lkjlkjlkjl

Mulla oikea puoli sattuu (korvan edestä poskeen päin ja välillä pää silmän kohdasta vähän ylöspäin hiusten seassa) kun aukaisen suun tai pureskelen ruokaa. Tuntuu myös oudolta muuten, vähän kuin siellä olisi jotain ylimääräistä. Leukojen liikuttaminen sivuttaissuunnassa sattuu ja tämä kipeä puoli lonksuu. Myös leukaa eteenpäin työnnetäessä sattuu. Samalta puolen niska on jäykkä ja päivällä oli sellaista tuikkivaa kipua siellä.

Kävin hammaslääkärissä 1,5viikkoa sitten kun oli samat oireet, mutta ne meni muutamassa päivässä ohi. Nyt on kolmas päivä tällä kertaa ja eilinen ja tämä on ollut tosi kipeitä. Aloitin buranan syömisen eilen illalla. Ehkä se vähän vaimentaa, mutta ei vie kipua kokonaan pois. Silloin 1,5viikkoa sitten hammaslääkäri totesi, että olisi purentaan viittavaa.

Onko nämä ihan tyypillisiä purentaoireita vai voiko tämä olla jtn muuta? On koko ajan hieman ärtynyt, väsynyt ja ei ihan normaali olo.

• ylös 3
  • alas 0

Kommentit (5)

Vierailija

Minulla oli aikalailla vastaavia oireita ennen kuin sain purentakiskon. Se helpotti aika paljon, mutta ei parantanut täysin.

Vierailija

Kuulostaa juuri bruksaukselta. Voi olla pahempiakin oireita. Hanki heti kunnollinen purentakisko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä kävin suupolilla tuosta. Palautuva diskusdislokaatio eli leukanivelen välilevy pääsee liikkumaan. Välillä tuntuu, etteivät leuat mene oikein kiinni ja toisen puolen lihakset väsyvät. Säteilykipua korvaan (kävin alun perin korvalääkärissä, joka sanoi, että hänelle tulee paljon leukapotilaita). Aiemmin olen purrut palat pois sekä ylä- että alakulmahampaasta. Kiskoa harkittiin, en hankkinut ja vaivatkin hellittivät stressin poistuttua (hankala elämänvaihe). Ainoa korjaustoimenpide on jonkinlainen tähystysleikkaus, josta jää arpia naamaan ja jota ei siksi suositella naisille. TAYS 2014.

lkölköl

Kiitos vastauksista. Mullakin on tossa ihan korvan edessä kipeä kohta (sormella painaessa), sattuu myös kun painan siitä korvan reiän kohdalta. Ei tunnu silti yhtään korvatulehdukselta. Aloin jo miettimään, että onko mulla jokin muu tulehdus. Kävin äsken kuumassa suikussa ja se helpotti aika paljon eli lihakset ilmeisesti rentoutuu siitä lämmöstä.

Jännä juttu, että tällaisesta tulee sellainen väsynyt ja vähän muutenkin kipeä olo..tai onko se edes ihme kun koko ajan tuntuu jossain kohtaa ja syömistä joutuu jännittämään jne.

ap

Ensiapua voisit saada voicemassage hierojalta, osaa hieroa/ rentouttaa noita lihaksia. Mutta hanki kisko ja sillä hoidat syyn ja hieronnalla oireet pois.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.