Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syystä työsuhteesi on purettu koeajalla?

Vierailija
15.06.2016 |

Itsellä koeaika menossa ja jostain syystä jännitän joka päivä tuleeko potkut.
Joskus kuulemma työnantajat palkkaavat vain tilaäisapua ja koeajan turvin on helppo potkaista pellolle jos työtilanne muuttuu.

Kertokaa kokemuksianne, kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä joutunut tuohon tilnateeseen, mutta muutaman kerran olen koeajalla olevan henkilön työsuhteen päättänyt. Toisella kerralla kyseessä oli henkilö joka muutamassa kuukaudessa ehti suututaa KAIKKI kolleegansa ja muutkin työyhteisössä. Toisella kerralla henkilö hävisi täysin ekan palkanmaksun jälkeen (baariin), joten päätettii sit homma siihen. Vähän noita on eteen tullut, 18v oon kuitenkin HR hommia tehnyt. 

Vierailija
2/5 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että se on ollut tosi harvinaista ja jotain tosi tökeröä on pitänyt tehdä. Ja että näin asia on vielä suurimmassa osassa firmoja. Sitten on se pieni joukko vilunkifirmoja jotka käyttävät kaikki porsaanreiät hyväkseen.

Eli yleensä ottaen: jos teet työsi normaalisti normaalissa firmassa, ei pitäisi olla huolta. Sitten jos olet eksynyt huijarifirmaan niin sillä ei ole mitään väliä miten teet työsi ja käyttäydyt, firma kusettaa kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kerran purettu juurikin tuosta syystä, että firma vaan totesi, ettei tarvitsekaan uutta työntekijää. Sain hyvän työtodistuksen ja tilalle ei palkattu uuta, joten eiköhän se ollut aivan aito syy.

Vierailija
4/5 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koeaikapurut johtuneet käytännössä lähes aina siitä, että työntekijä on vain jättänyt tulematta töihin. Käytännössä siis itse purkanut sopparin, ei vaan ole ilmoittanut siitä työnantajalle...

Viimeisin koeaikapurku tuli siitä, kun työntekijälle asetetut tavoitteet jäivät kauaksi asetetuista. Kun asiaa alettiin selvittelemään, niin tuli ilmi perheongelmia. Yhteisymmärryksessä purettiin työsopimus.

Yhden koeaikapurun tiedän tehdyn viikon jälkeen työsuhteen alkamisesta. Työn tekemisestä ei tullut yksinkertaisesti yhtään mitään. Itse en ollut ko. rekryssa mukana, mutta ilmeisesti työntekijä oli lupaillut paljon enemmän, kun pystyi lunastamaan. Ja tämä siis tuli ihan viikossa esiin, eikä työ edes ollut mitään erityisen haastavaa.

Ei niitä koeaikapurkujakaan ihan pienestä tehdä. Tulee kalliiksi työnantajallekin.

t. hr

Vierailija
5/5 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eräs toimistotyöntekijä vaan ei tajunnut mitä työnteko tarkoittaa. Tuli 10 min myöhässä lähes joka aamu, lounastauot venyivät, sosiaalinen media veti puoleensa kesken työnteon jatkuvasti ja kaikista tärkein syy, että ei millään oppinut tehtäviään. Hänelle sanottiin, että tee muistiinpanoja,mutta ei viitsinyt. Käyttämästämme tietokoneohjelmasta neuvoimme ottamaan print screenejä ja merkitsemään niihin hänen työnsä kannalta tärkeät vaiheet ja toime piteet. - Ei tarvii, tää on ihan helppoa, hän sanoi. Ja hetken päästä kysyi samoja asioita uudestaan.

Liekö osannut työhaastattelussa puhua paikan itselleen olemattomilla taidoilla, pakko oli potkia pois kuukauden jälkeen. Onneksi hänen seuraajansa otti meidän vanhojen vinkistä vaarin ja teki muistiinpanoja ja oppi vajaassa viikossa rutiinit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä