Eilen tapahtui kaupassa todella erikoinen tapaus.
Kävin ruokakaupassa ja pois lähtiessäni heitin ostoslistani siihen kassojen päädyssä olevaan roskikseen. Huomasin, että joku minulle tuntematon mies katsoi sinne roskikseen silmät kiiluen muutaman metrin päässä minusta ja heti kun ehdin vähän matkan päähän siitä roskiksesta hän hyökkäsi sen luokse, otti sieltä ostoslistani, työnsi sen housuntaskuun ja lähti nopeasti pois paikalta kasvoilla tosi iso hymy. Siis mitä joku tekee jonkun toisen kauppalapulla?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Korttiedot näkyy osittain kuitissa. Vilkaseppa jotain kuittia vaikka.
Varsinainen Einstein.
Musta tämä menee samaan kastiin kun kaivelisi roskiksesta toisten vanhat kuukautissuojat tai laskut tai mitä tahansa muuta, ottaisi kuvat ja laittaisi nettiin analysoitavaksi . "Juu tämä suoja haisee vanhan veren lisäksi silakahtavalle joten käyttäjällä on joku tulehdus. Lisäksi veritahran mallista näkee että käyttäjällä on lörppähäppärit. Nukasta joka on jäänyt kiinni tarraan kertoo että käyttäjä suosii kuukautisten aikaan sinisiä alushousuja"
Toisten roskiin ei kajota. Oli se sitten se sisältä tuotu roskapussi tai kaupan pikkuroskikseen heitetty lappu
Vierailija kirjoitti:
Korttiedot näkyy osittain kuitissa. Vilkaseppa jotain kuittia vaikka.
Vilkaseppa vaikka viestiä, johon kommentoit.
Vierailija kirjoitti:
Tosi outoa keräillä toisten listoja. En kyllä tykkäis jos minun lista kaiveltais roskiksesta.
No harrastus kai se on tuokin. Itse harrastin vielä jokunen vuosi sitten geokätköilyä, ja kerran jos toisenkin sillan alla roikkuessani kamalassa kaatosateessa jonkun pikkuruisen minigrippussin perässä, tuli mieleen, että onko tässä mitään järkeä..=)
Vierailija kirjoitti:
Musta tämä menee samaan kastiin kun kaivelisi roskiksesta toisten vanhat kuukautissuojat tai laskut tai mitä tahansa muuta, ottaisi kuvat ja laittaisi nettiin analysoitavaksi . "Juu tämä suoja haisee vanhan veren lisäksi silakahtavalle joten käyttäjällä on joku tulehdus. Lisäksi veritahran mallista näkee että käyttäjällä on lörppähäppärit. Nukasta joka on jäänyt kiinni tarraan kertoo että käyttäjä suosii kuukautisten aikaan sinisiä alushousuja"
Toisten roskiin ei kajota. Oli se sitten se sisältä tuotu roskapussi tai kaupan pikkuroskikseen heitetty lappu
Ei nyt ensimmäisenä tulisi mieleen verrata kauppalappua käytettyyn kuukautissuojaan...
Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli ostoslistasta, ei kiitosta.
Törkeää. Kyllä ostoslistasta tulee kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Olette aivan liian vainoharhaisia. Mua ei haittaa yhtään jos mun kauppalistoja jaellaankin facebookissa ja vaikka minua kuvailtaisi "normaalipainoinen, ruskeahiuksinen nuori nainen lapsensa kanssa" niin tuo kuvaus kävisi tälläkin alueella tuhansiin muihinkin.
Kuulostaa aika harmittomalta harrastukselta. Ottakaa rauhallisesti.
Ihan harmiton tosiaan, mutta helkutin outoa. Ihmisillä on ihan liikaa vapaa-aikaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette aivan liian vainoharhaisia. Mua ei haittaa yhtään jos mun kauppalistoja jaellaankin facebookissa ja vaikka minua kuvailtaisi "normaalipainoinen, ruskeahiuksinen nuori nainen lapsensa kanssa" niin tuo kuvaus kävisi tälläkin alueella tuhansiin muihinkin.
Kuulostaa aika harmittomalta harrastukselta. Ottakaa rauhallisesti.
Jos tarkka paikka sanotaan ja keräilijä innostuu kuvailemaan tuntomerkkejä vähän liikaa niin aika helppo tunnistaa varsinkin pienemmillä alueilla. En tiedä mitä ryhmässä tekevät mutta kyllä mua ainakin vähän huolettaa tuollainen ryhmässä toisten "analysoiminen"
Olisitko niin ystävällinen ja menisit sinne ryhmään ennen kuin uliset täällä?
Siellä ei mitään tuntomerkkejä jaeta, suuri osa löytyy roskista ja lattialta, ei siinä tiedäkkää et kenestä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ensimmäisenä tulisi mieleen verrata kauppalappua käytettyyn kuukautissuojaan...
Kyse on intiimistä asiasta vaikka sitä ei välttämättä sellaisena ajattele. Itse inhoan jo sitä että joskus kaupoissa sielä kassan lopussa seisoskelee vanhoja mummoja tai teinejä kommentoimassa ja kyyläämässä mitä ostan. En voi sietää ajatusta että joku noukkisi kauppalistan ja laittaisi kuvan nettiin muiden arvosteltavaksi. Ennen heitin aina kauppalaput roskiin kaupassa mutta sitten kun kuulin tästä ryhmästä joku aika sitten tuon ne lappuset aina kotiroskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on intiimistä asiasta vaikka sitä ei välttämättä sellaisena ajattele. Itse inhoan jo sitä että joskus kaupoissa sielä kassan lopussa seisoskelee vanhoja mummoja tai teinejä kommentoimassa ja kyyläämässä mitä ostan. En voi sietää ajatusta että joku noukkisi kauppalistan ja laittaisi kuvan nettiin muiden arvosteltavaksi. Ennen heitin aina kauppalaput roskiin kaupassa mutta sitten kun kuulin tästä ryhmästä joku aika sitten tuon ne lappuset aina kotiroskiin.
Kai kiedot itsesi aina ulos lähtiessä johonkin riepuun, ettei kukaan vain tunnista?
Harmitonta, joo, mutta itse ainakin laitan kauppalapun taskuun ettei se päädy mihinkään. Mun kauppalaput on joskus täynnä outoja kommentteja ja oudon tarkkoja ohjeita mitä pitää ostaa. Piirroksia myös. Outoja nimityksiä tavaroille.
Vierailija kirjoitti:
Vähän outoa että toisten kauppalistoja analysoidaan netissä. Jos keräilijä näkee keneltä lappu jäi ilmoittaako hän sitten ryhmään että "hoikka keski-ikäinen mies jolla oli hassut silmälasit" tai "lihava nuori nainen jolla kaksi lasta ja vaikutti sressaantuneelta"?
Itse en välttämättä haluaisi että ostoksiani, kauppakäyttäytymistäni ja käsialaani riepotellaan netissä ja yhdessä sitten nauretaan että omg tuo on ostanut suklaata ja kuukautissuojia, taitaa olla menkat.
Onneksi kirjoitan omat listani nykyään älypuhelimen muistioon niin eipä jää muille urkittavaa.
Löydetyt kauppalaput -ryhmässä ei ole tietääkseni koskaan luonnehdittu mitään lapuntekijän ulkonäköön liittyvää. Siellä arvuutellaan (joskus erittäin harvoin arvataan tahallaan väärin), ihastellaan ja tutkaillaan kauppalapusta otettua kuvaa. Yleissävy on hyvin positiivinen ja maasta irti.
Yksityisyyden suojan vuoksi kuittien julkaisua hyväksytä, ei saa julkaista mitään missä on tunnistetietoja kuten puhelinnumeroita, e-mailosoitteita, pin-koodeja tms.
Ryhmässä on ankara rehtori, joka rankaisee hävyttömästi käyttäytyviä lappulilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla terapian tarpeessa kun noin paljon ahdistaa. Ole ylpeä ostoksistasi, turhaan häpeilet ja ahdistut.
Tein kassa töitä pitkään ja se työ on niin tylsää, että todellakin lähti päänsisäiset analyysit päälle joka asiakkaan kohdalla, sori.
No ei niin todellakaan kyllä ole!!!!!!!!!!! ja !!!!!!!!!!! vielä jos !!!!!!!!!!!!!!
Herrajjestas, ei siellä mitään tuntomerkkejä jaeta! :D Löytökaupunki ja kauppa kerrotaan ja kenties se, löytyikö lappu lattialta, kärreistä vai kurkistiko se päätyroskiksesta. Keräilyä/ huvittelua siinä missä mikä tahansa muukin, ei liity mitään mystistä tai ällöä. Paperi jossa kirjoitusta. Löydä, kuvaa, julkaise. Monet hyvät naurut ryhmästä saa, laput on monesti tosi hauskoja ja suloisia. Kikkelettä!
Huutomerkkien keräilijä kirjoitti:
No ei niin todellakaan kyllä ole!!!!!!!!!!! ja !!!!!!!!!!! vielä jos !!!!!!!!!!!!!!
¿?
Ei vitsit, teen välillä miehelle ostoslistaan kaikkia tyhmiä tuotteita kuten "pippelin pesuaine" "alelaarin laardit" tai "jotain pehmeää". Hauskaa jos joku kauppalappujen keräilijä kaivelee ja analysoi noita lappuja!
Jos noin paljon harmittaa tuollaisten keräily, niin et vaan jätä niitä kauppalappuja koreihin tai siihen kassapöydän roskikseen.