Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia alle 1-vuotiaan jättämisestä kuntosalin lapsiparkkiin?

Vierailija
17.06.2016 |

Olitteko ensin yhdessä tutustumassa parkkiin vai jäikö ns. kylmiltään? Alkoiko itkemään lähtiessäsi? Rauhoittuiko kuitenkin?

Mitä lapset parkissa tekevät, noin pienet siis lähinnä? Riittääkö niille syliaikaa? Annetaanko siellä eväitä tai vaihdetaanko vaippaa? Saako sinne viedä sairaita lapsia?

Oletko yleensäottaen ollut tyytyväinen vai tyytymätön lapsiparkkiin? Mikä on harmittanut tai ollut erityisen mukavaa? Nämä tietysti riippuu varmasti kuntosalista, mutta jos viitsisitte omista kokemuksistanne kertoa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo saako viedä sairaita lapsia paljasti provon...meni vähän yli!

Juu aika ihme lapsiparkki olisi jos sinne vauvoja voisi jättää...

Vierailija
2/41 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi tuon ikäistä muulle kuin tutulle hoitajalle! Nuoria tyttöjä noissa töissä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan ap miettiä, että ovatko toisten lapset sairaita. Aika ihme on jos kellään ei ole mitään pöpöä. En kyllä noin pientä veisi parkkiin, ottaisivatko edes sinne?

Vierailija
4/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Mistä kaikki alapeukutukset? Todellakin tarkoitin, etten itse haluaisi viedä lastani lapsiparkkiin, jossa tiedän olevan sairaita lapsia! Ja alaikäraja täällä päin tuntuu lapsiparkkeihin olevan 0-3kk, joten en voi olla ainoa, joka harkitsee jättävänsä lapsen kuntosalin lapsiparkkiin?! Onhan päiväkodeissakin alle 1-vuotiaita! Omani on 8kk.

Olen siis itse aika skeptisin mielin menossa kokeilemaan lapsiparkkia ja kuntosalia yhden kerran ilmaiseksi ja halusin siksi kuulla, minkälaisia kokemuksia muilla on alle 1-vuotiaan jättämisestä sinne.

Ap

Vierailija
5/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsen isä/tuttu voi katsoa sitä lasta kotonasi, kun käyt tutustumassa siihen kuntosaliin?

Vierailija
6/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsen isä/tuttu voi katsoa sitä lasta kotonasi, kun käyt tutustumassa siihen kuntosaliin?

Kyllä varmasti sen yhden kerran, mutta ei joka kerta sen jälkeen, jos päätän liittyä salille. Ja silloinhan en näkisi, miten lapsi viihtyy lapsiparkissa.

Ap

Vierailija
7/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en jättäisi alle yksi vuotiasta kuntosalin lapsiparkkiin (en tervettä enkä varsinkaan sairasta) vaan hommaisin kotiin hoitajan, jos ei olo ketään tuttua, joka voisi vauvaa pitää tuon ajan. Eiköhän nuo lasiparkit oo vähän isommille tarkoitettu.

Vierailija
8/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te ootte sekasin.

Vierailija
9/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu en jättäisi alle yksi vuotiasta kuntosalin lapsiparkkiin (en tervettä enkä varsinkaan sairasta) vaan hommaisin kotiin hoitajan, jos ei olo ketään tuttua, joka voisi vauvaa pitää tuon ajan. Eiköhän nuo lasiparkit oo vähän isommille tarkoitettu.

Okei, kiitos vastauksistanne. En ollut itsekään aluksi järin innoissani ajatuksesta, mutta kun kuntosalin ohjaaja innoissaan mainosti, kuinka heillä on 3-kuisiakin parkissa ja hoitajat koulutettuja (en tullut kysyneeksi, mikä koulutus), lupasin mennä kerran kokeilemaan. Lähinnä hain täältä tsemppausta, kun ajattelin, että turhaan epäröin. No nyt taidan perua kokeilun.

Ap

Vierailija
10/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyttäisin tässä ihan omaa harkintakykyäni. Jos mulla olisi sellainen vauva, joka jää mielellään hoitoon, niin miksei voisi jättää. 

Vierailija
11/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Mistä kaikki alapeukutukset? Todellakin tarkoitin, etten itse haluaisi viedä lastani lapsiparkkiin, jossa tiedän olevan sairaita lapsia! Ja alaikäraja täällä päin tuntuu lapsiparkkeihin olevan 0-3kk, joten en voi olla ainoa, joka harkitsee jättävänsä lapsen kuntosalin lapsiparkkiin?! Onhan päiväkodeissakin alle 1-vuotiaita! Omani on 8kk.

Olen siis itse aika skeptisin mielin menossa kokeilemaan lapsiparkkia ja kuntosalia yhden kerran ilmaiseksi ja halusin siksi kuulla, minkälaisia kokemuksia muilla on alle 1-vuotiaan jättämisestä sinne.

Ap

Päiväkodeissakaan ei ole 8kk ikäisiä vauvoja. Alle vuoden ikäisiä on ylipäänsä vähän ja jos on, syy on vanhempien työ tai opiskelu, ei harrastaminen. Päiväkodeissa on lisäksi ammattitaitoiset hoitajat, mutta siltikään ei voi mitenkään sanoa, että päiväkoti olisi noin pienille lapsille millään tavalla hyväksi.

Lapsesi on aivan liian pieni lapsiparkkiin jätettäväksi. Jos sinua lapsesi etu kiinnostaa, siirrät suosiolla saliharrastuksen aloituksen myöhemmäksi, jollet pysty miehesi tai jonkun muun tutun hoitajan kanssa sopimaan vauvasi hoidosta. Lapsiparkki vaihtuvine teinityttöineen ei ole noin pienen paikka.

Vierailija
12/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Päiväkodeissakaan ei ole 8kk ikäisiä vauvoja. Alle vuoden ikäisiä on ylipäänsä vähän ja jos on, syy on vanhempien työ tai opiskelu, ei harrastaminen. Päiväkodeissa on lisäksi ammattitaitoiset hoitajat, mutta siltikään ei voi mitenkään sanoa, että päiväkoti olisi noin pienille lapsille millään tavalla hyväksi.

Lapsesi on aivan liian pieni lapsiparkkiin jätettäväksi. Jos sinua lapsesi etu kiinnostaa, siirrät suosiolla saliharrastuksen aloituksen myöhemmäksi, jollet pysty miehesi tai jonkun muun tutun hoitajan kanssa sopimaan vauvasi hoidosta. Lapsiparkki vaihtuvine teinityttöineen ei ole noin pienen paikka.

Päiväkodilla ja lapsiparkilla on tietenkin myös sellainen ero, että siinä missä lapsiparkissa ollaan suunnilleen tunti ja ehkä kerran viikossa, niin päiväkodissa oleskellaan pitempiä aikoja ja useammin.

Vierailija
13/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitos vastauksistanne. En ollut itsekään aluksi järin innoissani ajatuksesta, mutta kun kuntosalin ohjaaja innoissaan mainosti, kuinka heillä on 3-kuisiakin parkissa ja hoitajat koulutettuja (en tullut kysyneeksi, mikä koulutus), lupasin mennä kerran kokeilemaan. Lähinnä hain täältä tsemppausta, kun ajattelin, että turhaan epäröin. No nyt taidan perua kokeilun.

Ap

Ja aina vaan alapeukkuja. Mikään ei kelpaa. Niin tyypillistä AV:ta. Kiitos ja näkemiin.

Ap

Vierailija
14/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti sen yhden kerran, mutta ei joka kerta sen jälkeen, jos päätän liittyä salille. Ja silloinhan en näkisi, miten lapsi viihtyy lapsiparkissa.

Ap

Miksi lapsen isä ei voi hoitaa OMAA lastaan joka kerta kun olisit salilla? Jouduthan sinäkin lasta hoitamaan, omg, joka päivä!!!

Vierailija
15/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi lapsen isä ei voi hoitaa OMAA lastaan joka kerta kun olisit salilla? Jouduthan sinäkin lasta hoitamaan, omg, joka päivä!!!

Koska hän on töissä, omg!!!

Ap

Vierailija
16/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt kokeilemassa ja katsot miten menee.

Vierailija
17/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Päiväkodilla ja lapsiparkilla on tietenkin myös sellainen ero, että siinä missä lapsiparkissa ollaan suunnilleen tunti ja ehkä kerran viikossa, niin päiväkodissa oleskellaan pitempiä aikoja ja useammin.

Juuri näin. Eli päiväkodissa hoitajista tulee lapsille tuttuja. Lapsiparkin hoitajaan tuskin vastaavaa turvallisuudentunnetta lapselle pääsee kertymään ihan heti.

Vierailija
18/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaa kokemusta lapsiparkista, mutta tuolla kuntosalilla missä itse käyn näyttää jatkuvasti olevan vauvoja lapsiparkissa. Osa siis ihan pieniäkin n. 0-3 kk ikäisiä.

Tuolla on raja että alle 2 vuotiaits ottavat vain 3 kerrallaan ja etukäteen pitää varata se paikka. Isompia lapsia onkin sitten aika liuta. Nuoria tyttöjä 2 siellä hoitamassa.

Itse en alle 3 vuotiasta veisi.

Enkä kyllä ymmärrä, että päiväkotipäivän jälkeen viedään tuonne ylipäätään.

Vierailija
19/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi lapsiparkkiin noin pientä vaikka sielä on usein pienempiäkin. Olen ollut töissä suuren kuntosaliketjun lapsiparkissa ja kenelläkään hoitajista ei ollut koulutusta. Minulla, lähihoitajaopiskelijalla oli eniten kokemusta. Muuten töissä oli tradenomiopiskelija, entinen kotiäiti, lukiolainen ja liikunnanohjaajaopiskelija. Yksi hoitaja jätti 5kk vauvan istumaan yksin sohvalle. Lapsiparkin vastaava ei suostunut pitämään lapsia sylissä koska inhosi niitä, hän oli töissä lapsiparkissa jotta saisi vuoroja myös respasta.

Kannattaa tosissaan selvittää mikä koulutus hoitajilla on, meitä ei perehdytetty itse työhön vaan kuntosalin toimintaan. Ja meillä lapset olivat vanhenpien vastuulla vaikka sitä heille ei kerrottu.

Vierailija
20/41 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut niin tärkeää menoa että olisin jättänyt alle vuoden ikäisen vieraalle. Kerran jätin lapsen isälle kun oli muutaman tunnin pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän