Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 48-vuotias liian vanha äidiksi?

-
17.06.2016 |

Mitä mieltä olette?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, jos osaa pitää itsestään huolen. Mikään BMI 45, reuma, osteoporoosi, persesyöpä + psykoosi -keissi on liian vanha.

Vierailija
2/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Minun äitini on 79-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko synnyttämistä? Kaksikymppisenä lapsen saanut on edelleen 48-vuotiaana äiti eikä ole siihen liian vanha.

Ensisynnyttäjäksi tuo on aika vanha, mutta jos on luomuna tullut, kai keho sitten tietää asiansa. Nainenhan voi lapsia tehdä niin kauan kuin munasoluja riittää.

Vierailija
4/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen isä on? 50 v eteenpäin alkaa jo ihmisiä kuolla kupsahdella toiseen tahtiin kuin parikymppisenä. Lapselle vaikeaa. Myös jos sairastut esim. alzheimeriin hänen ollessa vielä nuori.

Vierailija
5/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jokaisen oma asia.

Vierailija
6/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkaisen täytyy toki myös lasta ajatella - eli että hänellä on jaksava äiti vielä teininä. Onko sitten 60+ semmoinen, epäilen...Itse nyt 48 ja neljä lasta on - nuorin 12 - ja voin sanoa etten jaksaisi tässä iässä aloittaa alusta vaikka olen nuori tyyppi (näytän 40seltä).

Vierailija
7/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen, vähän riippuu siitäkin..

Vierailija
8/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasolut ovat kyllä aika vanhoja, riski kromosomipoikkeamille hyvin korkea. Muitakin ongelmia, raskausmyrkytykset ym. yleisiä. Eikä vauvan kanssa heräily kovin helppoa ole mummo-ikäiseltä. Itse en ikinä jaksaisi enää tämänikäisenä.

Vierailija
9/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan lapsen saannista tuon ikäisenä, niin todellakin!

Vierailija
10/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttämiseen? On.

Vierailija
11/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
12/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on.oot isovanhempi iässä kun lapses teini

Vierailija
13/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munasolut ovat kyllä aika vanhoja, riski kromosomipoikkeamille hyvin korkea. Muitakin ongelmia, raskausmyrkytykset ym. yleisiä. Eikä vauvan kanssa heräily kovin helppoa ole mummo-ikäiseltä. Itse en ikinä jaksaisi enää tämänikäisenä.

Riski poikkeamille ei ole koskaan hyvin korkea. Selvästi korkeampi kuin nuorena se sitä vastoin on. Jotain 1:200 nuorena vs 1:50 yli neljäkymppisenä.

Vierailija
14/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole liian vanha äidiksi. Ei äitiys pääty tiettyyn ikään tullessa. Synnyttäjäksi ja raskaana olevaksi sen sijaan 48-vuotias on jo liian vanha.

Vierailija
15/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Viimeistään tuossa iässä on aika luovuttaa lapset adoptioon.

Vierailija
16/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

48-vuotias on varmasti yhtä hyvä äidiksi kuin 18-vuotiaskin.

Vierailija
17/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Munasolut ovat juuri sen ikäisiä kuin kantajansakin. Siihen ei auta vaikka olisi kuinka nuorekas ja hyvässä kunnossa.

48 vuotiaan munasolut ovat jo vanhoja ja kaikki tietää mitää se tarkoittaa.

Vierailija
18/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Munasolut ovat juuri sen ikäisiä kuin kantajansakin. Siihen ei auta vaikka olisi kuinka nuorekas ja hyvässä kunnossa.

48 vuotiaan munasolut ovat jo vanhoja ja kaikki tietää mitää se tarkoittaa.

Tarkoittaa lähinnä sitä ettei enää tule helposti raskaaksi tai tulee keskenmeno

Vierailija
19/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä liian vanha synnyttämään mutta moni 48v. on äiti ja on ihan sopivan ikäinen.

Itse olen 50v. ja nuorin lapsi 12v. niin kyllä jo rajoilla liikutaan. Huomaan olevani väsynyt ja en jaksa sitä jatkuvaa ruinaamista ja mun patistamista . Toki voi olla kyse lapsen luonteestakin. Vanhin täyttää 15v.

Ei se äitiyden vaativin osa ole että on vauva talossa. Pitää jaksaa ne teinitkin ja kun ikää liikaa niin kyllä se ote lipsuu kasvatuksen suhteen, kun ei enää jaksa.

Vierailija
20/22 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luomuna tulee raskaaksi 48v. niin ei ole liian vanha!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä