Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset auta hyväntekeväisyyttä?

Kahta järjestöä tukeva pienituloinen
17.06.2016 |

Miksi et lahjoita työpanostasi, tavaroitasi tai jotain pientä summaa kerran kuussa mihinkään hyväntekeväisyyskohteeseen? Mikä on tekosyysi itsekkyydellesi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta järjestöä tukeva aloittaja kirjoitti:

Eihän sitä nyt voi kertoa, mitä itse tekee. Itsekkäät ihmiset suuttuvat siitä ja pitävät sitä sädekehän kiillotuksena. Nyt oli aiheena ihmiset, jotka ei lahjoita mitään minnekään. Ihmetyttää monien ihmisten välinpitämättömyys ja epäilen, tajuavatko he itse sitä edes.

http://www.iltalehti.fi/mieli/2016052421614315_md.shtml

Malkin kuvaa yhteisöllisiä narsisteja seuraavasti:

"... he pitävät itseään erityisen hoivaavina, ymmärtäväisinä ja empaattisina. He korostavat ylpeinä, kuinka paljon antavat hyväntekeväisyyteen ja kuinka vähän kuluttavat itseensä."

"He uskovat, että ovat muuta ihmiskuntaa parempia, ja vaalivat arvoaan antajina, ei ottajina."

Kun todellinen luonto paljastuu

Yhteisöllinen narsisti voi olla yhteisössään arvostettu tukipilari.

Pohjimmiltaan häneltä puuttuu kuitenkin kyky tuntea empatiaa. Kuten muut narsistit, hän on peluri, joka on mukana yhteisössä vain vahvistaakseen omanarvontuntoaan.

Jossain pisteessä yhteisöllisen narsistin todellinen luonto astuu esiin. Se voi tapahtua silloin, kun henkilökohtaisen maineen ja arvostuksen pönkittäminen osoittautuvat tärkeämmiksi kuin päämäärä, jonka eteen yhteisössä tehdään töitä. Yhteisöllinen narsisti voi myös osoittautua äärimmäisen tarkaksi reviiristään. Seurauksena voi olla ulkopuolisesta hyödyttömältä vaikuttavia ja suunnattomat suhteet saavia riitoja.

Yhteisöllinen narsisti voi olla tunnettu sitoutumisestaan työskentelemään hyväntekeväisyydessä, mutta läheisiään kohtaan hän voi käyttäytyä kylmästi ja rakkaudettomasti.

Vierailija
22/31 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Ja tuskin ne järjestöt mitään tuloksia saisi aikaan, jossei rahat menisi sinne, minne pitää?....

Missähän niitä tuloksia on nähtävissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistui mieleen narsisti-äitini, joka on vienyt kaikkien läheisten rahat ja omaisuudet. Hän nostaa itsensä jalustalle hyväntekijänä, kun lahjoittaa muutaman euron kuukaudessa hyväntekeväisyyteen. Läheisiään hän kohtelee kuin roskia, kun ulkopuoliset eivät ole näkemässä. Avustaisitko yhdistystä, jonka tavoitteena olisi tukea sädekehällisten uhreja?

Vierailija
24/31 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Ja tuskin ne järjestöt mitään tuloksia saisi aikaan, jossei rahat menisi sinne, minne pitää?....

Missähän niitä tuloksia on nähtävissä?

En muista mikä suuri keräys niistä miljoonista mahtoi olla, mutta muistan että todisteeksi oli otettu kuva yhdestä lampaasta Afrikassa, joka oli hankittu kyseisillä keräysvaroilla.

Vierailija
25/31 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuen eläinsuojeluyhdistyksiä Suomessa ja Kreetalla.

Vierailija
26/31 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun SPR on edesauttamassa yhdenkään pakoloisen TÄNNE tulemista niin en anna heille penniäkään. 

Vierailija
27/31 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös järjestöjä, joiden varainkäyttö on alusta loppuun hyvin läpinäkyvää, jos vain viitsii ottaa asioista selvää. Ja tuskin ne järjestöt mitään tuloksia saisi aikaan, jossei rahat menisi sinne, minne pitää?

Itse olen pienituloinen, n. 800e/kk tienaava. Asumiskulut 500e. 20e laitan joka kuukausi tärkeiksi kokemiini kohteisiin, joiden toimintaan olen vaivautunut perehtymään sen verran, että tiedän avustukseni menevän muuhun kuin kerääjien pullakahveihin.

Voisitko kertoa esimerkkejä tällaisista kohteista, minä kun en ole onnistunut löytämään yhtään sellaista?

Ei minua työntekijöiden pullakahvit haittaa, mutta jos avustusjärjestössä on ihmisiä, joiden vuosipalkka on monta kymmentä tuhatta, niin hieman alkaa ihmetyttää ja auttamishalu hiipua...

Vierailija
28/31 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan sen verran korkeita veroja, että valtio huolehtikoon puolestani hyväntekeväisyyden. Tavaraa, kuten vaatteita, jalkineita ja astioita kyllä kierrätän viemällä niitä hyväntekeväisyyskirpparille.

Vierailija
29/31 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös järjestöjä, joiden varainkäyttö on alusta loppuun hyvin läpinäkyvää, jos vain viitsii ottaa asioista selvää. Ja tuskin ne järjestöt mitään tuloksia saisi aikaan, jossei rahat menisi sinne, minne pitää?

Itse olen pienituloinen, n. 800e/kk tienaava. Asumiskulut 500e. 20e laitan joka kuukausi tärkeiksi kokemiini kohteisiin, joiden toimintaan olen vaivautunut perehtymään sen verran, että tiedän avustukseni menevän muuhun kuin kerääjien pullakahveihin.

Voisitko kertoa esimerkkejä tällaisista kohteista, minä kun en ole onnistunut löytämään yhtään sellaista?

Ei minua työntekijöiden pullakahvit haittaa, mutta jos avustusjärjestössä on ihmisiä, joiden vuosipalkka on monta kymmentä tuhatta, niin hieman alkaa ihmetyttää ja auttamishalu hiipua...

Minua taas häiritsee se, että järjestöt kampanjoivat, että saavat rahaa, joka käytetään seuraavaan kampanjaan. Eikä todelliseen tarkoitukseen mene penniäkään.

Vierailija
30/31 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta löytyy syy: Työssäkäyvät eivät tee sitä, koska he maksavat veroja (vaikkakin "maksaminen" taitaa olla väärä sana, koska pikemminkin ne verot vain otetaan). Työttömillä taas ei ole yhtään ylimääräistä.

Itse voisin käyttää molempia selityksiä, koska työttömänä "maksan" veroja työmarkkinatuestani! Oikeasti olen vain itsekäs. En välitä kaukaisesta hädästä tarpeeksi, jotta luopuisin sen vuoksi saamistani eduista. Pystyn säästämään ja ostamaan muutakin kuin välttämättömyyksiä, joten kyllä minulla oikeasti olisi ylimääräistä, jos välittäisin tarpeeksi.

Vähän epäilyäkin on: mihin kaikkeen rahat menisivät, minkä verran mihinkin, ovatko mainokset rehellisiä jne.

Vierailija
31/31 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta järjestöä tukeva pienituloinen kirjoitti:

Miksi et lahjoita työpanostasi, tavaroitasi tai jotain pientä summaa kerran kuussa mihinkään hyväntekeväisyyskohteeseen? Mikä on tekosyysi itsekkyydellesi?

Olen kunnallinen pph. Teen töitä 40 tuntia viikossa 1700e bruttopalkalla. Täysin hyväntekeväisyyttä jotta pikkumurut saavat hoitopaikan vanhempien töiden ajaksi. 

Työajoistani johtuen en ehdi viedä tavaroita itsepalvelukirpparille joten lahjoitan ne esim. lähetyskirpparille. 

Ihan sairaasti vituttaa joskus olla tällainen pienipalkkainen kuntaraakki. Haaveilen opiskelusta ja työpaikanvaihdosta jossa en koe tekeväni työtä pelkästä hyvästä tahdosta. Mitä sinä ap teet tämän yhteiskunnan eteen?