Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeä personal trainer salilla

Vierailija
17.06.2016 |

Olen jo pidempään kiinnittänyt huomiota yhden pt:n toimintaan salilla. En siis itse ole hänen ohjattavana, mutta häntä ja hänen kovaäänistä puhettaan ei voi olla huomaamatta.

Minulla on tällä hetkellä kuntouttava kunto-ohjelma, koska olin isossa leikkauksessa vuoden alussa. Tekeminen on siis aika pientä hissuttelua fyssarin ohjeistuksilla. Tämä pt tuli yhtenä päivänä viereen treenauttamaan omaa valmennettavaansa ja kommentoi kovaan ääneen, että "me ei sitten tehdä tollasta tyttöjumppaa" ja "suurin osa naisista on just tollasia, että painoja ei uskalleta käyttää". Olin että mitä helvettiä, puhuuko hän tosiaan minusta noin tuntematta minua ollenkaan... Jep, kyllä puhui. Mulkaisin pahasti, totesin jotakin tyyliin "just joo" ja jatkoin omaa tekemistäni. Jälkeenpäin mietin, että olisi pitänyt tiuskaista pahemminkin.

Toisen kerran näin, kun tämä pt taas treenautti omaa valmennettavaansa ja naureskeli yhden vanhemman miehen punttailulle niin, että koko sali kuuli. Vanhemmalla herralla itsellään oli nappikuulokkeet, joten hän ei onneksi varmaan kuullut.. Sen verran loukkaavaa puhetta tämän pt-sankarin suusta tuli, kun naureskeli papan touhuille oman valmennettavansa kanssa. Kommenttia saivat mm. herran värikkäät verkkarit, hikinen paita ja treeni-ilmeet. En varmaan ollut ainoa, joka ei ollut uskoa korviaan.

Olen miettinyt, pitäisikö salin omistajalle huomauttaa tästä tyypistä. Eihän tuo nyt ole millään tasolla asiallista käytöstä ammattilaiselta! Kommentoida siis toisten pukeutumista ja painomääriä! Monella vasta-alkajalla voisi sali-innostus kadota, kun joku kokeneempi tuolla tavalla naureskelisi treenille.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauta. Itse olen tällä hetkellä kokonaan punttikiellossa terveyssyistä, joten teen kilon painoilla ja kepeillä kuntouttavaa ja liikkuvuutta lisäävää treeniä. Jos mulle joku tulisi sanomaan, antaisin siitä kepistä. 

Vierailija
2/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti omistajalle viestiä. Törkeää käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnu nousta sille pt kusi päähän..

Ilmoitusta vaan kehiin niin palautuu mies maanpinnalle!

Vierailija
4/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu eteenpäin. Vaikuttaa täysmulkulta.

Vierailija
5/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa! Salin omistaja haluaa tottakai tietää tuollaisesta ihan jo liiketoiminnan takia! Kannattaa soittaa tai laittaa mailia salin toiminnasta vastaavalle joka on kaikkien esimies, ei vain sanoa respalle joka ei välttämättä vie viestiä eteenpäin. Mutta sano nyt ainakin sille respalle ja painota että vie viestin eteenpäin.

Sen lisäksi että tuo on tosi epämiellyttävää käytöstä, niin se on täysin epäasiallista koska salin käyttäjät ovat asiakkaita joiden rahoista tuonkin pt:n palkka maksetaan. Tietysti salin vastaava haluaa tietää jos työntekijä loukkaa ja käyttäytyy muutenkin asiattomasti asiakkaita kohtaan! Ihan varmasti laittaa lopun tuollaiselle käytökselle. Eihän tuollaista pidä kenenkään sietää.

Vierailija
6/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja on itse aika usein paikalla, joten hänelle on helppo mennä puhumaan. Ja sen teen. En sitä epäile, etteikö tämä kovaääninen pt olisi varsinaisessa työssään hyvä, mutta keskittyisi sitten vaan tekemään sitä työtä... Tai jos on jotakin asiallista sanottavaa, niin menee sitten henkilökohtaisesti puhumaan ihmisille. 

Joku jo huuteli provoksi, mutta tänne taitaa joka ketjuun ilmestyä ainakin yksi provohuutelija. Ei, tämä ei ole provo. Harmittaa vietävästi tuollainen tyyppi, kun salilla on muuten kiva ilmapiiri ja muut pt:t vaikuttavat mukavilta tapauksilta.

Vierailija
7/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 8 on siis ap :)

Vierailija
8/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän salin, ehkä. Uusi PT, melko suosittu sali paikkakunnalla? 

Vierailija
9/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo.

Itse olet surkea provo.

Vierailija
10/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin kommentin 2 eli "huono provo" moderaattorille, ja heti poisti sen. Hienoa!

Vierailija
11/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin erittäin hyvän salin. Mutta siellä pyöri omistajan tuttu ohjaamassa. Olen käynyt salilla vuosia, joten tiedän kyllä, mitä teen ja miksi. Harrastan paljon myös muuta liikuntaa, joten teen salitreenit sen mukaan, mitä ajan niillä takaa. Eli teenkö sillä kertaa juoksua tukevaa vai ihan punttia. En koe olevani tilivelvollinen kenellekään omistajan tutulle, miksi teen tällä kertää tätä ja tuota. En ole enää mikään nuori tyttö, eli ehkä siksi tämä kyseinen nuori mies kiinnitti minuun huomiota.

Eli siis tilanteet olivat sellaisia, että kun tein keskivartalotreeniä, yhtäkkiä huomasin tämän miehen seisovan selän takana ja tuijottavan. Kun olin harjoituksen tehnyt, hän saattoi huomauttaa, että "tuohan näyttää siltä, kun tietäisit mitä teet". Niin,mitä sitten.

Kun pistin painoja tankoon maastavetoa varten, huomasin miehen taas hiipivän perseen taakse. Ikävästi häiritsi keskittymistä se selän takana höökääminen. Kun sain sarjan tehtyä, mies ivallisen oloisesti huomautti, että kas, sullahan ihan tekniikka näyttää oikealta, olipa ihme, että jaksoit nostaa noin paljon.

Siis mitä. Mitä se hänelle kuuluu, paljonko nostan. En koe siitäkään olevani tilivelvollinen jollekin oudolle omistajan tutulle, paljonko pystyn nostamaan ja mitä liikuntaa olen harrastanut.

Tämä alkoi käydä niin tukalaksi, että sanoin sopparin irti ja siirryin kellarisalille, missä saa rauhassa tehdä äijien kanssa, eikä kukaan tule kommentoimaan, että oletko varma, että jaksat tuon ja osaatkohan sinä nyt ihan varmasti.

Vierailija
12/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin erittäin hyvän salin. Mutta siellä pyöri omistajan tuttu ohjaamassa. Olen käynyt salilla vuosia, joten tiedän kyllä, mitä teen ja miksi. Harrastan paljon myös muuta liikuntaa, joten teen salitreenit sen mukaan, mitä ajan niillä takaa. Eli teenkö sillä kertaa juoksua tukevaa vai ihan punttia. En koe olevani tilivelvollinen kenellekään omistajan tutulle, miksi teen tällä kertää tätä ja tuota. En ole enää mikään nuori tyttö, eli ehkä siksi tämä kyseinen nuori mies kiinnitti minuun huomiota.

Eli siis tilanteet olivat sellaisia, että kun tein keskivartalotreeniä, yhtäkkiä huomasin tämän miehen seisovan selän takana ja tuijottavan. Kun olin harjoituksen tehnyt, hän saattoi huomauttaa, että "tuohan näyttää siltä, kun tietäisit mitä teet". Niin,mitä sitten.

Kun pistin painoja tankoon maastavetoa varten, huomasin miehen taas hiipivän perseen taakse. Ikävästi häiritsi keskittymistä se selän takana höökääminen. Kun sain sarjan tehtyä, mies ivallisen oloisesti huomautti, että kas, sullahan ihan tekniikka näyttää oikealta, olipa ihme, että jaksoit nostaa noin paljon.

Siis mitä. Mitä se hänelle kuuluu, paljonko nostan. En koe siitäkään olevani tilivelvollinen jollekin oudolle omistajan tutulle, paljonko pystyn nostamaan ja mitä liikuntaa olen harrastanut.

Tämä alkoi käydä niin tukalaksi, että sanoin sopparin irti ja siirryin kellarisalille, missä saa rauhassa tehdä äijien kanssa, eikä kukaan tule kommentoimaan, että oletko varma, että jaksat tuon ja osaatkohan sinä nyt ihan varmasti.

Ai niin. Viimeinen pisara oli, kun kyseinen nuori mies tuli kysymään, mitkä minulla on tavoitteet ja ostanko ohjelman. Kohteliaasti kerroin, ettei ole tavoitteita. Liikun liikunnan ilosta. Siihen mies totesi, että kesäkuntoon sinun pitää ainakin laihduttaa ja hän voi myydä myös ruokavalio-ohjelman, että saan ylipainon pois.

Se riitti minulle. En maksa kallista salimaksua siitä, että omistajan tuttu tulee arvostelemaan läskejäni. Bmi 23 ei vielä minusta niin paljoa läskiä ole, että alan siitä maksun edestä kuuntelemaan arvostelua.

Vierailija
13/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin itse käymään tällä salilla viime vuonna ja ainakin koko sen ajan kyseinen pt on siellä pyörinyt eli ei ole kovin uusi. Lähellä pk-seutua ollaan. Ja pt on mies, 30-40 -vuotias.

Ap

Vierailija
14/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä mä  luen?! Olen elämäni aikana treenannut monella eri salilla enkä missään ole huomannut mitään tälläistä mitä tänne on kirjotettu. Onkohan nää jutut pikkasen liioteltuja? Vai johtuuko tää vaan siitä etten asu Helsingissä? Onko siellä ihmiset jotenkin sekasin päästään?

Vierailija
15/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä mä  luen?! Olen elämäni aikana treenannut monella eri salilla enkä missään ole huomannut mitään tälläistä mitä tänne on kirjotettu. Onkohan nää jutut pikkasen liioteltuja? Vai johtuuko tää vaan siitä etten asu Helsingissä? Onko siellä ihmiset jotenkin sekasin päästään?

Niin olen minäkin käynyt elämäni aikana kuudella eri salilla, eikä ole mitään tällaista tullut aiemmin vastaan. Eli ei toivottavasti ole yleistä. Sen voin luvata, että mitään liiottelua ei kertomassani ole. Tämä pt on valitettavasti totisinta totta.

Ap

Vierailija
16/16 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä, että onko salilla tuo asiakkaisen haukkuminen keskenään yleistä, koska omalle kohdalle ensimmäinen salikerta oli juuri sitä, että ensin sanottiin että jos tarvitsee apua niin kertoa vaan rohkeasti. Kun sitten kerroin rohkeasti kun tuntui siltä että tarvitsen apua niin parikertaa autettiin ja jos kysyin kolmannen kerran alettiin tiuskia kun on näytetty niin monta kertaa...

Toinen jännä asia oli, jos taisin tehdä liikkeet väärin niin ryhmässä ihmeteltiin miksi en tullut kysymään apua ( asiasta jota en itsekkään tienyt missä on vika).

Kerran sitten käytin erästä laitetta, jolloinka yksi työntekijä tuli eteeni toiselle asiakkaalle puhumaan siitä kuinka ihmeenlailla telineet kestävät kovaa rääkkiä, vaikka ovat hirveän raskaalla käytöllä. Teki selväksi, että puhuu minusta, mutta ei puhunut kuitenkaan minulle. Kun sitten menin pukukoppiin alkoi ihmeellinen asiakkaiden haukkuminen ( kuului sinne asti ja hirveän hyvin ). Noh onneksi olin koeajalla, enkä mennyt kyllä toistakertaa kyseiseen saliin. Sain oikeastaan salitraumat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän