Onko väärin laittaa työpaikalla omaan maitopurkkiin laksatiiveja?
Menee hermo maitovarkaisiin. Mulla siis töissä oma rasvaton EiLa-maito, josta muut työntekijät ottavat kahviinsa maitoa, vaikka siinä lukee selkeästi minun nimeni ja vielä teksti "Ei kahvimaitoa!". Parhaimmillaan mulle on litran purkista jäänyt puoli lasillista juotavaksi.
Nyt mietin, että jos ostaisin töihin purkin, johon kirjoitan samat tekstit kuin ennenkin, mutta myös tekstin "Juomalla tätä maitoa hyväksyn, että saan mahdollisesti vatsanväänteitä".
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpöhöpöjuttua tuo, ettet saisi lain silmissä laittaa maitoosi pähkinöitä. Totta helvetissä saat laittaa omiin eväisiin ihan mitä tykkäät. Eri asia olisi, jos siinä sun maitopurkissasi ei olisi mitään lappuja että se on sinun, tällöin muut voisivat luulla, että se on nimenomaan kahvimaidoksi tarkoitettua, ihan vaikkapa talon puolesta.
Jos maitopurkissa lukee Minnan eväsmaito ja siellä on pähkinöitä, niin se on ihan sen juojan oma vika jos siitä menee juomaan ja saamaan allergisen reaktion.
Itse pesisin piimäpurkin ja alkaisin käyttämään sitä purkkina, tosin aina ikävempi kun joutuu sen sitten puhdistamaan. Tämä toimisi 100% varmasti, ei kukaan kahviinsa nyt piimää halua.
Tai sitten laittaisin ihan sikana sokeria tai suolaa sinne maidon sekaan, josko tyypit kerrasta uskoisivat, että siellä Minnan eväsmaidossa saattaa olla suolaa, eikä näin tarvitsisi alkaa pesemään mitään piimäpurkkeja joka päivä
Mä en kyllä kannustaisi laittamaan pähkinöitä sellaiseen maitopurkkiin jota käyttää - vaikkakin luvatta - pähkinäallerginen ihminen. Se maitovaras voi kuolla. Sekö on teidän mielestä sopiva rangaistus kahvimaidon pöllimisestä? Ja ootte ihan varmoja ettei oikeus katso tapon olleen tarkoituksellinen teko?
Niinpä. Ja kukaan ei voi ennustaa tilannetta.
Mitäs jos neukkariin tulee vieraita ja kahvimaito onkin loppunut ja joku keksii ottaa tuon maidon jättäen tilalle lapun jossa lupaa ostaa uuden hieman myöhemmin.
Vaarallisten viritelmien sijaan suosittelisin, että maitopurkkiin runsaasti suolaa maidon joukkoon. Tai sitten jo mainittua karamelliväriä.
En kyllä lisäisi mitään lääkkeitä tai pähkinöitä maitopurkkiin. Entä jos joku oikeasti sairastuisi siitä vakavasti. Minulle se olisi henkilökohtaisesti todella rankka juttu ja lisäksi vielä mahdolliset oikeudenkäynnit seuraamuksineen. Ei ole sen arvoista.
Sen sijaan voisin kyllä maustaa suolalla, sokerilla tai elintarvikevärillä maidon. Itse varmaankin ensimmäiseksi koettaisin teipata purkin suun aina kiinni ja muuttaisin kylkeen laittamani lapun muotoon "älä varasta tämä Minnan maito". Jos siinä lukee ei kahvimaito niin äkkiä voi jäädä huomaamatta se ei sana.
Tsemppiä ap.
Varaat maitoa varten oman pullonsa, otsikoksi "###:n maitosekoitus, älä käytä, sisältää terveyssuolaa. Pidät maitoa pullossa suolan kera viikon ajan ja kaadat siitä hiljakseen maitoa pois ikäänkuin sitä käyttäisit. Sen jälkeen putsaat pullon ja käytät maitoa normaalisti ilman suolaa. Jos varkaudet alkavat uudelleen niin varkauksien alettua laitat pulloon taas suolaa viikoksi jne... Ei ole vaarallista kellekään eikä kukaan vahingossa ota maitoa pullosta.
Varkaat oppivat nopeasti että pulloon liittyy riski.
Toinen vaihtoehto on lukollinen astia.
Nämä siis siinä tapauksessa, ettei asiasta keskusteleminen kahvipöydässä johda tilanteen korjaantumiseen.
Kirjoita siihen purkkiin että lääkemaito
lkjhyuiopmnhbgvfcdxsza kirjoitti:
Laita piimää maitotölkkiin. Luulis että oppivat. eikä tarvitse laittaa kuin oma nimi tölkin päälle, ei kuulu muille mitä sulla on eväänä.
Laita se maito mieluummin piimätölkkiin, harvempi haluaa sitä kahviinsa.
Meidän työpaikallamme kahvimaitojen "lainailijoiden" lisäksi liikkuu omavaltainen siivouspartio. Tarkoittaa siis sitä, että heittelevät kyselemättä omaan silmäänsä huonon näköisiä/pilaantuneita eväitä/hedelmiä jne. menemään. Ymmärrän toisaalta ajatuksen teon takana (pilaantuneet ruuat jääkaapissa haisemassa eivät ole mukavia), mutta kylläpä yksikin päivä hieman potutti saapua ruokatauolle vain huomatakseen, että aamulla kotoa pakkasesta mukaani ottama ruoka-annos oli kipattu biojätteeseen. "Luulin sen olevan homeessa.", totesi tämä siivoilija vielä osittain jäähileessä olleesta eväästäni.
Onko eila-maidossa kierrekorkki? Korkin teippaamisen sijaan nopeampaa on vaan läiskätä siihen päälle "hidasteeksi" terveysside (toki käyttämätön). Liimapinta kestänee ne availut ja uudelleen sulkemiset, jotka itse joudut tekemään.
En jotenkin näe kenenkään luontevasti raottavan terveyssidettä vieraasta maitotölkistä.. Voit sitten naureskellen todeta, että tällainen friikkijuttu mulla on tässä, kun en jaksa aina nimikoida.
Vierailija kirjoitti:
Minuste teidän täytyy keskustella asiasta työpaikalla tästä aiheesta. Ei ole oikein että työyhteisössä käytetään jonku maidot kahvimaitoina. Kahvimaidot ostaa työnantaja tai sitten se ostetaan kahvikassasta tai jokainen tuo omansa.
Tuonhan voi laskea työpaikkakiusaamiseksi.
Jos lähtee sille tielle että tekee källejä maidon kanssa, niin kannattaa varautua siihen että muutkin alkavat tekmään jekkuja sinun maitosi kanssa.
Jos teet jekun, niin tee se sitten niin että ei näytä tahalliselta. Laktoosittomassahan on pitkä päiväys, jätä purkki vaikka viikoksi lämpimään ja nostat sen sitten lomalle jäädessäsi työpaikan jääkaappiin. Käyttäjä luulee että se on vain jäänyt sinulta sinne.
Meinaat että työpaikkakiusaamista ei olisi terveydelle vaarallisen (eli pahoin pilaantuneen) maidon jättäminen ns. juotavaksi? Jos maidon omistaja on lomalla monet ajattelevat että maidon ilman muuta saa juoda pois kun se joka tapauksessa menisi huonoksi ennen omistajan paluuta.
Vierailija kirjoitti:
Pienen munalukon voi laittaa maitotölkin nokan pahvista läpi. Ainakin se on hidaste, ellei este varastamiselle. Tai sitten ostat kassalippaan ja laitat sen jääkaappiin ja lukitset sinne maitopullosi.
Tuo on kyllä enemmän symbolinen lukko sitten, mikään ei voi olla yksinkertaisempaa kuin avata se tölkki toisestakin reunasta jos siitä oikeasti on aikeissa varastaa maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että joko
a) rupeat kaatamaan maitosi henkilökohtaisempaan pulloon. Jo on pokkaa jos vielä toisen eväspullosta kehtaa käydä lorauttamassa. Muista juoda pullon suusta. Jos sama meno silti vaan jatkuu niin laitat tosiaan joku päivä pulloon piimää. Näin et edes jää kiinni mistään vittuilusta tai ansan virittämisestä, kun pullo on selkeä pullo eikä ei edes maitotölkki. Vittuakos se muille kuuluu jos joskus sulla onkin eväänä piimää.
Juuri tätä olin tulossa myös kirjottamaan. Idioottivarma keino, jos sellaista tällaiseen koskaan on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikallamme kahvimaitojen "lainailijoiden" lisäksi liikkuu omavaltainen siivouspartio. Tarkoittaa siis sitä, että heittelevät kyselemättä omaan silmäänsä huonon näköisiä/pilaantuneita eväitä/hedelmiä jne. menemään. Ymmärrän toisaalta ajatuksen teon takana (pilaantuneet ruuat jääkaapissa haisemassa eivät ole mukavia), mutta kylläpä yksikin päivä hieman potutti saapua ruokatauolle vain huomatakseen, että aamulla kotoa pakkasesta mukaani ottama ruoka-annos oli kipattu biojätteeseen. "Luulin sen olevan homeessa.", totesi tämä siivoilija vielä osittain jäähileessä olleesta eväästäni.
Paljonko sait idiootilta ruokarahaa tilalle? Älä nyt sano että päätit vaan kärsiä itseksesi toisen törkeydestä.
Oikeasti epäilen että tuossa oli jo kyse työpaikkakiusaamisesta.
Minä laitoin maitopurkkiin puolet etikkaa. Loppui maidon lainaaminen siihen.
Suola myös olisi tehokas keino.
Ja hinnasto jääkaapin oveen.
"Ap:n Eila kahvimaito, loraus 60cent. Maksu tasarahalla ennen kahvitaukoa"
Tässä hyväksi havaittu eväspullo:
http://2.bp.blogspot.com/-HTcgY9kS5g0/T7lTwcbPtQI/AAAAAAAAAHY/-t-7Oy0jG…
Kirjoita maitopurkkiin, tähän purkkiin on kustu.
Kaada oma maito omaan pulloon. Niin meillä tehdään. Ei mene sekaisin talon ja omat maidot/juomat.
Juo maitosi suoraan purkista niin että kaikki näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tölkkiin jotain muuta kuin maitoa, esim. karamellivärillä siniseksi tai vihreäksi värjättyä nestettä. Se ei ole myrkkyä, eikä sairastuta, mutta tuskinpa sitä uskaltaa kukaan juoda.
Karemelliväriä helpompaa on laittaa maitopurkkiin vaikka ihan vain vettä, tai vaikka limukkaa, jos haluaa tehdä jekun. Valkoiseksi värjätty virtsa voisi tietysti olla aika messevä yllätys.
Tuosta ei vaan jää kukaan kiinni, vaan varas lataa mukiinsa uuden kahvin eikä puhu mitään.
Mä en kyllä kannustaisi laittamaan pähkinöitä sellaiseen maitopurkkiin jota käyttää - vaikkakin luvatta - pähkinäallerginen ihminen. Se maitovaras voi kuolla. Sekö on teidän mielestä sopiva rangaistus kahvimaidon pöllimisestä? Ja ootte ihan varmoja ettei oikeus katso tapon olleen tarkoituksellinen teko?