Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerät säännöt työpaikoilla

Vierailija
15.06.2016 |

Tuli mieleen tuosta toisesta keskustelusta, jossa ei saanut neuloa kokouksissa, koska ei vaan saa, että mihin typeriin sääntöihin sinä olet törmännyt työpaikoilla.

Itse olin opiskeluaikana töissä kaupassa lihatiskillä. Ko. kaupassa oli lihanpakkaushuone, jossa siis pakattiin lihaa myyntiin. Työ oli uskomattoman tylsää, mutta tilassa ei saanut kunnella radiota, koska se olisi härinnyt työtekoa. Kaupassa oli kyllä muutenkin sellainen mentalitetti, että töissä ei saa olla kivaa.

Kommentit (309)

Vierailija
1/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastasin tuohon neulomisjuttuun, että ymmärrän säännön oikein hyvin, koska neulominen on vähän kuin autoilemista puhelin korvalla: luulee olevansa täysissä sielun voimissa, mutta oikeasti kaikenlaista jää kuulematta, näkemättä ja ajattelematta.

Radion kuuntelemisen kieltäminen lähtee usein siitä, että radiokanavat tuottavat niin uskomatonta roskapuhetta ja roskamusiikkia, että on parempi olla ilman. Minun pinnani kiristyy jo suuhygienistin käsittelyssä, kun huoneen nurkasta kaikuu kuvottava suomipoppi ja -räppi ja sitä pilkuttavat älyttömät mainokset. Radiollisessa lihapakkaamossa saattaisin joku päivä silpoa lihaveitselläni poppikoneen.

Typerin sääntö, jonka olen itse nähnyt, oli kielto pitää työpisteessä mitään henkilökohtaista, ei valokuvaa, ei stressilelua, ei vesipulloa. Kyseessä oli avokonttori, johon asiakkailla ei ollut pääsyä. Huonekasvikielto kävi järkeen, mutta muuten tuo tuntui vähän liioitellulta.

Vierailija
2/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikko kakkonen Pretaxilla, mikä sen nimi nykyään sitten onkaan...

Meillä nykyisessä paikassa ei oikeastaan muuta, kuin että annetaan ohjeita "tehdään näin siksi kun minä sanon". Kiertotietä olen sitten saanut intettyä, että asioille on yleensä paremmatkin perustelut, mutta ärsyttää kun kohdellaan kuin vähä-älyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mikä kone/laite hajoaisi niin korjaajalle ei saa soittaa koska halpuutetaan.

Vierailija
4/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät ymmärrä neulomista kahdesta syystä: eivät ymmärrä että naiset voivat tehdä kahta tai useampaa asiaa samaan aikaan ja toiseksi eivät tiedä, kuinka "yksinkertaista" työtä neulominen voi olla eikä se vaadi aina keskittymistä juuri siihen neuleeseen vaan kokousasiaan. Sama juttu kouluissa ja luennoille, opettaja piti neulomista henkilökohtaisena loukkauksena.

Vierailija
5/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät ymmärrä neulomista kahdesta syystä: eivät ymmärrä että naiset voivat tehdä kahta tai useampaa asiaa samaan aikaan ja toiseksi eivät tiedä, kuinka "yksinkertaista" työtä neulominen voi olla eikä se vaadi aina keskittymistä juuri siihen neuleeseen vaan kokousasiaan. Sama juttu kouluissa ja luennoille, opettaja piti neulomista henkilökohtaisena loukkauksena.

Mä olen sitä mieltä, että neulominen luennolla tai vaikka palaverissa on epäkohteliasta. Kyse ei ole siitä, etteikö ihminen pystyisi keskittymään kahteen asiaan yhtäaikaa, vaan siitä, että se neulomisen liike ja mahdollinen ääni häiritsee muita. Mä vertaisin sitä kynän napsutteluun, jalan vispaamiseen tai kännykän näpräämiseen. Eli silloin kun teet jotain muuta kuin seuraat luentoa/palaveria, niin et ole "läsnä". 

Vierailija
6/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulominen kokouksissa jne on kiellettyä siksi että se on loukkaavaa sitä kohtaa joka juuri sillä hetkellä puhuu kun hänelle ei anneta täyttä huomiota. Lisäksi toki on se että saattaa missata jotain tärkeää jos vaikka silmukka karkaa ja sitten keskittyy siihen.

Vierailija
7/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä työpaikalla poistettiin radio "hygieniasyistä". Iso varasto siis, jossa käsitellään elintarvikkeita. Tarkalla tasolla tämän voisi ymmärtää: radiosta voi lentää ilmaan bakteeri yms. paskahiukkasia. Kuitenkin sisällä ja ulkona mennään samoilla kengillä, ylimmät hyllyt on paksun pölykerroksen peitossa, trukeissa elää varmaan paskakerros vuosien ajalta kuten rullakoissakin ja uudet hanskat henkilökunta saa kun vanhoista ei enää tiedä minkä väriset ne oli. Tulee mieleen että tämä radiosääntö on vaan olemassa koska vallitseva ajatusmalli on ettei töissä saa viihtyä edes vähää.

Vierailija
8/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo musiikki on kyllä ärsyttävää esim hieronnassa kun haluaa rentoutua ja kajahtaa jotain suomi jytää yhtäkkiä tyyliin se ooon petrii nyygåård!

Tietysti hierojaa voisi pyytää laittamaan laitteen kiinni.

Vierailija
9/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokouksessa neulominen osoittaa mielestäni täydellistä arvostelukyvyn puutetta. Se viestii muille osanottajille, että "hei, nää asiat on sen verran tylsiä, että mä teen tässä vähän muuta samalla". Eihän siellä kukaan muukaan täytä sudokua tai mieti seuraavaa pitkävetoa.

Vierailija
10/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saako jossain muka neuloa palaveriaikana??

Järkyttävän röyhkeää käytöstä!

Vierailija
11/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän, ettei töissä ole sopivaa neuloa, vaikka miten tekisikin mieli. Ja olen itsekin joskus harmitellut sitä, että näin on, mutta ei tulisi mieleenkään syytellä työpaikkaa siitä. Sehän voi haitata jonkn toisen keskittymistä.

Samoin radio, jos kaikkien on kuunneltava samaa kanavaa, niin kamalaa meluterrorismia. Se musa mitä sieltä tulee on niin uskomatonta scheissea.

Vierailija
12/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä, että neulominen luennolla tai vaikka palaverissa on epäkohteliasta. Kyse ei ole siitä, etteikö ihminen pystyisi keskittymään kahteen asiaan yhtäaikaa, vaan siitä, että se neulomisen liike ja mahdollinen ääni häiritsee muita. Mä vertaisin sitä kynän napsutteluun, jalan vispaamiseen tai kännykän näpräämiseen. Eli silloin kun teet jotain muuta kuin seuraat luentoa/palaveria, niin et ole "läsnä". 

Ohis. Mun yksi opettaja neuloi aina luennolla. :D Ja ei, hän ei ollut käsityönopettaja.

Vierailija
13/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä neuloin joskus luennolla, niin opettaja alkoi selittää jostain tutkimuksesta, jonka mukaan neulominen tai vastaava käsillä tekeminen auttaa keskittymään. :)

Vierailija
14/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio kielto voie perustua myös siihen, että julkisella paikalla (siis työpaikallakin) pitää maksaa teostomaksu jos radio on päällä.

Vierailija
15/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä luennolle/kokoukseen jos neulominen kiinnostaa enemmän? Itse en pidä siitä että puikot kilisevät tai näpelletään puhelinta vieressä. Haluan keskittyä asiaan. Ja turha odottaa ihailevia kehuja meneillä olevalle neuleväkerrykselle.

Vierailija
16/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kiellettiin töissä sormukset, korvikset yms. Korut

Tästä nousi kauhea haloo ja muutama mamma ei suostunut sormuksia pois ottamaan.

Jouduin sanomaan että sitten loppuu työt ja että sääntö ei ole minun keksimäni ja koska asiasta on tullut kaksi huomautusta niin siksi täyskielto.

Vierailija
17/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän, ettei töissä ole sopivaa neuloa, vaikka miten tekisikin mieli. Ja olen itsekin joskus harmitellut sitä, että näin on, mutta ei tulisi mieleenkään syytellä työpaikkaa siitä. Sehän voi haitata jonkn toisen keskittymistä.

Samoin radio, jos kaikkien on kuunneltava samaa kanavaa, niin kamalaa meluterrorismia. Se musa mitä sieltä tulee on niin uskomatonta scheissea.

Itse olen kyllä neulonut joskin kun työt on tehty ja odotan että voin lähteä kotiin, minusta on ihan sama työnantajalle istunko tattina odottaen kellokortin leimausta vai teenkö jotain järkevää, kun työt on kuitenkin tehty, toki jos tulee jotain voin keskeyttää, mutta minusta siitä ei ole ollut haittaa.

Vierailija
18/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Destialla ( tielaitos ) ei saa tupakoimaton lukea kirjaa tupakoivien vieressä, tupakkatauolla.

Pitää tupakoida tai olla vaan.

Vierailija
19/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa käyttää omia etukortteja työmatkoilla ostaessaan omaan autoonsa bensaa tai yöpyessä hotellissa, ettei tule veroseuraamuksia. Vittuakos se työnantajaa kiinnostaa jos jollekkin tulee veroseuraamuksia?!? Tuolla perustellahan voisi kietää palkankorotuksetkin koska siitä menee lisää veroa. En noudata, asia ei yksinkertaisesti kuulu työnantajalle, niin pitkään kun se ei vaikuta hänen toimintaansa mitenkään.

Vierailija
20/309 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä neulonut joskin kun työt on tehty ja odotan että voin lähteä kotiin, minusta on ihan sama työnantajalle istunko tattina odottaen kellokortin leimausta vai teenkö jotain järkevää, kun työt on kuitenkin tehty, toki jos tulee jotain voin keskeyttää, mutta minusta siitä ei ole ollut haittaa.

Sellaista työpaikkaa ei olekkaan, jossa ei voisi tehdä jotain työnantajalle hyödyllistä joutoaikana. Omiensa touhuaminen on aina pois työnatajan maksamasta työajasta. Kuten tämä netin näpyttyle just nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme