Entinen TE-toimiston virkailija kävi jo toista kertaa valintakokeessa
Olen siis entinen pitkäaikaistyötön pienestä kylästä jossa oli muutaman henkilön miehittämä TE-toimisto. Minä pääsin yliopistoon, ja toimisto lakkautettiin jossain vaiheessa.
Olen uteliaisuuttani aina paikalla kun hakijat tulee kirjoittamaan valintakokeet. Tänä kesänä bongasin jo toista kertaa vanhan "tutun" te-toimistolta. Olemuksesta päätellen se on nykyään joko työtön tai huonossa työpaikassa. Kuka nyt hyvästä duunista lähtisi opiskelemaan?
Tunsin samalla niin sääliä kun vahingoniloa kun huomasin tyypin. Se on varmaa että jos järjenjuoksu on samaa tasoa kun aiemmin niin paikkaa hän ei varmuudella saa täältä.
Kommentit (6)
Vahingoniloisen, pitkäaikasityöttömän landepaukun, jolla kävi elämänsä säkä ja pääsi oikein opiskelemaan Yli Opistoon, ja senkin jälkeen jaksaa hilata ressukkaneroperseensä vuosi vuodelta katsomaan niinkin mielenkiintoista näytelmää kuin pääsykokeita, ei paljon kannattaisi muiden järjenjuoksuja kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Olen uteliaisuuttani aina paikalla kun hakijat tulee kirjoittamaan valintakokeet.
Niin varmaan. 0/5
Kyllä mä ainakin olen aikeissa lähteä opiskelemaan hyvästä ja oikeastaan varmastakin työpaikasta. Tytöllä täytyy aina olla suunnitelmia, katsos :)
Käytkö siis jokaikisessä valintakokeessa katsomassa kuka niihin osallistuu?
Suurin osa työvoimaneuvojista haaveilee muista töistä. Terkuin työllistämistuella paikalla ollut (minä olin vain toimiston puolella, en neuvojana). Tiesitkö ap, että takavuosina iso osa neuvojista oli itse asiassa tukityöllistettyjä? Samoja otettiin aina uudelleen ja työkkärissä sai poikkeuksellisesti olla työnsuunnittelija-nimikkeellä kaksi vuotta.
on sulla huvit.