Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko sinä ketään syrjäytynyttä?

Vierailija
15.06.2016 |

Minä tunnen erään keski-ikäisen ihmisen joka ei ole koskaan ollut töissä. Tunnetko sinä ketään syrjäytynyttä? mitä tekisit jos lapsesi syrjäytyisi?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, mutta juuri sain kuulla että olen itse syrjäytynyt :D

Olen ihan tavallinen nainen: vakituinen työ ja asuntolaina, kotona on mies ja koira, muutama hyvää ystävää, joita tapaan harvemmin mutta puhelimessa juttelen heidän kanssa viikoittain. Tykkään olla kotona rauhassa sekä lenkkeillä paljon luonnossa koiran kanssa.

Mies on tosi sosiaalinen, joka päivä näkee kavereita ja usein kavereita pyörii meidänkin nurkissa. Joka viikonloppu pyydellään kapakkaan (siis miehen ja hänen kavereiden kanssa), mutta minulla ei yksinkertaisesti ole kiinnostusta sinne lähteä, koska olen mieluummin kotona rankan työviikon jälkeen. En käytä alkoholia koska en pidä siitä, ehkä kerran vuodessa juon itseni humalaan, mutta en ymmärrä ollenkaan sitä että pitäisi viiniä litkiä jotta voi rentoutua.

Eli: koska olen paljon kotona enkä käytä alkoholia, olen syrjäytynyt. Kyllä, nauroin kun mies vakavana kertoi kuinka kaverinsa olivat ilmaisseet huolensa minun syrjäytymisestä.

Vierailija
42/45 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen erään keski-ikäisen ihmisen joka ei ole koskaan ollut töissä. Tunnetko sinä ketään syrjäytynyttä? mitä tekisit jos lapsesi syrjäytyisi?

Minäkin tunnen erään jo keski-iän ylittäneen naisen joka ei ole ollut koskaan töissä. Hän on niin rikas ettei ole ollut tarvetta.

Toisen tunnen myös, joka ei tietääkseni ole koskaan ollut töissä. Hän on nyt jo iäkäs nainen joka on ollut edustusrouvana nuoresta asti. Ovatko he syrjäytyneitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen keski-ikäisen opiskelleen ja töissä olleen joka on nyt syrjäytyneenä työkyvyttömyyseläkkeellä. Olisihan se kauhea kohtalo lapselle olla köyhänä ja kipeänä pahimmassa tapauksessa vuosikymmeniä.

Tämäkin syrjäytynyt ei käy ikinä missään, ostaa -30% ruokia ja kulkee kirpputorilta ostetuissa vaatteissa. Kerjää meiltäkin vanhoja lehtiä luettavaksi. Ei käy ikinä missään muualla kuin ruokakaupassa ja lääkärissä sekä apteekissa.

Et sitten raaski vanhoja lehtiä hänelle antaa ilman että hän joutuu niitä kerjäämään?

Vierailija
44/45 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtön mutta en koe että olisin syrjäytynyt.  Töitä on tänä päivänä vaikea saada vaikka työkokemusta on. Silti haen töitä ja harrastuksia on paljon. Syrjäytynyt ei ole mielestäni sama kuin työtön. Syrjäytynellä ihmisellä on usein ongelmia, työttömillä niitä ei ole, ainakaan ei läheskään kaikilla, ainut ongelma on että töitä on vaikea saada.

Vierailija
45/45 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mielisairaalan sairaanhoitajakin sanoi, että häntä huolettaa mitä minulle tapahtuu kun vanhempani kuolevat, pelkään samaa. Varmaan alan väkivaltaiseksi.