12 tunnin koneenvaihto Lontoossa. Mitä tehdä tuossa välissä?
Kentältä voi poistua, mutta matkoihin menee tietenkin aikaa ja kentällä kannattaa olla takaisin paria tuntia ennen seuraavan koneen lähtöä.
Tuohon väliin en nyt perusnähtävyyksiä menisi katsomaan, sillä ne on nähty jo moneen kertaan. Shoppaillakaan ei oikein viitsi, kun koko loma on vasta edessä ja pääkohteessa hintataso on paljon edullisempi kuin Lontoossa.
Olisiko vinkkejä jostain kivasta tekemisestä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt ihan off-topic, mutta oikeastiko kentällä pitäisi olla 2h aiemmin ennen jatkolennon lähtöä, kun kaikki lähtöselvitykset ja muut on tehty??
Meillä on samanlainen, mutta lyhyempi koneenvaihto tiedossa heinäkuussa ja itse kuvittelin, että ehdittäisiin käväistä lentokentän ulkopuolella. Lento laskeutuu muistaakseni klo 9 aikaan ja seuraava lähtee klo 15. Eli jos 2h aiemmin kentällä ja tunti matkoihin molempiin suuntiin, se on jo yhteensä 4 tuntia. Eli kannattaako tuossa lähteä mihinkään?
Ohis
Tunti riittää. Kentän koosta johtuen menen itse 1.15 aikaisemmin.
Toinen vaihtoehto on ostaa sisäänpääsy jonnekin parempaan First class loungeen ja viettää aikaa syöden hyvin ja lukien lehtiä.Tooodella huono neuvo. Saattaa riittää tuolla raivojuoksulla kun kaikki menee samalla 100% putkeen. Tai voi olla ettei riitä sittenkään. 2 tuntia on minimi ellei tahdo tehdä itselleen extreme-kokemusta.
Voi teitä maailmanmatkaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heathrow vai Gatwick?
Heathrow. Ja olen liikkeellä yksin, olen 25-vuotias naisihminen, jos näillä tiedoilla on merkitystä.
ap
Ota juna Brightoniin, siellä ehtii muutamassa tunnissa vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Heathrow:lla on (tai ainakin on ollut) mun lemppari kahvila, Costa caffee tmv.
Costa coffee on ketjukahvila eli niiden toimipisteitä on ympäri Lontoota(kin).
Iltaa!
Palasin kommentoimaan, kun noista vaihtoajoista tuli puhetta. Minulta meni laskeutumisesta 1,5 tuntia siihen, että nousin metroasemalta maan pinnalle Piccadilly Circuksella. Koneesta poistumisen jälkeen missään ei ollut yhtään jonoa ja tiesin, minne pitää mennä, minulla oli Oyster-card ladattuna, pääsin Piccadilly Linen metroon 2min odotuksen jälkeen ja metro kulki ajallaan. Eli oikeasti siellä menee aikaa pelkkään siirtymisen vähintään tuon 1,5 tuntia ja jonotuksineen ja edes pienien häslinkien kanssa tosi helposti kaksi tuntia ja ylikin. Ylimääräistä aikaa kuluu jo siinä, ettei tiedä etukäteen, minne pitää mennä ja käveleekin pari minuuttia väärään suuntaan. Heathrow on iso kenttä ja vaikka opasteet ovat selkeitä, kyllä siellä moni haahuilee ja yrittää löytää oikeita portteja ja terminaaleja ja uloskäyntejä.
Nyt matkatavaroita ei tarvinnut jonottaa, koska ne siirtyivät suoraan seuraavalle lennolle. Niitäkin odottaessa olisi mennyt paljon aikaa. Lento olisi voinut laskeutua myöhässä, ne tuubit olisivat voineet olla epäkunnossa tai ei paikalla oikeaan aikaan, joten koneesta nouseminen olisi viivästynyt, olisin kävellyt väärään paikkaan, passintarkastuksessa olisi ollut jonoa tai passin kanssa olisi ollut hämminkiä (nyt virkailija katsoi pitkään ja tuimasti ja kysyi, mistä olen tulossa ja minne menossa). Metro olisi voinut olla ruuhkainen, epäkunnossa, sähköt poikki.. ihan mitä vaan. Ja niin edelleen.
Takaisin pääsin onneksi yhtä nopeasti kun mennessä. Lähdin niin, että tähtäsin olevani 2 tuntia aiemmin takaisin kentällä ja jouduinkin sen kokonaan siellä odottelemaan. Mieluummin kuitenkin niin päin kuin että olisin myöhästynyt lennolta.
Lontoo ei siis ehkä tuollaiseen koneenvaihtoon ole mikään helppo piipahduspaikka, koska pelkästään siirtymiseen menee aivan minimissään 3 tuntia ilman mitään jonoja, ruuhkia tai yhtään mitään häslinkejä.
Niin ja sitten siihen, mitä tein: Lontoossa asuva ystäväni järkkäsi minulle pääsyn sen ylelliselle kuntosalille Sohossa päiväksi. Olisin voinut jäädä sinne asumaan!! Sieltä sai shampoot ja pyyhkeet, siellä oli saunat ja uima-allas. Ystäväni oli jättänyt treenivaatteita ja uikkarit respaan lainaksi. Ja siellä on pesulapalvelu treenivaatteille - ne palautetaan pestyinä omaan lokeroon. Uskomaton paikka! Kävin siis siellä kuluttamassa aikaa, kävin sen jälkeen syömässä ja illalla lennolla uni tulikin aika nopeasti iltapalan jälkeen.
ap
Jos joku haluaa hyperluksusta Lontoossa, tämä on siis se kuntosali: https://www.thirdspace.london
En tiedä, saako sinne erikseen jotain päivälippuja, mutta elämys oli joka tapauksessa.
ap
En tiedä mitä ap:tä kiinnostaa, paitsi nähtävyydet ja mahdollisesti shoppailu, mutta itse menisin Tate Moderniin Southbankille, söisin lounaan museon kattoravintolassa ja ihailisin maisemia Thamesin toisella rannalla: Westminster, St Paul jne. Joisin kahvit ulkona jossakin Southbankin kahvilassa. Sen jälkeen palaisin kentälle. Waterloo on lähin iso asema.
Kannattaa mennä johonkin tuttuun, rakkaaseen paikkaan, ettei aikaa mene harhailuun ja kartan lukemiseen. Ehkä Kensingtonin puistoon piknikille?