Vierailija

Juttelimme erään amerikkalaisen tuttuni kanssa suomalaisten keskipalkoista, ja kerroin Suomessa bruttokeskipalkan olevan n. 3200€. (Ainakin erään tilaston mukaan.) Joka tapauksessa niin tämä henkilö kysyi sitten, että niin onko tämä 3200€ siis vuoden vai kuukauden keskipalkka. Ilmeisesti keskipalkka mitataan usassa enemmän vuositasolla mutta olin silti aivan äimistynyt. Tämä henkilö on vielä lukion busineksen & talouden opettaja USA:ssa. Ihmettelin sitten, että miten ihmeessä hän ajattelee, että Suomessa keskipalkka olisi sen 3200€ vuodessa, niin hän vastasi, että mistä ihmeestä hän voisi tietää, ainoa suomitietämys hänellä on minun kauttani. Olen kuitenkin aiemmin kertonut Suomen korkeasta elintasosta ja olemme mm. vertailleet elintarvikkeiden hintoja Suomen ja Usan välillä ja käynyt ilmi siis kuinka paljon kaliimpaa täällä on. Niin millä ihmeessä hän ajatteli, että elämme täällä.

Sallin tehdä hieman yleistyksiä mutta mitä järjettömyyksiä olette itse kuulleet juurikim amerikkalaisten suusta Suomesta tai Euroopasta?

• ylös 3
  • alas 2

Kommentit (2)

Vierailija

En tiedä, miten hatarasti ihmisillä keskiverrosti on tietoa maantieteestä, mutta monilta yhdysvaltalaisilta olen kuullut, että he haluiaisvat matkustaa "Eurooppaan", ikäänkuin Eurooppa olisi yksi maa. Nettituttavillani on suuria vaikeuksia sijoittaa Suomi (tai mikä tahansa Euroopan maa Iso-Britanniaa lukuunottamatta) kartalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miten hatarasti ihmisillä keskiverrosti on tietoa maantieteestä, mutta monilta yhdysvaltalaisilta olen kuullut, että he haluiaisvat matkustaa "Eurooppaan", ikäänkuin Eurooppa olisi yksi maa. Nettituttavillani on suuria vaikeuksia sijoittaa Suomi (tai mikä tahansa Euroopan maa Iso-Britanniaa lukuunottamatta) kartalle.

Suomalaiset vastavuoroisesti matkustelevat "Jenkkilassa" :D, eivat edes osaa maan nimea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.