numerot poikkeuksena ja onnekseni kavereilla sama tapa. Ei tarvitse miettiä ihmisten päivärytmejä, yövuoroja, lääkärikäyntejä tai aikavyöhykkeitäkään ym. vaan jokainen itse säätää puhelimensa ja vastaa silloin kun voi.

Aiemmin hyvä kun uskalsi soittaa just vauvan saaneille tai herkkäunisten lapsien vanhemmille, nykyään onneksi on helpompaa.

Vierailija
14/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kaiken kaikkiaan ärsyttävää...

Vierailija
15/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se ja sama jos oon unessa, en herää. Mutta valveilla ollessa ärsyttää. Mielestäni kaikki viestintä (hätätapausviestintää lukuun ottamatta) pitäisi keskeyttää klo. 21.00 - 7.00 väliseksi ajaksi.

M38

Vierailija
16/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskohteliaisuutta on se, ettei viestitellä eikä soitella toisille klo 21-09 välisenä aikana kuin hätätapauksessa. Viikonloppuisin ja juhlapäivinä rauhoitettu aika on etiketin mukaan klo 21-12.

Vierailija
17/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteen, itsellä sama juttu eli en voi laittaa puhelinta äänettömälle yöksi, koska jompikumpi vastikään omilleen muuttaneista jälkeläisistäni taikka sitten iäkäs äitini saattaa mahdolisesti tarvita pikaista apua. Rissaa aika paljon se, että esim veljeni vaimo lähettelee usein keskellä yötä milloin mistäkin päin maailmaa tekstareita (silloin kun he ovat itse paikallista aikaa jossakin Michelin-ravintolassa "dinnerillä" ja syövät "lobstereita" tai jonkin viidentähden hotellin "poolilla" tms yhtä ylevää). Ei ilmeisesti tule hänelle siinä hienostellessa mieleen, että joku täällä koto-Suomessa saattaa joutua käymään töissäkin (ja ansaita itse omat rahansa) ja tarvita keskeytymättömät yöunet... Jos lapsillani tai äidilläni on joku hätä, nousen kyllä ihan mielelläni ja lähden apuun, mutta ottaa pattiin nuo  umpiunesta herättävät pintaliitoviestit. Huoh. Olen nyt pari kertaa tehnyt sen, että vastaan viestiin vasta sellaiseen aikaan, jolloin kyseiset matkalaiset varmasti nukkuvat, josko kynttilä menisi ylös siellä päässä. .. Täytyy tutkia puhelimeni, josko saisin sieltä vaimennettua ongelmayksilöiden viestit tai soitot kokonaan :)

Vierailija
18/18 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei puhelimen asetuksista ole apua niin hanki toinen puhelin. Joku vanha tai halpis. Siihen prepaid ja numero vain niille joiden yhteydenottoihin haluat vastata yöllä. Päiväpuhelin äänettömälle. Nuorten puhelimiin toi prepaid sellasella merkinnällä että osaa viranomaiset soittaa sulle jos nuori joutuu onnettomuuteen, putkaan tai selviämisasemlle.