Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mistä lapsetkin pitäisivät!

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (7)

Vierailija

Pohjalle raparperia paloina, mansikoita paloiteltuna ja ehkä vähän vadelmaakin.

Päälle kaura-voi-sokeri-kaneli -seos ja uuniin kuorruttumaan.

Viereen sitten vaniljajäätelöä.

ps. vadelman määrä kannattaa pitää minimissä

Vierailija

Maisemakahvilan raparperipiirakka (googleta) on ollut suosittu viime vuodet ja itsekin tehnyt jo pari kertaa tänä kesänä (viimeksi eilen). Erityisen hyvää jäätelön tai vaniljakastikkeen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onko tärkeetä, että lapset syövät raparperipiirakkaa? näkisin vaan edun olevan mun puolella silloin, more for me. :)

Meillähän ne rakastaa raparperia, joten ei ylimääräisiä paloja mulle. Ihan sama minkälaisen tekee, niin ääntä kohti.

Mä tein viimeksi ihan vaan: raparperit paloiksi voideltuun uunivuokaan ja kakkupohja taikina (2 dl sokeria, 2 dl munia, 2 dl vehnäjauhoja, 1 tl leivinjauhetta ja 1 tl vanijaa). Toimii toisinkin päin, että ensin massa ja ripottelee puolisen kiloa raparperia paloina taikinaan.

Teini teki kääretortun. Peruspohja, johon levitti tuorejuustoa (oman maunmukaan), keitti raparperista hilloketta ja levitti sitä. Käänsi rullalle ja vielä sen rullan koristeli kreemillä, mansikoilla ja tuolla hillokkeella. Se oli makia, mutta oli kesäjuhlan paikka.

Vierailija

Raparperi chili minttu maksalaatikko piiras, mutta sellaisen smoothie keittomaisena molekyylikeittiön tuotoksena, jossa raparperi on näkymättömiä pienhiukkasina sniffattava ilmasta.

Reseptiä en voi ilmaiseksi antaa, kun kesti aika kauan kehitellä.

Vierailija

Mä olen syönyt elämäni parasta raparperipiirakkaa Latviassa, siinä oli rapea muropohja, vaahtomaisen kevyt rahkatäyte, päällä raparperikompottia ja muruja. Vielä kun löytäisi tuon rahkatäytteen reseptin...