Vierailija

Ensinnäkin silloin kirjoitettiin Pidemmin, kokonaisia lauseita, välitettiin kielioppisäännöistä.
Toiseksi silloin ei oltu ilkeitä. Aina joku kyseenalaisti, mutta ei haukkumalla eikä ilkkumalla, kuten nykyään.

Ensimmäiseen syy löytyy varmaan mobiileista. Mutta mikä on syy jälkimmäiseen?

• ylös 41
  • alas 1

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Yleinen asenne netissä on muuttunut viime vuosina. Kaikkea pahaaoloa puretaan nettiin ja nykyään myös ihan kaikki pääsevät nettiin milloin vain.

• ylös 31
  • alas 1
Vierailija

kyllähän siitä paljon kirjoitellaan, että netissä kommentointi ja kirjoittelu on muuttunut agressiiviseksi ja ilkeämmäksi. Ihan kauhea oli minusta mm. se juttu hesarin nyt-liitteessä, kun se näkövammainen usasta kotoisin oleva nainen saa vihaviestejä youtube- videoihinsa. ja ihan vaan siksi, kun on näkövammainen ja ulkomaalainen.

ilkeiden, loukkaavien, vihaisten ja jopa uhkaavien kommenttien kirjoittelusta on vaan tullut vähitellen ihan arkipäivää. monet tuntuu purkavan agressioitaan anonyyminä netissä. tosi surullinen kehityssuunta :-(

• ylös 23
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Täällä on nykyään enemmän kaikenlaista hörhöä porukkaa, koska viestiketjuja vedetään jopa iltapäivälehtien lööppeihin. Suomi24 on ollut iät ja ajat paikka, jossa auotaan estoitta päätä ihan vaan hyvin vuoksi ja sama porukka ja meininki on rantautunut vähitellen tännekin juuri tuon "mainostuksen" vuoksi.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Yhteiskunnan tilanne ja päättäjien koventuneet asenteet näkyy kansassakin.
Taloudellisesti huonoina aikoina asenteet perinteisesti muuttuvat aiempaa kovemmiksi, ikävä kyllä.

Vierailija

Vauvafoorumi sai myös julkisuutta pari vuotta sitten joidenkin ketjujen takia, joten kävijämäärätkin lienee kasvaneet. Isot käyttäjämäärät tuovat mukanaan myös niitä vähemmän fiksuja postaajia... Niin ja ylilautahan on myös löytänyt tänne, ikävä kyllä.

Niin ja foorumeille on tyypillistä että niiden tyyli muuttuu aikojen saatossa. Itse olen ollut huomaavinani muutosta negatiivisempaan suuntaan aihepiireissä, parjaamista ja vieläpä samoista aiheista yhä uudelleen ja uudelleen: ylipainoisista, lähihoitajista, naisista, miehistä, suomalaisten naisten rumuudesta jne. jne.

Pari-kolme vuotta sitten täällä oli oikeasti hauskoja ketjuja!

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
kyllähän siitä paljon kirjoitellaan, että netissä kommentointi ja kirjoittelu on muuttunut agressiiviseksi ja ilkeämmäksi. Ihan kauhea oli minusta mm. se juttu hesarin nyt-liitteessä, kun se näkövammainen usasta kotoisin oleva nainen saa vihaviestejä youtube- videoihinsa. ja ihan vaan siksi, kun on näkövammainen ja ulkomaalainen.

ilkeiden, loukkaavien, vihaisten ja jopa uhkaavien kommenttien kirjoittelusta on vaan tullut vähitellen ihan arkipäivää. monet tuntuu purkavan agressioitaan anonyyminä netissä. tosi surullinen kehityssuunta :-(

Kuka tahansa joka käyttää youtubea tietää että joko suurin osa tai ainakin puolet kommenteista on aina negatiivisia. Youtube ei ole ollut koskaan mikään positiivinen paikka. Jos ei halua paskaa niskaansa niin voi valmistautua pysymään poissa sieltä. Suurin osa youtube käyttäjistä saa "vihaviestejä". Kyse tuon naisen tapauksessa ei ole mistään yksittäisestä tapauksesta.

Vierailija

Mun mielestä ihmiset käyttäytyy myös IRL paljon huonommin kuin ennen. Esim. liikenteessä näkee joka päivä ihan uskomattomia minäminä-tempauksia, tänäänkin joku ukko kyllästyi edellään olevaan suojatien ylittäjiä väistävään autoilijaan ja koukkasi yhtäkkiä takaa jonosta ohi ja suojatien yli.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Venäjän maksetut riidanhaastajat eivät silloin vielä toimineet niin aktiivisesti kuin nyk.

Vierailija

Ihan viime vuosina ovat teinit rynnineet palstalle. Siksi kieli on huonompaa, vastaukset ja niiden sävy töksömpää ja sisältö ja ajattelu yksinkertaisempaa. Miten sitä voisikaan lapsen aivoilla ja kokemuksella pystyä parempaan. Harmi meille aikuisille, sillä tämä oli ennen hyvä ja hyödyllinen sivusto vaihtaa ajatuksia ja kysyä vaikka neuvoja.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan tilanne ja päättäjien koventuneet asenteet näkyy kansassakin.
Taloudellisesti huonoina aikoina asenteet perinteisesti muuttuvat aiempaa kovemmiksi, ikävä kyllä.

Jep, valtamedian nykyisellä asenteella en näe että asiat tulevat yhtään kauniimmiksi muuttumaan. Suomessa tärkeistä asioista ei keskustella. Sen sijaan levitetään vain propagandaa ja huudetaan samaa asiaa kovempaa ja kovempaa että saataisiin valtaosa äänestysikäisistä uskomaan. Tilanne aiheuttaa vain kaikissa turhautumista minkä seurauksia ollaan viime vuoden puolellakin nähty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihmiset käyttäytyy myös IRL paljon huonommin kuin ennen. Esim. liikenteessä näkee joka päivä ihan uskomattomia minäminä-tempauksia, tänäänkin joku ukko kyllästyi edellään olevaan suojatien ylittäjiä väistävään autoilijaan ja koukkasi yhtäkkiä takaa jonosta ohi ja suojatien yli.

Näitä riittää, liikennetörttöilyn saloda Oulusta tältä viikolta: jos vihreiden vaihduttua auto ei ihan heti puolessa sekunnissa sinkoa liikkeeseen, joku tuuttaa. Kaketsulla mun perästä tuuttailtiin vaikka paloi punaiset. Rautatienkadun ja Saaristonkadun risteyksessä joku päätti kiilata eteeni ja ohitti väkisin pikku raosta. Pohjantiellä näkee päivittäin järjettömiä "vähän ennen ramppia 150km/h ohi ja ohituksesta suoraan ramppiin"  -ohituksia sekä kilometritolkulla takapuskurissa hengittäviä höyrypäitä. 

Vierailija

Muistan tolta vuodelta todella hyvän keskustelun, jossa aloittajaa tuettiin suruprosessissa kun mies oli jättänyt vaimon toisen naisen takia. Nykyään kaikki vastaavat aloitukset kääntyvät nanosekunnissa aloittajaa vastaan: liian vanha, liian ruma, liian lihava tms. Uskomatonta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muistan tolta vuodelta todella hyvän keskustelun, jossa aloittajaa tuettiin suruprosessissa kun mies oli jättänyt vaimon toisen naisen takia. Nykyään kaikki vastaavat aloitukset kääntyvät nanosekunnissa aloittajaa vastaan: liian vanha, liian ruma, liian lihava tms. Uskomatonta.

Voi olla, että se olin minä. Minun eksäni löysi sen sielunkumppanin, jos joku muistaa. Vastauksia oli yli 900. Kukaan ei haukkunut minua, vaan sain aivan käsittämätöntä empatiaa ja kannustusta av-mammoilta. Rankin huomautus oli tyyliin " oletko pohtinut omaa osuuttasi".

Nykyään lynkattaisiin ja ilkuttaisiin.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Venäjän maksetut riidanhaastajat eivät silloin vielä toimineet niin aktiivisesti kuin nyk.

propagandan uhri pieni raukka.

Vierailija

En tiedä millaiset henkilöt täällä trollaavat, mutta aivan käsittämättömiä vastauksia on saanut todistaa. Tekee avautumiset tai vertaistuen hakemisen vaikeaksi. Tietyistä aiheista ei voi puhua lainkaan kun keskustelu menee toisten haukkumiseen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.