Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kamalassa flunssassa ja työpaikalla henkilöstö vedetty äärirajoille :(

Vierailija
16.06.2016 |

Tauti alkoi toissailtana kurkun epämääräisellä tuntemuksella ja yö menikin kipuillessa, eilinen ja viimeyö samoin, haarukalla tekisi mieli nielua raapia. Lisäksi silmät seisoo punoittavina päässä, tiedättehän sen olon kun tuntuu että katse vain tuijottaa..Yskänpuuskat on tosi kuivia mutta oksennusrefleksi tulee niissä säänn ja pari kertaa tullut joku pikkuklimppi keuhkoputkien kätköistä uloskin asti. Tänään oli vapaapäivä, mutta huomenna ei ja tosiaan hlöstön määrä vedetty niin tiukille että on useampana päivänä katsottu tunti tunnilta miten homma saadaan skulaamaan, sijaisia ei nyt enää saisi ennen syksyä tilata.

Terv.varhaiskasvatuksesta

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
2/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet kipeä, niin turhaan sitä stressaat. Ei ole sun ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet työkyvytön et mene töihin.Sinun ei tarvitse kantaa vastuuta kaupungin/kunnan rahojen riittävyydestä palkata sijaisia.Siitä päättävät eri ihmiset.Lopeta uhrautuminen.

Vierailija
4/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä arvasinkaan, et mistä alasta on kyse! Tuttu tunne... On aivan kamalaa, kun ei vaan voi jäädä kotiin sairastamaan, koska kaikki muut ovat jo kipeenä eikä sijaisia ole. Varahenkilöt koko kaupungissa on jo käytössä. Terv. Lh

Vierailija
5/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn, mitä tapahtuu jos tälläisessä tilanteessa sitten sairastuu todella niin ettei pääse töihin, vaikka jalka katkeaa tai ripulia valuu solkenaan? Jos niitä sijaisia ei siis ole ja ei siksi voi flunssaa jäädä sairastamaan. Jotenkin se tilanne kai ratkaistaisiin? Joten kai silloin voi sen flunssankin jäädä sairastamaan. Eihän niitä sijaisia ikinä hommata lisää jos pärjätään sillä että ihmiset tulevat kipeänä töihin (niin kauan kun jalat kantaa). Työkavereille tietysti ikävä lisätä taakkaa pois olemalla, mutta kyllä se on oman oksan sahaamista pitkän päälle jos ei pidetä omista oikeuksista kiinni. Lisäksi näissä on riskinä se että mennään ojasta allikkoon kun sitten taudit pitkittyy tai väki lakoaa uupumukseen. Kukaan ei säästänyt.

Vierailija
6/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jäät kotiin sairastamaan, jos et ole työkunnossa. Olet hölmö, jos otat vastuuta työpaikkasi sijaisjärjestelyistä. Sinä et ole niitä päättänyt eikä sinulle makseta vastuusta. Älkää antako esimiesportaan laskea sen varaan, että tunnolliset työntekijät tulevat sairaanakin töihin!

Vierailija
7/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

¨Meettekö te todellakin töihin sairastuttamaan muutkin työntekijät?

Vierailija
8/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

¨Meettekö te todellakin töihin sairastuttamaan muutkin työntekijät?

Jos ei kuumetta ole, niin kyllä, silloin menen töihin jos tilanne sitä vaatii.

Viime talvena kävin työterveyslääkärillä keuhkoputkentulehduksen vuoksi, en saanut sairaslomaa, koska ei ollut kuumetta.

Vierailija
9/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen työterveyslääkäri teillä 8!

Minulle joku työterveyslääkäri on joskus sanonut viisaasti ettei kuume ole mikään autuaaksi tekevä oire eikä ainoa oikea "kunnon" syy flunssassa sairaslomaan. Sitä täytyy katsoa sitä kokonaisoloa ja flunssahan tartuttaa ihan ilman kuumettakin. Itse asiassa vastaava kommentti tullut luettua joskus Hesarista jonkun lääkärin kirjoittamana.

Minulla on olo kuin tiskirätillä, niskakin niin jumissa ettei pää käänny kun yskin kuivaa yskää niin paljon ja oksennan klimppejäkin. Jep, silti mietin ja puntaroin mitä tehdä, juurikin tuon hlöstöresurssitilanteen vuoksi vaikka ei tässä mitään järkeä olekaan.

ap

Vierailija
10/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen työterveyslääkäri teillä 8!

Minulle joku työterveyslääkäri on joskus sanonut viisaasti ettei kuume ole mikään autuaaksi tekevä oire eikä ainoa oikea "kunnon" syy flunssassa sairaslomaan. Sitä täytyy katsoa sitä kokonaisoloa ja flunssahan tartuttaa ihan ilman kuumettakin. Itse asiassa vastaava kommentti tullut luettua joskus Hesarista jonkun lääkärin kirjoittamana.

Minulla on olo kuin tiskirätillä, niskakin niin jumissa ettei pää käänny kun yskin kuivaa yskää niin paljon ja oksennan klimppejäkin. Jep, silti mietin ja puntaroin mitä tehdä, juurikin tuon hlöstöresurssitilanteen vuoksi vaikka ei tässä mitään järkeä olekaan.

ap

No niinpä. Mies kävi vastaavan taudin vuoksi tk:n lääkärillä ja sai viikon sairasloman suoraan, ei ollut hänelläkään kuumetta. Näin tasapuolinen käytäntö on lääkäreillä. Itsekin olen sitä mieltä, ettei kuume ole se voinnin tai työkyvyn mittari, mutta minkäs teet jos lääkäri katsoo, että olet työkykyinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä