Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni tulevat luultavasti perimään varakkaan veljeni

Vierailija
17.06.2016 |

Eivät itse tiedä sitä, onneksi. Toki me toisen veljen kanssa olemme ensin järjestyksessä, mutta lähdetään oletuksesta, että menemme "normaalin järjestyksen" mukaan. Veljellä ei ole perillisiä, ellei ole salalasta jossain, eikä vaimoa, ei edes eksää. Tyttökavereita ja naisystäviä on ollut, mutta ei ole koskaan asunut yhdessä näiden kanssa. Eivät siis tiedä, miten varakas veljeni on, vain hyvätuloiseksi tietävät. Vara on mm. sijoituksissa. Ehkä ei ole viisasta kertoa? Tietty veli on voinut tehdä testamentin, mutta on aika läheinen lasteni kanssa. Toisella veljelläni ei ole lapsia ja hän on vanhin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olemme siis yli viisikymppisiä kaikki ja lapset opiskelijoita. 

Vierailija
2/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmastikaan ole järkeä hehkuttaa tulevia perintöjä varsinkin kun veljesi voi kuolemaansa saakka koska tahansa mennä naimisiin ja/tai hankkia lapsia. Miehille ei lastenhankinnassa tule edes ikä vastaan. Tai hän voi tehdä testamentin kodittomien kissojen hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. Jospa veli on testamentannut omaisuutensa Pelastusarmeijalle tai Punaiselle Ristille, mitä suuresti toivon tällaisissa tapauksissa, sillä mikään ei ole kuvottavampaa, kuin jakaa omaisuutta vainajan vielä eläessä ja vielä hänen selkänsä takana!

Vierailija
4/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset saavat perintönsä, kun ovat jo itse eläkkeellä. Eli lienee niin, että lapswsi perivät sinut 30-40-v päästä. Sitä odotellessa heidän pitää kuitenkin ostaa asunnot ja perustaa perheet, kuten muidenkin.

Vierailija
5/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oletat sen menevän lapsillesi vai veljesi on näin kertonut?

Vierailija
6/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä odotellessa...

Vierailija
7/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lipaise ennen kuin tipahtaa. Myös syöpään sairastuneella veljelläni (52v) oli jättiomaisuus. Käytännössä siis satojen tuhansien osakesalkut, 2 omakotitaloa, 2 asuntoa Helsingin keskustassa (Ullis+Krunikka), lisäksi säästöjä. Silmät kiiluen moni sukulainen odotti "vanhapojan" omaisuutta. Kuinka ollakaan, se oli testamentattu 20-vuotiaalle kampaajapojalle. Veljeni "elämänkumppanille". Et silleesti...

Vierailija
8/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lipaise ennen kuin tipahtaa. Myös syöpään sairastuneella veljelläni (52v) oli jättiomaisuus. Käytännössä siis satojen tuhansien osakesalkut, 2 omakotitaloa, 2 asuntoa Helsingin keskustassa (Ullis+Krunikka), lisäksi säästöjä. Silmät kiiluen moni sukulainen odotti "vanhapojan" omaisuutta. Kuinka ollakaan, se oli testamentattu 20-vuotiaalle kampaajapojalle. Veljeni "elämänkumppanille". Et silleesti...

Miksi lainausmerkit elämänkumppanin ympärillä?

Vierailija
9/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas sukulaisnainen testamenttasi koko omaisuutensa naapurin nuorelle miehelle, joka kävi leikkaamassa hänen nurmikkonsa yläosattomissa!

Vierailija
10/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas sukulaisnainen testamenttasi koko omaisuutensa naapurin nuorelle miehelle, joka kävi leikkaamassa hänen nurmikkonsa yläosattomissa!

Oikea asenne.

Vierailija
11/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai elää pitkään ja varat menee canhainkotipaikkaan

Vierailija
12/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tiedän tän tarinan, perijä on tosin 24v. ja hiusmuotoilija!

Vierailija
13/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo alkoi 70 vuotiaana risteilemään ja lomailemaan ja käytti rahansa itse

Vierailija
14/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi tietää, jos olisin saamassa perintöä. Pelkäisin tiedon vaikuttavan käytökseeni tai suhtautumiseeni. Voi ottaa rennosti, kun olettaa, ettei perintöjä tule (eikä varmaan tulekaan). Olisi inhottavaa yhdistää "ilo" jonkun kuolemaan jne. Jos en pitäisi henkilöstä, saattaisin alkaa mielistelevämmäksi tai ruveta epäkohteliaisuudella todistelemaan päinvastaista. En vain osaisi olla normaali, jos tietäisin. Tai ehkä osaisin, mutta silti ajattelisin asiaa, ja se olisi ärsyttävää.

En myöskään haluaisi suunnitella etukäteen, mitä tekisin perintörahoilla, siis jonkun kuoltua. Haluan elää olettaen, että on vain omat rahat nyt ja aina. Siksi en elä mahdollisen lottovoitonkaan varassa. Se kuten myös perintö, on mielestäni paras ylimääräisenä yllätyksenä, jota ei ole odotettu tai jonka varaan ei ole elämää suunniteltu.

Jos tietäisi saavansa perintöä, saattaisi ruveta jo "haaveilemaan" ja pitämään sitä jo itsestään selvänä itselleen kuuluvana asiana, vaikkei se sitä ole.

Vierailija
15/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perinnön perässä, älkää ymmärtäkö väärin. Mutta jos veli ei mene naimisiin eikä tuhlaa rahojaan (luultavasti ei tuhlaa, koska on tosi nuuka), niin lapseni ovat perimysjärjestyksessä ensimmäisenä. Mietin vain sitä, että jos näin käy niin osaavatko he ehkä suhtautua asiaan mitä eivät ole osanneet odottaa? Lapset opiskelevat itse aloja, joissa oletusarvoisesti on kohtuullise palkat tällä hetkellä ja töitäkin. 

Vierailija
16/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen, että musta olisi inhottavaa, jos mulle kerrottais perinnöstä, tottuisin ajatukseen, sitten henkilö alkaisin nauttia itse omista rahoistaan (kuten kuuluu) ja huomaisin ajattelevani, että saan nyt sitten vähemmän perintöä. Tämän takia en edes haluaisi tietää.

Vierailija
17/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa veli joskus joutuu hoitokotiin, niin sinnehän ne varat uppoaa. Että jättäisin miettimästä toisten omaisuuden perimisen.

Vierailija
18/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi perivät vain jos sinä luovut perinnöstä. Olen itse tuon veljen asemassa, eli ei perillisiä omasta takaa. Aion testamentata kaikki varani järjestölle.

Sisareni ja hänen lapset saa vain irtaimiston. Eivät koskaan käy kylässä, en saa kutsuja lasten tapahtumiin. Lahjoja odotetaan jouluna ja synttäreinä, mutta ei edes kiitetä niistä.

Olisi varaa ostaa kalliimpaakin, mutta kiittämättömät saa vain pehmeitä paketteja.

Vierailija
19/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Mummo!

Vierailija
20/21 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi on voinut tehdä testamentin. Vainajan sisaruksilla tai heidän jälkeläisillään ei ole mitään lakiosaa vaan jos vainaja on testamentannut omaisuutensa vaikka kodittomille kissoille, niin koko vainajan omaisuus menee kodittomille kissoille. Lakiosa koskee ainoastaan rintaperillisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi