Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Aloitin viikko siiten 10mg annoksella, en ole vielä nostanut (asteittainen nosto 30mg/vrk asti). Kummasti väsyttää ja aamulla vähän pökkyrä olo mutta ihan ok kuitenkin. Ei ole itse vaivaan auttanut vielä (pahat kaularankaoireet kipuineen).

Väsynyt olen kipuiluunkin, että toivottavasti tämä lääke tuo avun.

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (19)

Vierailija

Selkäkipuun, ei auttanut ja pahat sivuoireet (pulssi nousi yli sataan levossa ja huono olo)

Vierailija

Masennukseen, unettomuuteen. Toisella kerralla pelkästään unettomuuteen yhdessä kahden eri melatoniinivalmisteen kanssa. Mä olen syönyt pientä annosta, 10 mg vai paljonko se yksi tabletti on. Toimi hyvin, mutta ekalla kerralla oli virtsaamisvaikeuksia ja suun kuivumista (tuli paljon reikiä hampaisiin). Tokalla kerralla vain tokkuraa aamulla. Auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Migreeniin. Ei auttanut; päänsärky pysyi ja lisäksi tuli järkyttävä väsymys ja pahoinvointi. Lopetin 3 viikon jälkeen.
Migreenit loppuivat samalla kun lopetin yhdistelmäehkäisypillerit

Vierailija

10 mg jo monta vuotta fibromyalgiaan, tiedä sit siitä avusta, mutta ei ole ollut mitään haittaakaan. Uni tulee hyvin.

Vierailija

Triptyliä ja Klotrityliä otetaan ennen nukkumaanmenoa. Ei aamulla eikä päivällä. Käytetään kipukynnyksen nostamiseen. On ikävä kyllä lihottava lääke.

Vierailija

Pitää käyttää monta viikkoa ennen kuin teho tulee esille. Suurin osa lopettaa liian aikaisin! (Paitsi tietenkin pitää lopettaa, jos sivuvaikutukset vakavat)

Vierailija

Masennukseen määrättiin. Suuta kuivasi kamalasti ja aiheutti vapinaa ja liikehäiriöitä siinä määrin, ettei pystynyt syömään veitsellä ja haarukalla, ja hyvin pian vaikutti kävelyynkin. Järki kyllä selkeni nopeasti. En käyttänyt paria viikkoa pitempään.

Vierailija

Jos aloitan tauon jälkeen, niin saa kuukauden verran ajaa lääkettä sisään eli totutella lääkkeeseen ja nostaa annosta vähitellen. Sitten kun on pysyvä hoitotaso, niin ei enää väsytä tolkuttomasti, mutta auttaa unen laatuun  ja nostaa kipukynnystä. Kyllähän se elämänlaatu paranee, kun ei päivisin nukahda pystyyn ja nivelet tuntuvat "rasvatuilta", eivätkä kivuliaan kinnaavilta kuten ilman lääkitystä. 30-40 mg on hyvä perustaso minulle.

Vierailija

Unettomuuteen ja stressioireisiin. Nukuin kyllä hyvin mutta jouduin ojasta allikkoon, kun sain riesakseni kaamean ahdistuksen. Vaikka lääke lopetettiin kuukauden jälkeen, meni vuosi ennen kuin ahdistus helpotti. Mirtaa söin Triptylin jälkeen unettomuuteen.

Vierailija

Kiitos vastauksistanne. Tänään taas helvetillinen pv kivun kanssa, ensi yöksi otan 20mg.

Ap

Vierailija

Selkäkipuun ja nukahtamiseen (kipu oli niin paha, että oli vaikea nukkua). Olisi kai myös pitänyt nostaa kipukynnystä. Ei auttanut mitenkään, eikä ollut sivuvaikutuksiakaan.

Vierailija

Virtsarakkovaivoihin määrättiin vuosia sitten (tarkkaa annostusta en muista). Eipä auttanut. En kyllä huomannut erityisiä sivuvaikutuksiakaan. Nukuin kyllä hyvin :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aamuiseen heräilyyn ja muihin univaikeuksiin. Toimii tosi hyvin :)

Hah, siis aamuöiseen heräilyyn :D

Vierailija

Kaikissa lääkkeissä ainakin alkuunsa on sivuvaikutuksia, moni ei malta odottaa tasaantumista kun heittää pyyhkeen nurkkaan kokeilun suhteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamuiseen heräilyyn ja muihin univaikeuksiin. Toimii tosi hyvin :)

Hah, siis aamuöiseen heräilyyn :D

Sama. Otan 10 mg kun menen nukkumaan ja nukun aamuun asti. Aiemmin työasiat tai muut stressaavat asiat valvottivat jos heräsin aamuyöstä.