Eilen tapahtui kaupassa todella erikoinen tapaus.
Kävin ruokakaupassa ja pois lähtiessäni heitin ostoslistani siihen kassojen päädyssä olevaan roskikseen. Huomasin, että joku minulle tuntematon mies katsoi sinne roskikseen silmät kiiluen muutaman metrin päässä minusta ja heti kun ehdin vähän matkan päähän siitä roskiksesta hän hyökkäsi sen luokse, otti sieltä ostoslistani, työnsi sen housuntaskuun ja lähti nopeasti pois paikalta kasvoilla tosi iso hymy. Siis mitä joku tekee jonkun toisen kauppalapulla?
Kommentit (99)
Itse kuulun ainoastaan Löydetyt lasinsirut- ja Löydetyt sitruksenkuoret Suomen luonnossa-ryhmiin. Ällöttääkin ajatella missä kaikkialla niitä lappuja on pidetty kauppa reissulla,,,
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä kyyläämisen huippu saavutettu. Omat lappuni laitan aina kotona roskiin, ei tarvitse kenenkään naureskella netissä niille kirjoitusvirheille.
Käyn kaivamassa ne roskiksestasi kun viet ne ulos. Olen nytkin ikkunasi takana odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ahahah.
Teidät on huomattu:
"Paranoia oli vahvasti läsnä tässäkin vauva.fi-keskustelussa. Koko palstahan on tehty sitä varten ettei työttömät trollaisi wikipediaa."
Välillä sitä miettii, että täälläkö täytyy roikkua, mutta sitten huomaa, että monilla on paljon tyhmempiäkin ajanviettotapoja. Esim. kaivella roskiksista kauppalappuja ja keskustella niistä netissä omalla nimellä.
Eihän ruoka-avustusten varassa elävä edes tarvitse kauppalappuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä voin jättää sen mun seuraavan kauppalapun sit roskikseen niin joku voi sen sieltä poimia ja miettikää sit yhdessä siellä ryhmässänne että mitä tarkoittaa kun kauppalistalla lukee että viherkikkeli.
Mä tiiän! Mä tiiän! Se on kurkku se!
Ei oo ku parsa.
Mulla on joskus käynyt mielessä, että pitäisiköhän lähettää noille laput suoraan. Mutta se juttu taitaa olla kuitenkin se itse löytäminen. Pitää rueta jättämään niitä kaupassa roskiin noiden iloksi. Mulla kun on ihan järkky käsiala ja listani ovat tämän tyyppisiä
Hed
purk
pot
salaine
rät, yö ja pv
linna
ja nämä siis huonolla käsialalla kirjoitettuja. Itse tiedän kyllä mitä nuo ovat.
Vierailija kirjoitti:
Musta tämä menee samaan kastiin kun kaivelisi roskiksesta toisten vanhat kuukautissuojat tai laskut tai mitä tahansa muuta, ottaisi kuvat ja laittaisi nettiin analysoitavaksi . "Juu tämä suoja haisee vanhan veren lisäksi silakahtavalle joten käyttäjällä on joku tulehdus. Lisäksi veritahran mallista näkee että käyttäjällä on lörppähäppärit. Nukasta joka on jäänyt kiinni tarraan kertoo että käyttäjä suosii kuukautisten aikaan sinisiä alushousuja"
Toisten roskiin ei kajota. Oli se sitten se sisältä tuotu roskapussi tai kaupan pikkuroskikseen heitetty lappu
Jos et oikeasti näe eroa sen välillä, kaiveleeko joku roskiksesta sun verisiä rättejä vai jotain harmittomia kauppalappuja, niin se kertoo kyllä susta paljon enemmän kuin noista kauppalapputyypeistä.
Onhan tuo nyt ihan tyhmää touhua, mutta harmitonta. Ja käsittääkseni vähän kieli poskessa ottavat itsekin koko homman. Joskus siihen ryhmään fb:ssä törmännyt ja ainakin silloin oli ihan julkinen eli näki postaukset vaikka ei ryhmään liittynytkään.
Todennäköisempää on että joku taho maksaa näille saavuttamistaan tiedoista! Käyttäkää nyt aivoja.
Minä ainakin teen niin että otan jonkun toisen listan ja ostan ensi kerralla ne samat ostokset. Olen ehkä outo, mutta se piristää elämää ja ole löytänyt hyviä ruokia sen avulla :)
Ehdotan, että kauppojen tuulikaappeihin perustetaan ostoslistojen kierrätyspiste. Siis jokin sellainen boksi, mihin voi kaupasta poistuessaan heittää oman lappunsa, ja niiden keräilijät voivat niitä sitten poimia sieltä, niin ei tarvitse tonkia roskiksista eikä noukkia lattialta. Toki siihen pitää laittaa sitten jokin hamstraajarajoitus tyyliin max. 5 lappua/lärvi, ettei yksi keräilijä tule ja tyhjennä koko lootaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että kauppojen tuulikaappeihin perustetaan ostoslistojen kierrätyspiste. Siis jokin sellainen boksi, mihin voi kaupasta poistuessaan heittää oman lappunsa, ja niiden keräilijät voivat niitä sitten poimia sieltä, niin ei tarvitse tonkia roskiksista eikä noukkia lattialta. Toki siihen pitää laittaa sitten jokin hamstraajarajoitus tyyliin max. 5 lappua/lärvi, ettei yksi keräilijä tule ja tyhjennä koko lootaa.
Voi juma! Tää olis paha Pertulle, kun saisi ottaa vain 5 lappua/lärvi!
Käykääpä joskus huvikseen lukemassa tuota ryhmää. Itse haksahdin kuukausi sitten, kun samalla lailla ihmettelin että mikähän järki tuossa mahtaa olla. En ole hyvätahtoisempaa ja hullumpaa ryhmää koskaan nähnyt. Pipo ei ole kireellä ja läppä lentää. Tekis monille ihan hyvää :D Varoitus, se ei ole tosikoille...
Outoa siis harrastuksena toi kauppalappuilu
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä harrastus. Ei mua haittaisi vaikka kauppalistani joku haluaisi talteen kerätä. Täytyy vaan alkaa kiinnittää huomiota ettei kirjoittele niihin ihan kaikkea muutakin :D
Ei kun nimenomaan pitäisi kirjoittaa esim. "kaksipäinen dildo, vaseliinia, kumihanskoja" tms. :D
Mun kauppalista on kännykässä olevalla appsilla..
Mä just joku viikko löysin ostoskorista kauppalapun, jossa oli mm. 700 g jauhenlihaa. Olin niin järkyttynyt, kun pidin sitä vain jonain vauvapalstan läppänä. Joku on oikeasti niin tyhmä, ettei osaa kirjoittaa jauhelihaa?
Legendaarisin lappuni löytyi kaupan lattialta. Ei niissä ostoksissa mitään, mutta kääntöpuolelta löytyi just tarpeeksi tekstiä, jotta siitä näki, että se oli lähete rektoskopiaan :'D
Tuohon FB-yhteisöön en ole ainakaan vielä liittynyt. Ihan omaksi ilokseni olen noita lappuja lukenut ja heittänyt sitten roskiin.
Se on harrastamassa sun identiteettiä. Tekee perusteellista työtä, ei jätä mitään sattuman varaan.
Nyt on kyllä kyyläämisen huippu saavutettu. Omat lappuni laitan aina kotona roskiin, ei tarvitse kenenkään naureskella netissä niille kirjoitusvirheille.