Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kumpi sukupuoli kestää enemmän paineita?

Nainen25
15.06.2016 |

Otsikko kertoo kaiken. Minun mielestäni nainen koska naiset kestivät esimerkiksi sodan paineet paremmin kuin miehet osa miehistähän tappoi itsensä koska ei kestänyt paineita naiset kestivät silti lähes samoissa olo suhteissa paineet.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän eri oli olla rintamalla VUOSIA poissa kotoa ammuttavana kuin olla kotona lapsia hoitamassa.

Naisilla on paljon enemmän saikkua eli kestävät sitä arjen painetta selvästi heikommin. Varsinkin nykyisen tasa-arvon aikoina ero on kasvanut. Hesarin pitkästä artikkelista nimeltään Saikkua! vuodelta 2012 lainaus:

Jos naisten ja miesten sairauspoissaoloista piirtää käyrät, ne alkoivat kasvaa erilleen 1970-luvun lopulla. Lääkärit ihmettelevät ilmiötä, koska naiset tuskin alkoivat sairastaa enemmän – edes naistentaudit eivät ole lisääntyneet. Työterveyslääkäri X arvioi, että naisia alkoi mennä ”rikki”, kun heitä siirtyi raskaille miehisille aloille.

Mieslääkäri rohkenee sanoa: ”Naiset menevät pahemmin tolaltaan sellaisista asioista, mistä miehet eivät. Sukulaisten tai lemmikkien kuolemat koskettavat naisia enemmän.”

Vierailija
22/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naiset tietenkin. Mies ei kovin kummoista painetta tai vastoinkäymistä tarvi kun vetää itsensä hirteen tai hyppää junan alle.

Naisen elämä on paljon raadollisempaa ja jaksaa vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet taitavat kestää vähättelyä, torjuntaa, pilkkaa, naurunalaiseksi joutumista yms. paremmin. Tarkoitan että jos eivät noita kestäisi, loppuisi pariutuminen aika hiton äkkiä!

Miehet taitavat olla hiton idiootteja, jos pariutumishimossaan kestävät noita! Pakko saada ne ihanat prinssihäät?

Vierailija
24/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähän eri oli olla rintamalla VUOSIA poissa kotoa ammuttavana kuin olla kotona lapsia hoitamassa.

Naisilla on paljon enemmän saikkua eli kestävät sitä arjen painetta selvästi heikommin. Varsinkin nykyisen tasa-arvon aikoina ero on kasvanut. Hesarin pitkästä artikkelista nimeltään Saikkua! vuodelta 2012 lainaus:

Jos naisten ja miesten sairauspoissaoloista piirtää käyrät, ne alkoivat kasvaa erilleen 1970-luvun lopulla. Lääkärit ihmettelevät ilmiötä, koska naiset tuskin alkoivat sairastaa enemmän – edes naistentaudit eivät ole lisääntyneet. Työterveyslääkäri X arvioi, että naisia alkoi mennä ”rikki”, kun heitä siirtyi raskaille miehisille aloille.

Mieslääkäri rohkenee sanoa: ”Naiset menevät pahemmin tolaltaan sellaisista asioista, mistä miehet eivät. Sukulaisten tai lemmikkien kuolemat koskettavat naisia enemmän.”

Miehet ovat kyllä rautaa. Vuosia ammutaan eivätkä edes kuole.

Villi arvaus mistä naisten sairaslomat johtuvat: lasten hoitamisesta. Miehet kun tunnetusti eivät välitä niitä omia lapsiaan pahemmin hoitaa.

Vierailija
25/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen25 kirjoitti:

Otsikko kertoo kaiken. Minun mielestäni nainen koska naiset kestivät esimerkiksi sodan paineet paremmin kuin miehet osa miehistähän tappoi itsensä koska ei kestänyt paineita naiset kestivät silti lähes samoissa olo suhteissa paineet.

Kuinka monta naista siellä eturintamassa oli?

Vierailija
26/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No naiset tietenkin. Mies ei kovin kummoista painetta tai vastoinkäymistä tarvi kun vetää itsensä hirteen tai hyppää junan alle.

Naisen elämä on paljon raadollisempaa ja jaksaa vain.

...jaksaa ajaa bussin keulaan lasten kanssa...

Vierailija
27/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on tutkittu paljon. Miehet kestävät paremmin painetta. Naiset hermostuvat ja alkavat tehdä virheitä. Jos nainen toimii miesten kanssa yhdessä, hän saa tukea miehiltä ja kestää paremmin kuin yksin. Naisporukka kestää paineita huonommin kuin yksittäiset naiset. Nainen on naiselle susi.

Vierailija
28/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen pystyy kestämään lasten jutut,työnsä,kotihommat,ruoanlaiton,siivouksen,pyykit,juoksevat asiat,virastot,harrastukset js välineet,ja vielä jonkin katastrofin päivän aikana. Plus hoitamaan vanhempiensa ikkunanpesun ja verhojen laiton.Mies käy töissä ja on ihan poikki...ja tää siis yhtenä päivänä.

Onneksi ne edes tienaa vähän paremmin.

Ja tämä on totuus.

Ja rakastan ja arvostan miestäni.

Toi on mun normipäivä.Mies korjannut autoa noin 1kk ja 2 viikkoa..kun on niin poikki työpäivän jälkeen.

No eihän noista asioista yksikään liity paineensietokykyyn...

Vierailija
29/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö juttuja jostain kromosomeista.Nainen nyt vaan pystyy väsymättä hoitamaan miljoona asiaa päivässä ja pitämään langat käsissään.Mies kuin mies,ei ikinä pysty samaan suoritukseen kuin nainen.Painettahan se nimenomaan on,kumpi suoriutuu arjen haasteista paremmin.Ihan turha puhua mistään sodista.

Mies hoitaa työnsä,nainen hoitaa poikkeuksetta monta muutakin asiaa päivän aikana.

Mies vaan pystyy tekemään jokaisesta tekemästään asiasta näyttävämpää.

Ja tämä näyttävyys takaa sen,että ne autot ja talot on aina miehen,kaikkien puheissa,vaikka se on nainem,joka mahdollistaa arjen sujumisen ja sen,että ruoka on pöydässä ja lapset naamat pestyinä.

Salli minun nauraa. Kuten täälläkin on todettu, niin henkilöissä on paljon eroja. Yksi työkaveri (nainen) stressasi työreissua ihan älyttömästi. Hän kertoi pakanneensa tavarat jo viikkoa ennen reissua. Kaikki saakelin kupongit oli muoveissa ja aivan älytöntä panikointia kaikista asioista.

Ja tämä sinunkaan lista ei liity paineensietoon, vaan siihen kuinka paljon kiinnostaa arkiset hommat.

Vierailija
30/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö juttuja jostain kromosomeista.Nainen nyt vaan pystyy väsymättä hoitamaan miljoona asiaa päivässä ja pitämään langat käsissään.Mies kuin mies,ei ikinä pysty samaan suoritukseen kuin nainen.Painettahan se nimenomaan on,kumpi suoriutuu arjen haasteista paremmin.Ihan turha puhua mistään sodista.

Mies hoitaa työnsä,nainen hoitaa poikkeuksetta monta muutakin asiaa päivän aikana.

OT, mutta pisteen jälkeen tuli väli.

Kerroppa nyt, mitkä ovat niitä arjen haasteita? Ja mikä niissä on niin vaikeaa?

Minä (mies) olen hoitanut lasten aamutoimet tarhaiästä asti. Olen hoitanut kaikki ilmoittautumiset kouluu, iltapäiväkerhoihin, harrastuksiin jne. Vaimo on erittäin huono tietokoneiden kanssa, joten nämä asiat on minun hoidettavia. Samaisesta syytä minä hoidan kaikki järjestelyt lomamatkoille yms. Ja tuo ei vaadi mitään paineensietokykyä, vaan ihan perustoimintaa arjessa. Jotenkin tuntuu, että naiset stressaavat mahdottomasti ihan arkisista asioista.

Vierailija
31/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on tutkittu paljon. Miehet kestävät paremmin painetta. Naiset hermostuvat ja alkavat tehdä virheitä. Jos nainen toimii miesten kanssa yhdessä, hän saa tukea miehiltä ja kestää paremmin kuin yksin. Naisporukka kestää paineita huonommin kuin yksittäiset naiset. Nainen on naiselle susi.

Tutkittu on, mutta et kertonut mitään tutkimusten tuloksia vaan julistit omat mielipiteesi totena.

Enpä ole koko elämäni aikana kuullut miehen sanovan toiselle: "hyvä, juuri noin" tai "ei se haittaa, yritä uudestaan, kato näin". Naiset kannustavat ja tukevat toisiaan koko ajan. Miehet sen sijaan muistuttavat muita heidän epäonnistumisistaan jatkuvasti - huumorin varjolla. "Se on vaan äijien puhetta kato. Ihan silleen naljaillaan hyvässä hengessä."

Vierailija
32/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT, mutta pisteen jälkeen tuli väli....

Pahoittelut. Piti kirjoittaa, että tulee.

Vierailija
33/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä (mies) olen hoitanut lasten aamutoimet tarhaiästä asti. Olen hoitanut kaikki ilmoittautumiset kouluu, iltapäiväkerhoihin, harrastuksiin jne. Vaimo on erittäin huono tietokoneiden kanssa, joten nämä asiat on minun hoidettavia. Samaisesta syytä minä hoidan kaikki järjestelyt lomamatkoille yms. Ja tuo ei vaadi mitään paineensietokykyä, vaan ihan perustoimintaa arjessa. Jotenkin tuntuu, että naiset stressaavat mahdottomasti ihan arkisista asioista.

Jotenkin tuntuu että miehet yleistävät ihan mahdottomasti.

Ja se stressaaminen voi hyvinkin johtua siitä että naiset ärsyyntyvät kun joutuvat tekemään kaiken yksin. Kyllä se ärsyttää, vaikka jaksaisikin. Mikäs siinä, jos tyydyt yksin hoitamaan arjen pyörittämisen kunhan vaimo korjaa tietokoneen kerran puolessa vuodessa. Mutta aika moni ei halua tuollaista työnjakoa. Mikä on ihan ymmärrettävää.

Vierailija
34/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se stressaaminen voi hyvinkin johtua siitä että naiset ärsyyntyvät kun joutuvat tekemään kaiken yksin. Kyllä se ärsyttää, vaikka jaksaisikin. Mikäs siinä, jos tyydyt yksin hoitamaan arjen pyörittämisen kunhan vaimo korjaa tietokoneen kerran puolessa vuodessa. Mutta aika moni ei halua tuollaista työnjakoa. Mikä on ihan ymmärrettävää.

Koititko nyt verrata tuota korjaamista autoon vai mitä se tarkoitti?

Minulle sopii tuollainen kuvio. Eikä nuo asiat aiheuta mitään stressiä. Naisethan täällä yleistävät asiaa ja kertovat kuinka stressaavaa arjen pyörittäminen muka on. Mutta asiat voi tehdä niin monella tavalla.

Vierailija
35/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naisetko eivät yleistä? Täälläkin jo moneen kertaan haukuttu "kaikkien" miesten laiskuus arjen asioissa.

Vierailija
36/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Painettahan se nimenomaan on,kumpi suoriutuu arjen haasteista paremmin.Ihan turha puhua mistään sodista.

...

Sinä siis oikeasti vertaat arjen puuhia sodassa olemiseen?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001198202.html

Tuosta kun lukee ja edes vähän yrittää miettiä millaista tuolla on ollut olla, niin eipä paljoa pyykit ja kauppareissut stressaa.

Vierailija
37/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaan pystyy tekemään jokaisesta tekemästään asiasta näyttävämpää.

Ja nainen pystyy ottamaan stressiä ihan mistä vain. En ymmärrä miten esimerkiksi ruoka-asiat voivat aiheuttaa niin paljon päänsärkyä naisille. Itse en jaksa sterssata tuollaisista asioista. Siinä ennen kauppaan menoa voi katsoa parit reseptit ja tehdä kauppalista sen pohjalta. Helppoa. Mutta jostain syystä vaimon pitää suunnitella koko viikko ja vähän pidemmällekin ja kauhea stressi päällä. Kaipa sitä paineet nousee, kun noin vähäiset asiast ovat tosi vaikeita.

Vierailija
38/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat kyllä rautaa. Vuosia ammutaan eivätkä edes kuole.

Villi arvaus mistä naisten sairaslomat johtuvat: lasten hoitamisesta. Miehet kun tunnetusti eivät välitä niitä omia lapsiaan pahemmin hoitaa.

Jutun mukaan ero ei johdu lapsista. Tosin pienten lasten vanhempi saattaa itse altistua erinäisille päiväkodeissa liikkuville pöpöille ja siten sairastua itsekin.

"Helsingin kaupungin 40-60 vuotiailla harvemmin on pieniä lapsia mutta poissaolot ovat erittäin merkittävästi suurempia:

Kunta-alalla työskentelevillä naisilla on enemmän terveysongelmia ja lähes 50 prosenttia enemmän lyhytaikaisia sairauspoissaoloja kuin miehillä. Tämä selviää Helsingin yliopiston kansanterveystieteen ja sosiologian laitosten yhteishankkeena tehdystä tutkimuksesta.

Occupational and Environmental Medicine -tiedelehdessä julkaistu tutkimus on osa Helsinki Health Study -tutkimushanketta.

Tutkimuksessa oli mukana lähes 7 000 Helsingin kaupungin 40—60-vuotiasta työntekijää, joiden poissaoloja seurattiin lähes neljän vuoden ajan. Siinä osoitettiin, että naisilla oli 46 prosenttia enemmän muutaman päivän mittaisia, ilman lääkärintodistusta pidettyjä poissaoloja kuin miehillä.

Naisilla oli myös kolmanneksen enemmän lääkärin määräämiä sairauslomia kuin miehillä."

Itsemurhayritykset ovat perinteisesti yleisempiä naisilla. Siitäkin huolimatta, että naiset merkittävästi useammin hakevat apua ongelmiinsa.

"Suo­messa usean tutki­muksen mu­kaan nais­ten itse­mur­hay­ri­tykset ovat ylei­sempiä kuin mies­ten, mut­ta ero ei ole suu­ri. Mies­ten suu­rempi itse­mur­ha­kuol­leisuus liit­tyy osittain tappa­vampien mene­telmien käyt­töön, mut­ta itse­murhan teh­neet mie­het ovat myös ha­keneet har­vemmin apua oirei­siinsa kuin nai­set."

Toteutuneissa itsemurhissa taas näkyy selvä biologinen ero. Tuskin miettivät siinä tilanteessa kuinka pitää toimia kun sattuu olemaan mies tai nainen. Moninkertainen ero on myös psykoterapiaan hakeutuneissa ja esim. vuonna 2014 psykoterapiaa sai 19 200 naista ja 5 800 miestä. Tuo on vain yksi syy naisten valtaviin terveydenhoitomenoihin.

Vierailija
39/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisymenetelmät aiheuttaneet migreeniä ja muita sairastumisia. Selittää ison osan päänupinkin ongelmista.