Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja sukunimi

Vierailija
25.02.2006 |

Eron tultua oletteko vaihtaneet tyttönimen takaisin vai pitäneet miehen nimen?

Itse olen vakaasti aikonut vaihtaa tyttönimen takaisin, vaikka lapsilla sitten onkin eri nimi kun mulla. Niin v-mäisesti mies eron hoiti, että en halua kyllä hänen nimeään pitää enää hetkeäkään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes ottanut miehen nimeä, en tosin mahdollisen eron takia vaan mulla oli omat syyni.

Vierailija
2/4 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua häiritse, vaikka ex petti ja lähti toisen matkaan. Ei nimi miestä pahenna. Mä uskon, että mulle nimi on vain merkkijono. Sen sijaan lapseni identiteetti on vasta kehittymässä ja haluan hänelle suoda parhaan mahdollisen kasvuympäristön. Nyt on vaan mulle ongelmia tiedossa, kun meinaan mennä naimisiin ja miehellä kaksiosainen sukunimi. Niinpä minusta on nyt sitten varmaan tulossa Virtanen-Yli-Hannuksela... Mutta jos uudenkin miehen kanssa teen lapsia, niin haluaisin kyllä, että lapseni yhdistettäisiin minuun.

Vierailija
4/4 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi nimi pitää vaihtaa naimisiin mennessä... Oma nimeni on osa identiteettiäni, en osaisi käyttää mitään muuta nimeä itsestäni. (Ja jos vaihtaisin, niin en taatusti tahtoisi pitää mieheni nimeä mahdollisen eron jälkeen!!!) Mahdolliset yhteiset lapset eivät vaikuta asiaan, sillä en ymmärrä miksi lapsella ja molemmilla vanhemmilla täytyy olla sama sukunimi...? Ihan ok jos on, mutta en pidä sitä minään " perheen" tunnuksena, että postilaatikkoon voi laittaa pelkän " Virtaset" nimikyltin, sen sijaan ett' siinä olisi kaksi (useampikin) nimi.

Ja ottamatta sen kummemmin kantaa ap:n valintaan pitää miehensä sukunimi (aivan sama minulle, kukin tehköön niinkun tykkää:)

niin monesti olen huomannut, että jos tyttönimi on joku " Pöljänen" ja miehen sukunimi tyyliä " Sandberg" , on se vaihtaminen paljon vaikeampaa kun jos asia olisi toisinpäin...;) Onhan näitä esimerkkejä julkisuudessakin, esim. Päivi Herzberg kitkutteli ex-miehensä nimellä kunnes vaihtoi Lipposeksi (..hänen tyttönimensä ei ollut mikään kaunis, muistelen niin, ehkä joku muistaa sen...?) samoin kun Anja Kauranen, joka käsittääkseni aikoo pitää Snelmann nimen eron jälkeenkin...

Kun miettii, että vaihtoihan Laila Hietamieskin nimensä eron jälkeen Hirvisaareksi, vaikka on käsittääkseni tehnyt koko kirjailijan uransa töitä Hietamies nimellä... Korjatkaa taas jos olen väärässä...;) Mutta joka tapauksessa, minusta miehen nimen ottaminen on älytöntä, ja vielä älyttömämpää on roikkua ex-miehen nimessä kiinni...

Ja henk.koht. minua ottaisi päähän, jos vaimoni nimi säilyisi vihkimisen jälkeen ex-miehen nimenä, ja oma nimeni vain lisättäisiin joukon jatkoksi...! Ei sillä ole merkitystä, onko lapsilla sama sukunimi kun äidillä/isällä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi