Onko väärin olla pettynyt lapsensa jatko-opiskelupaikasta? Tyttöni meni 7.4 keskiarvolla liiketalouden
kaksoistutkintoa suorittamaan. Itse oli aina yli 9 oppilas ja olin aina varma, että lapseni menee lukioon ja kirjoittaa monta ällää ja sitten yliopistoon kuten vanhempansa. En tietenkään sano tätä hänelle mitenkään vaan täällä puran tuntojani.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
kaksoistutkintoa suorittamaan. Itse oli aina yli 9 oppilas ja olin aina varma, että lapseni menee lukioon ja kirjoittaa monta ällää ja sitten yliopistoon kuten vanhempansa. En tietenkään sano tätä hänelle mitenkään vaan täällä puran tuntojani.
Hohhoijaa...tää on samaa kirjoituskielä voileipäkakkuinsidensin kanssa. Keksihän joku oikeasti toimiva provo. Ei 9 ja yliopistoihmiset kirjoittele vauva palstalla tuollaisia vaikka lapsiinsa ei olis tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo käytännössä ole lukio. Raskaampi versio. Olisit siis halunnut lapsesi vain pääsevän mahdollisimman helpolla.
Anteeksi käytönnössä lukio vai?! Ja mikä RASKAAMPI versio? Höpöhöpö. Lukio-osuus on ylioppilaskirjoituksissa kirjoitettavien 4 aineen pakolliset kurssit, ei edes syventäviä. Siinä sinulle "raskasta" ja "lukiota". Pah ja pah!
Totta kai saat olla pettynyt. Niin minäkin olisin, jos lapseni olisi keskiverto tyhmeliini, joka on käytännössä vain akateemisten vanhempiensa sosioekonomisen taustan, painostuksen, ohjauksen ja arvomaailman vuoksi on ylipäänsä yrittänyt lähteä lukemaan jotain liiketaloutta, ilman että todella käsittää asiasta mitään syvemmin tai osaisi tulevaisuudessa toimia oman alansa edelläkävijänä. No, kaikki lapset ja ihmiset eivät vain nyt voi olla mitään Einsteineja, sinun on hyväksyttävä kai se.
"Amisjaksot ovat kunnon löysäilyä verrattuna lukiojaksoihin eikä noilla edes ole pitkää matikkaa ja fyssaa. Kysy vaikka keneltä kaksoishutkintoa suorittavalta/suorittaneelta"
- olet varmasti parempi tietäjä kuin minä ammattiopintojen suhteen, koska itse olen käynyt "vain" lukion. - Siihen aikaan ei ollut montaa pakollista fysiikan kurssia ja pitkä -matikka oli vaihtoehtona, mutta ei silloin pakollinen. - luullakseni -en siis tiedä- kaksoistutkintoa suorittava voi halutessaan opiskellla laajemminkin sekä fysiikkaa että matematiikkaa, jos niin haluaa. - Ammattiopinnot eivät ole siihen este. - Se mikä saattaa tulla esteeksi on vuorokaudessa olevien tuntien määrä. Nuoren elämään kai sopisi toivoa muutakin kuin opiskelua.