Vierailija

Mulle tuli yhtäkkiä ihan hirveä vimma perustaa oma blogi! En edes tiedä, mistä aiheesta sen perustaisin, mutta haluan vain oman blogin! :D Miten se tehdään? Mitä maksaa? Miten saa lukijoita? Täytyykö olla joku aihe, teema tms.?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (3)

Vierailija

Ja vielä sellainen kysymys että onko blogissa julkaistut tekstit ns. vapaata riistaa vai onko niissä automaattisesti joku tekijänsuoja? Eli jos perustan blogin, jossa julkaisen vaikka itse kirjoittamiani novelleja, niin voiko joku ottaa netistä luvatta minun novellini ja julkaista sen omissa nimissään, osallistua sillä kilpailuun tai lähettää sen omana tekstinään kustantajalle?

Esimerkki. Voinko minä ottaa nyt vaikka Xenia's Day -blogista tekstejä ja liittää ne osaksi jotain oman lifestyle-kirjan kässäriä ja sopia kustantajan kanssa julkaisusta? Jos en, mikä minua juridisesti estää?

Vierailija

Menet jollekin blogialustalle, esim. blogger tai wordpress, ja alat muokata blogipohjaa. Tallennat ja julkaiset. Ja tottakai sinulla on tekijänoikeus omaan tekstiisi, ei sitä saa muut julkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Blogin voi perustaa ilmaiseksi Google bloggerissa, jos sinulla on Google-tili. Voit muokata siellä blogiasi ihan minkälaiseksi haluat. Toisesta blogista ei voi kopioida tekstejä omaan käyttöön ilman lupaa. Blogissa ei tarvitse olla mitään aihetta tai teemaa. Saat lukijoita, kun lisäät blogiasi esim. Blogit.fi sivustolle, jonka etusivulla näkyy aina, kun olet tehnyt uuden postauksen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.