Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen tapahtui kaupassa todella erikoinen tapaus.

Ihmettelen
14.06.2016 |

Kävin ruokakaupassa ja pois lähtiessäni heitin ostoslistani siihen kassojen päädyssä olevaan roskikseen. Huomasin, että joku minulle tuntematon mies katsoi sinne roskikseen silmät kiiluen muutaman metrin päässä minusta ja heti kun ehdin vähän matkan päähän siitä roskiksesta hän hyökkäsi sen luokse, otti sieltä ostoslistani, työnsi sen housuntaskuun ja lähti nopeasti pois paikalta kasvoilla tosi iso hymy. Siis mitä joku tekee jonkun toisen kauppalapulla?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en kyllä ymmärrä, että niitä lappuja pitää ihan roskiksesta kaivaa. Olen luullut, että jotain lattialle tippuneita tms.

Vierailija
62/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en kyllä ymmärrä, että niitä lappuja pitää ihan roskiksesta kaivaa. Olen luullut, että jotain lattialle tippuneita tms.

Jotkut ovat valmiita venymään äärimmäisiin suorituksiin, kun kysymyksessä on käytetty kauppalappu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä voin jättää sen mun seuraavan kauppalapun sit roskikseen niin joku voi sen sieltä poimia ja miettikää sit yhdessä siellä ryhmässänne että mitä tarkoittaa kun kauppalistalla lukee että viherkikkeli.

Mä tiiän! Mä tiiän! Se on kurkku se!

Vierailija
64/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri tuota facebook-ryhmää varten tehnyt kauppalapuistani erityisen kauniita. Minä ainakin toivon että edes yksi niistä päätyisi muiden sekaan.

Vierailija
65/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Tällä palstallahan vähän väliä analysoidaan muitten asiakkaiden ostoksia, ihan ilman muistilistaakin. Ja asiakkaan ulkoinen habitus mainitaan varmasti.

Vierailija
66/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän outoa että toisten kauppalistoja analysoidaan netissä. Jos keräilijä näkee keneltä lappu jäi ilmoittaako hän sitten ryhmään että "hoikka keski-ikäinen mies jolla oli hassut silmälasit" tai "lihava nuori nainen jolla kaksi lasta ja vaikutti sressaantuneelta"?

Itse en välttämättä haluaisi että ostoksiani, kauppakäyttäytymistäni ja käsialaani riepotellaan netissä ja yhdessä sitten nauretaan että omg tuo on ostanut suklaata ja kuukautissuojia, taitaa olla menkat.

Onneksi kirjoitan omat listani nykyään älypuhelimen muistioon niin eipä jää muille urkittavaa.

Onneksi av-palstalla ei koskaan mollata tai haukuta ketään, spekuloida, juoruilla saatikka provoilla?

Vierailija
67/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviesti selvästi kauppalappuilijan kirjoittama.

Vierailija
68/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen juuri tuota facebook-ryhmää varten tehnyt kauppalapuistani erityisen kauniita. Minä ainakin toivon että edes yksi niistä päätyisi muiden sekaan.

Ooh. Ihan uusi juttu mulle! Tämä ketju on avannut silmäni ja tehnyt elämästäni mielenkiintoisempaa.

Alan jo suunnitella kauppalappuja ja nimityksiä ostettaville tuotteille. Lupaan myös piirrellä mystisiä kuvioita, varmaankin perinteinen ruutupaperi on loistava alusta hyvälle ostoslistalle.

Vierailija
69/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätänsä kirjoitatte ostoslistoja? Tekee oikein hyvää lähimuistille muistaa ulkoa mitä pitää ostaa. Jos joskus pitää ostaa jotsin erikoista, esim joku tietynmallinen lamppu mikä ei ole ennestää tuttu, niin käytän puhelimen ostoslistasovellusta.

Vierailija
70/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kirjoittaa kauppalappuja enkä aina jaksa opetella ulkoa oliko se nyt vessa- vai talouspaperia mitä piti ostaa. Mutta en hävitä kauppalappuja roskikseen vaan silppuan tai poltan kuittien kanssa.

Vierailija
71/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sellaista, mikä paljastaisi henkilöllisyyden, ei julkaista ,eikä kenestäkään puhuta pahaan sävyyn. Yllättävän positiivinen ryhmä muuten onkin ollakseen face ryhmä, jossa aina joku känättää jostakin.

Yksityisyydestä. Mikä tänä päivänä yleensä on enää yksityistä... :) Ei edes se älykännykän "oma lappu" ;)

Vierailija
72/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä ruveta tekemään hienoja kauppalappuja. Bongasin oman kauppani ryhmästä.

Vierailija
73/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä kiinnostais tietää minkälainen ihmiskuvaus musta on maalattu sen ostoskuitin perusteella jossa luki vaan viinaa ja kengät.

Vierailija
74/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydetyt kauppalaput -ryhmän lisäksi Facessa on myös Kauppalappujen takapuolet -ryhmä, Kauppalappuryhmä traumatisoi minut -ryhmä, Kysy mikä idea Löydetyt kauppalaput -ryhmässä on -ryhmä, ja Kauppalappulaulut-ryhmä.

Tämä keskustelun seurauksena syntynee myös Kauppalappujen haistelijat -ryhmä. Kyseessähän ei ole pelkkä identiteettisuojan (tai inkontinenssisuojan, tai kuukautissuojan, tai mitä muita suojia noita nyt on) rikkominen, vaan kauppalappujen maailmanvalloitus.

PS. Teitä kertomanne mukaan "erikoisemman" keräilyharrastuksen omaavia varten voidaan pyyteettömästi perustaa myös se Löydetyt per*erätit -ryhmä, mutta itse saatte kyllä tuottaa sinne sisällön :)

Vierailija
75/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahahah.

Teidät on huomattu:

"Paranoia oli vahvasti läsnä tässäkin vauva.fi-keskustelussa. Koko palstahan on tehty sitä varten ettei työttömät trollaisi wikipediaa."

Vierailija
76/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojot sille kauppalappuryhmäläiselle joka tunnustaa lukevansa av:tä ja jopa kommentoivansa. Ei pelkästään "joskus lukevansa" tai "seitsemän vuotta sitten viimeksi".

Vierailija
77/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella positiivinen ryhmä on joo. Vähän erikoisempi lappu niin tekijää arvellaan aspergeriksi.

Vierailija
78/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ryhmässä ihmettelevät jossain listassa ollutta "lohikalapalaa". Mitä outoa siinä sitten on?

Vierailija
79/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan joku saanut meidänkin kauppalapuista iloa kun sinne listan joukkoon tulee kirjoiteltua vaikka mitä älyvapaata tai rakkaudentoivotuksia. Esim:

Maito

Lihaa

Juusto

Maaginen poni

Ruisleipä

Leikkele

Vierailija
80/99 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin niin onnellinen, jos löytäisin maaginen poni-lapun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän