Kaveri varasti vauvani nimen! Mikä uudeksi?
Olen aina halunnut kaksi poikaa, Sebastianin ja Benjaminin. Nimet on vaan niin tyylikkäitä ja komeita. Ystävälleni syntyi lapsi, ja kun kerroin hänelle tästä haaveesta, nimesi hän heti poikansa Sebastianiksi. Auttakaa pliis, mikä tyylikäs ja pitkä nimi sopisi yhtä hyvin yhteen Benjaminin kanssa??
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien joillakin mammoilla on ollut yksinoikeus joihinkin etunimiin? Entä miten nimen voi varastaa?
Varasti vauvan nimen. Ei kuitenkaan vienyt koko vauvaa. Tuskin kannattaa tehdä rikosilmoitusta.
Noin pitkät nimet on turhauttavia. Lopulta ne kuitenki on sit Seba ja Ben ....
Nin, siis sullako on jo ne kaksi poikaa? Eli on jo Benjamin ja sitten nimetön poikavauva? Meinaan jos ei ole, niin kannattaisko surra tätä sitten, kun tämä mahdollisesti on ajankohtaista. Mullakin oli aikoinaan pitkä liuta ihania tytönnimiä mielessä kun vauvaa alettiin tekemään. Nyt on kolme lasta, yhtään tytönnimeä en oo tarvinnu.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan ole Korhonen, vaan Lindén. Vain idiootit antaa noin hienoja nimiä suomalaisten sukunimien yhteyteen. Terveiset sulle kolmonen sinne Kokkolan perähikiälle.
Ap
Olipa huono :D:D:D
Voin kuvitella minkälaista sakkia olette, "hieno" nimi, käyttäjänsä verhoutuvat crockseihin ja tuulipuku kahisee. Muuta kun ei ole antaa lapselle ,niin annetaan edes "arvokas" nimi :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan ole Korhonen, vaan Lindén. Vain idiootit antaa noin hienoja nimiä suomalaisten sukunimien yhteyteen. Terveiset sulle kolmonen sinne Kokkolan perähikiälle.
Ap
Yritit liikaa, ap. Oli huono rölli kun paljastit itsesi jo näin aikaisessa vaiheessa.
Laita sen alkuperäisen nimen perään x-kirjain, eikös se ole nyt muodikasta
Anna Sebastian. Sehän oli sun alkuperäinen ajatus ja nimiä ei voi omistaa.
"-No en todellakaan ole Korhonen, vaan Lindén. Vain idiootit antaa noin hienoja nimiä suomalaisten sukunimien yhteyteen. Terveiset sulle kolmonen sinne Kokkolan perähikiälle. Ap"
- "Yritit liikaa, ap. Oli huono rölli kun paljastit itsesi jo näin aikaisessa vaiheessa."
- - Tarkoitit varmaan samaa, mikä minullakin kävi mielessä; typeryytensä tämä "Lindern" paljasti, eikä mitään muuta.Minulle on ainakin vieras käsite se, että joku varastaisi jonkun nimen. Tai ainakaan sellaisen nimen varastaminen, joka on verraten tavallinen kuin Sebastian tai Benjaminn - niin se lienee mahdotonta. Jos sen sijaan nimi olisi ollut joku sellainen, jota on Suomessa ehkä yksi tai kaksi ennestään ja on kuullut tämän vasta syntyneen pienokaisen äidiltlä tai isältä, niin saattaisi ehkä puhua varastamisesta, mutta silloinkin "öö" ikävää joo, mutta ehkä sen nimen voi sitten antaa vaikka toiseksi nimeksi, tai sitten hyväksyä, että lapsella on tuttu kaima. - joskus itse olen ihmetellyt heitä, jotka haluavat lapselleen saman etunimen, kuin jommalla kummalla vanhemmista. Onneksi suomessa ei liene mahdollista antaa kenenkään etunimeksi, ,jonkun tytär tai poika. - Siis tyyliin Matin Tytär Maija Virtanen tai Maijan Poika Kalle
Luulin, että tässä ketjussa mietittäisiin uutta kaveria.
Jos kaverin lapsen nimellä on jotain estovaikutusta nimenantoon, ei pidä kertoa nimisuunnitelmiaan ennakolta kenellekään. Edes Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Anna Sebastian. Sehän oli sun alkuperäinen ajatus ja nimiä ei voi omistaa.
Joo. Anna Sebastian on hyvä eikä kovin tavallinen.
Sebastian --> Sex. Tuollaisethan ovat nyt muodikkaita, Max, Jax jne.
Benjamin on mielestäni paljon kivompi kuin Sebastian. Eli anna se ensin ja sitten voit miettiä tuota Sebastinia toiselle pojalle jos sellaisen vielä saat. Minulle olisi ihan sama jos kaveri "varastaisi" nimen, antaisin silti sen minkä olen aikonut.