Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerät säännöt työpaikoilla

Vierailija
15.06.2016 |

Tuli mieleen tuosta toisesta keskustelusta, jossa ei saanut neuloa kokouksissa, koska ei vaan saa, että mihin typeriin sääntöihin sinä olet törmännyt työpaikoilla.

Itse olin opiskeluaikana töissä kaupassa lihatiskillä. Ko. kaupassa oli lihanpakkaushuone, jossa siis pakattiin lihaa myyntiin. Työ oli uskomattoman tylsää, mutta tilassa ei saanut kunnella radiota, koska se olisi härinnyt työtekoa. Kaupassa oli kyllä muutenkin sellainen mentalitetti, että töissä ei saa olla kivaa.

Kommentit (309)

Vierailija
301/309 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tuosta toisesta keskustelusta, jossa ei saanut neuloa kokouksissa, koska ei vaan saa, että mihin typeriin sääntöihin sinä olet törmännyt työpaikoilla.

Itse olin opiskeluaikana töissä kaupassa lihatiskillä. Ko. kaupassa oli lihanpakkaushuone, jossa siis pakattiin lihaa myyntiin. Työ oli uskomattoman tylsää, mutta tilassa ei saanut kunnella radiota, koska se olisi härinnyt työtekoa. Kaupassa oli kyllä muutenkin sellainen mentalitetti, että töissä ei saa olla kivaa.

Ei ole kovin ammattimaista käytöstä neuloa kokouksessa. Eikä kunnioittavaa kokouksen muita osallistujia kohtaan, kun ei voi sen kokouksen ajan keskittyä siihen käsiteltävään asiaan.

Vertaantuu mielestäni hyvin siihen, että koko kokouksen ajan roikuttaisiin kännykällä.

Itse tykkään tehdä käsitöitä, mutta itseänikin ärsytti yliopistossa luennolla se pelkkä ääni klik-klak klik-klak mikä kuului vierestä luennoilla.

Olisit ehdottanut klik-klakkaajille puu- tai bambupuikkojen hankkimista. Niistä ei kuulu mitään ja niin lähtee yksi tekosyy neulomiskiellolta.

Vierailija
302/309 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radio kielto voie perustua myös siihen, että julkisella paikalla (siis työpaikallakin) pitää maksaa teostomaksu jos radio on päällä.

Kuuntelen mieluummin Radio Novaa kuin Radio Kieltoa.

Minä kuuntelen mieluummin Radio Kieltoa (hiljaisuutta) kuin Radio Novaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/309 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylööspä tätä

Vierailija
304/309 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi loukkaavaa ja todella yleistynyt. Ihmiset narsismissaan kuvittelevat, että muiden pitää sietää heidän huonoa käytöstä ja, että yhteiskunta ja työpaikka taipuu heidän vaatimuksiinsa.

Jatkuvalla nypläämisellä viestit muille, että heidän mielipiteensä tai heidän kertomansa asiat eivät ole mielenkiintoisia tai tärkeitä. Ja kuten edellinen totesi, kuvittelin tai et niin et ole läsnä muille. Kaikenlainen kilkuttelu on häiritsevää ja harrastukset tulee jättää pois sieltä minne ne eivät sovi. Ei muiden tehtävä ole sopeutua sinun ongelmaasi olla paikoillaan.

Itse harrastan aseita ja niiden keräilyä, perin tämän harrastuksen äidiltäni joka perin sen äidiltään jne. Mutta harrastan sitä kotona kaksi kertaa viikossa. Milä sinusta tuntuisi jos puhdiistaisin Colttejani samalla, kun sinä puhut ja pyörittelisin niitä sormissani...Olisi tosi ylimielistä ja ilkeää.

Vierailija
305/309 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä kuuluu, et vain suotu ajattelemaan muita ihmisiä.

Vierailija
306/309 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa mennä työterveyteen koska se maksaa. Ja sitten johtaja ihmettelee ääneen, kuka siellä on käynyt, kun sieltä on tullut lasku. Ja miettii ääneen, että Jalmariko siellä on käynyt. Sen sijaan pitäisi hoitaa vaivansa samassa, tai jossain muussa yksityisessä firmassa, mutta vakuutusyhtiöltä otetun terveysvakuutuksen kautta. On ilmaista työntekijälle myös, ja työnantajalle edullisempaa. Mutta jos nyt vaikka työnteon takia on ranne kipeytynyt, tuntuisi järkevämmältä mennä työterveyteen puhumaan asiasta. Kuin että menee puhumaan lääkärille, jolla ei ole mitään yhteyksiä työpaikkaamme, ei tietoa millaista työ on tms.

Vierailija
307/309 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työterveydestä olisi varmaan kätevämpää se sairauslomankin antaminen, jos sellaista tarvitaan. Jatkona edelliseen.

Vierailija
308/309 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radio kielto voie perustua myös siihen, että julkisella paikalla (siis työpaikallakin) pitää maksaa teostomaksu jos radio on päällä.

Jos radiokielto perustuu teostomaksuihin on varsin typerää perustella radion poistoa hygienialla sen sijaan että rehellisesti kertoisi henkilökunnalle oikean syyn. Etenkin jos hygieniaveruke on avoimesti surkea.

Onhan näitä typerän tuntuisia esteitä kaikenlaisia. Itse olin ennen joulua kaupassa. Tei kärryllisen ostoksia jonotettuani pitkän tovin. Kun seuraavan asiakkaan ostoksia jo käsiteltiin, muistin unohtaneeni ostaa tupakkaa. Pakkasin ostokset ja siirryin toiselle kassalle, joka oli siinä samassa "kolossa" pakkauspisteen päädyssä. Siinä ei ollut yhtään asiakasta. Siirryin asioimaan siihen unohtamani asian takia. Myyjä ei voinut sitä askia myydä (tupakkakaappi oli välittömästi hänen selkänsä takana). Sanoi vain, että tässä ei myydä tupakkaa???? Näyttäytyi asiakkaalle hieman oudolta ja jopa tylyltä. Kysyin uudestaan. Sama vastaus. Kysyin sitten perustelua, kun se omasta mielestä oli samaa "kassapistettä". Ei voinut, koska tupakanmyyntioikeudet on kassakonekohtaisia! No, nyt tiedän senkin. En mennyt uudelleen pitkään jonoon. Seuraavaan myyvään paikkaan oli pari kilometriä.

Vierailija
309/309 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kaupan kassalla piti teititellä kaikkia asiakkaita, myös 10-v. tenavia. Tervehdyksiä oli vain muutama joita sai käyttää: huomenta, päivää tai iltaa. Mahdollisesti sai sanoa hei, mutta ehdottomasti ei terve tai muuta rennompaa.

Työssä jossa soitellaan ihmisille, ei saanut sanoa hei, koska se on liian virallista. Piti sanoa moi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi