Nimiä, joissa on Q
W, c, y ja x on nyt nähty. Haluan, että lapseni nimessä on q-kirjain. Ehdotuksia?
Kommentit (56)
Sukunimeämme emme paljasta, mutta nimi päättyy -nen.
Quasi eli 'Kvasi' sopii täydellisesti adjektiivityyppiseen nimeen, sillä tykkään nimistä, joilla on merkitys.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en laittais guuta mun lapsen nimeen.
Ja tässä keskeisin syy, miksen itse laittaisi: aakkosia taitamattomat, jotka kuvittelee, että se on guu eikä kuu.
Jos tulette asumaan Suomessa lapsen kanssa niin en ole ihan varma tuosta Q-kirjaimesta; suurin osa suomalaisista lausuu kirjaimen G:nä. Muutenkaan pelkän erilaisuuden priorisointi nimessä ei ole yleensä suositeltavaa, vaan kannattaa miettiä mikä omasta mielestä kuulostaa kivalta, mutta myös mitä muut tulevat mahdollisesti ajattelemaan.
Muuten suosittelen kansainvälisten nimien antamista lapsille, mutta kannattaa pitää hyvän maun rajat mielessä.
M17
Quasi Statica Johanna tytölle?
Ap
Quasi Pseudonyymos Johannes pojalle?
Ap
Naurattaa nää ihmiset, jotka ei tajua, että tää on läppä ;D
Petterique, Queen, Quinn, Q, Jacques
Kaikki ovat oikeita nimiä.
Muistan ettö bond-leffassa ainakin oli quu
Vierailija kirjoitti:
Rodriquez Virtanen hah
Rodriquez-nimi kirjoitetaan muuten Rodriguez ja äännetään rodrigees. Siinä EI ole Q-kirjainta.
Kannattaa muistaa näiden ero. Q on "kuu" ja G on "gee". Ei ole olemassa guu-nimistä kirjainta.
Minusta paras olisi nico-petterique neljällä heittomerkillä ja ranskalaisella kurkkuärrällä ja ylämongolialaisella maiskautusäänteellä. Jos väliin tunkisi vielä hymiön? Nico-pette :-) rique?