Vierailija

Tilanne tämä: itse olen tottunut höpöttämään päivän kuulumisista ja keskustelemaan myös vähän syvällisempiäkin juttuja, mutta kumppani ei vastaa mitään lähes mihinkään, kyllä sieltä joku "mmm" "niin.." Saattaa tulla, mutta harvoin.
Hän ei osoita koskaan kiinnostusta puheisiini, antaa puhua vaikka 30min putkeen muttei vastaa. Parisuhde muuten on tosi hyvä. Kyllä hän kertoo välillä omia juttuja mutta kun alan puhumaan jotain tai kertomaan omaa näkemystä johonkin asiaan, kumppani ei vastaa. Olen tästä sanonut monia kertoja , mutta ei vaan tule keskustelua.
Kännissä hän kyllä juttelee näitä syvällisempiäkin , mutta ei selvinpäin.
Onko antaa neuvoja? Kokeilin joskus , että olin ihan hiljaa , heti luuli että mulla oli joku huonosti tai että olin vihanen, niin hän kysyi miksi oon niin hiljaa . Pitäisiköhän kokeilla tuota hiljaisuutta itsekkin ja kokeilla tätä " niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" - keinoa. Auttakaa .

• ylös 6
  • alas 1

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Pakottamalla se epäsosiaalinen ihminen tosiaankin oppii tuosta vaan supliikiksi seuramieheksi. Hyvä idea.

Vierailija

Niin me ollaan erilaisia. Höpöttele sinä ja annan toisen kuunnella ja olla hiljaa. Näin se melkeen meilläkin on. Minä pälpätän ja mies on hiljaa...eikä takuulla edes kuuntele, koska saattaa kysyä juuri kertomaani asiaa hetken päästä. Ärsyttävää - kieltämättä.

Vierailija

Kuinka paljon puhuitte ennen yhteen muuttoa, vai onko se ollut tuppisuu koko ajan? Vai olitteko joka kerta kännissä kun tapailitte? Aika outoa ettei tuollainen mykkyys ole tullut esiin jo tapailuvaiheessa. Itse en haluaisi edes aloittaa suhdetta keskustelukyvyttömän ihmisen kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ollut pakottamisesta..huoh.
"Pitäisiköhän kokeilla tuota hiljaisuutta itsekkin ja kokeilla tätä " niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" - keinoa." Mitä sitten yrität lainaamallani lauseella saavuttaa?

Vierailija

tapailin pari kertaa tommosta miestä. päädyin koko ajan yksinpuheluun,koska kunnon vuorovaikutusta ei päässyt syntymään. mollotti mua vaan suurilla tyhjillä tyhmillä silmillään. ei päässyt jatkoon. 

Vierailija

Jotkut puheliaat tyypit ovat niin puheliaita, etteivät siedä hetkenkään hiljaisuutta. Me hiljaiset tai introvertit tai muuten vaan ujot olemme joskus sellaisia, että ne sanat nyt vaan pitää järjestellä ensin oikein siellä pääkopassa, ennenkuin sen lauseen voi sanoa ääneen. Tämä aika on monasti pitkä sellaiselle höpöttäjälle.

Että sen puheliaankin tyypin kannattaa joskus vilkaista peiliin. Ei se toimi niin, että "nyt mäkin olen hiljaa kuin säkin olet aina". Päinvastoin, märkä rätti päin naamaa.

Ja puhetapa. Ei kannata sanoa: "ostetaan siniset verhot, eikö" (mitä siihen voisi muuta vastata kuin että joo tai ei?). Kannattaa muotoilla kysymys: "minkäväriset verhot tänne mielestäsi sopisi?".

Ei: ostetaanko mansikkajugurttia? VAAN: mitä jugurttia ostetaan?

Ei: mennäänkö Lontooseen lomalle? VAAN: minne haluaisit seuraavaksi lomalle?

Ei: kutsutaanko Virtaset lauantaina kylään? VAAN: olisiko kiva, että viikonloppuna tulisi ystäviä käymään? Ketä haluaisit kutsua / nähdä ?

Kokeile!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.