Nesteet kaatui tehosekoittimen moottoriosan päälle. Voiko enää käyttää?
Mies nosti laskiosan ja pohja tippui. Sisältö oli kahvia jossa mukana jotakin kookosöljyä, eli rasvaista tavaraa. Moottoriosa siis ihan yltä päältä tuossa litkussa. Pääseekö se menemään jonnekin sellaiseen paikkaan sisällä ja jos pääsee niin onko käyttö enää turvallista?
Kommentit (10)
Joo kiitos iPadin ennakoiva tekstinkorjaus. Mies nosti lasiosan moottoriosan päältä, jolloin lasiosan pohja, eli teräosa tippui ja mömmö kaatui moottoriosan päälle.
Voit yrittää huuhtoa moottorin kuumalla vedellä, ei se enää enempää voi vahingoittaa. Sitten annat kuivua KUNNOLLA ja kokeilet toimiiko.
No varmaankaan siinä ei ole rakoja itse oikeaan moottoriin? Yleensäottaen se kone joko toimii tahi ei, riskiä et kuitenkaan pysty ulkoistamaan, vaikka todella epätodennäköisesti se kone siitä palaa, niin sinä otat silti vastuun.
Luultavasti toimii moitteetta. Tämänhän sinä halusit kuulla ;)
Vierailija kirjoitti:
Voit yrittää huuhtoa moottorin kuumalla vedellä, ei se enää enempää voi vahingoittaa. Sitten annat kuivua KUNNOLLA ja kokeilet toimiiko.
No sen jälkeen kannattaa pitää vähintään 2 päivää saunassa tai jossain lämpöisessä paikassa. Patterin yläpuolella, huoneen yläosassa yms..
Minä en kyllä lähtis huuhtomaan suoraan vedellä. Pyyhkisin kuumaan veteen upotetulla isolla rätillä, esim pukluharso. Sitten antaisin kunnolla kuivua ja kokeilisin.
Anna kuivua ihan huoneenlämmössä. Ota töpsli pois seinästä ja putsaa vaikka käsidesillä rasvat pois jollei sinulla ole vodkaa tai eau de Colognea kotona.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä lähtis huuhtomaan suoraan vedellä. Pyyhkisin kuumaan veteen upotetulla isolla rätillä, esim pukluharso. Sitten antaisin kunnolla kuivua ja kokeilisin.
No asialla ei ole merkitystä jos sen saa kuivatettua hyvin, mutta jos on suljettuja osia niin todennäköistä, ettei sitä saa kuivatettua hyvin, joten sitä ei kannata missään nesteissä enää pyöritellä, vaan kuivata ensin rätillä ja sitten parin päivän kuivaus.
Itselleni on käynyt sama ja eipä käynyt mielessään että voisi siitä miksikään mennä. En sitten tiedä jos teillä on joku sellainen malli jossa moottori on ihan näkyvillä mutta kyllä järkevintä laitteissa se on sillä lailla katettu ettei ihan helposti sotkeennu
Sanonpa vielä kuivatuksesta sen verran, että minulla tuli termosmukiin reikä ja sitä en tiennyt. No pesussa sinne väliin pääsi vettä ja se oli huoneenlämmössä viikon ja kun mukia heilutti niin siellä sisällä edelleen loiskui, eli neste ei päässyt sieltä sisältä haihtumaan. Tässä vähän sama mahdollisuus, eli kannattaa panostaa siihen kuivaamiseen.
No ei tuosta selityksestä saa hevon vitun tolkkua.
laskiosa pohja tippui?