Onko väärin laittaa työpaikalla omaan maitopurkkiin laksatiiveja?
Menee hermo maitovarkaisiin. Mulla siis töissä oma rasvaton EiLa-maito, josta muut työntekijät ottavat kahviinsa maitoa, vaikka siinä lukee selkeästi minun nimeni ja vielä teksti "Ei kahvimaitoa!". Parhaimmillaan mulle on litran purkista jäänyt puoli lasillista juotavaksi.
Nyt mietin, että jos ostaisin töihin purkin, johon kirjoitan samat tekstit kuin ennenkin, mutta myös tekstin "Juomalla tätä maitoa hyväksyn, että saan mahdollisesti vatsanväänteitä".
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha AP on, kun tällaista pitää kysellä nettifoorumeilta?
Miten ikä liittyy tähän mitenkään? Onko täällä jotkut ikärajat kysymyksille?
Kyselläänhän täällä typerämpiäkin juttuja.
en laittaisi sekaan mitään, mut vaihtaisin just eri purkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että jos ikää on yli 20 niin tuollaiset asiat pitäisi jo tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että jos ikää on yli 20 niin tuollaiset asiat pitäisi jo tietää.
Sun kannattaa lukea tuo pitkä ketju, jossa kysytään opetettuja tapoja, jotka myöhemmin osoittautui vääräksi. Löydät itsesi sieltä.
Ohis
Ihan höpöhöpöjuttua tuo, ettet saisi lain silmissä laittaa maitoosi pähkinöitä. Totta helvetissä saat laittaa omiin eväisiin ihan mitä tykkäät. Eri asia olisi, jos siinä sun maitopurkissasi ei olisi mitään lappuja että se on sinun, tällöin muut voisivat luulla, että se on nimenomaan kahvimaidoksi tarkoitettua, ihan vaikkapa talon puolesta.
Jos maitopurkissa lukee Minnan eväsmaito ja siellä on pähkinöitä, niin se on ihan sen juojan oma vika jos siitä menee juomaan ja saamaan allergisen reaktion.
Itse pesisin piimäpurkin ja alkaisin käyttämään sitä purkkina, tosin aina ikävempi kun joutuu sen sitten puhdistamaan. Tämä toimisi 100% varmasti, ei kukaan kahviinsa nyt piimää halua.
Tai sitten laittaisin ihan sikana sokeria tai suolaa sinne maidon sekaan, josko tyypit kerrasta uskoisivat, että siellä Minnan eväsmaidossa saattaa olla suolaa, eikä näin tarvitsisi alkaa pesemään mitään piimäpurkkeja joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Saa muuten aika paljon laittaa sitä laksatiivia sitten, että siitä yhden kahvikupillisen maitomäärästä joku saa niitä vatsanväänteitä.
Totta. Parempi vaihtaa maito piimään.
Itsepä sinä siitä paskataudista luultavimmin kärsit!
Kerro Ap sitten, mihin ratkaisuun päädyit!
Maanantaina valittelet että vitsi kun kävit viikonloppuna risteilemässä ja nyt oksettaa ja sitte juot näyttävästi suoraan purkin suusta.
Itse tekisin niin että kysyisin kuka haluaa maitoa ja sitten kaataisin purkin maitovarkaiden päähän. Tässä ota nyt kun niin olet vailla.
Miksi ap. ei ole voinut ärähtää ja nolata niitä varkaita. Noille lapuille he vain nauravat.
Pilkkaa oikein kaikkien kuullen miten köyhiä ja raukkamaisia he ovat.
Sama vika Rahikaisella. Ite oon ratkaissut ongelman laittamalla maidon random juomapulloon niin kukaan ei tajua sen olevan maitoa. Tai vaikka tyhjään mehutölkkiin. Ketsuppivarkaisiin kyllästyin kun sillon harvoin kun tarvi niin pullo oli tyhjänä, jätin pulloon puoli desiä ketsuppia ja desin etikkaa. Kyljessä luki isolla nimi ja älä käytä. Tiedä sit kenen eväät meni pilalle kun ei kukaan kehdannut valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä ei oikeastaan kukaan käytä maitoa, tai jotku käyttää jos sitä on tarjolla, mutta eivät "vaadi" että sitä olisi aina tarjolla kahviin.
Kokousvieraille on yleensä varattu maidot ja kahvipullatkin työnatanajan toimesta. Mutta sitten kun jollakin on töissä vähemmän virallisia vieraita ja haetaan kahvia, niin kyllä se vaan valitettavasti on niin että sille vieraalle tarjotaan maitoa siitä purkista mikä kaapissa sattuu olemaan ja se on tietty sen joka syö eväät töissä ja juo maitoa.
No ei se kyllä noin voi olla että mennää syömään sen eväät, jotka on saatavilla. Meillä ainakin joku käy ostamassa maitoa , jos tarvii vieraille, mutta ei kenenkään toisen mennä ottamaan.
Sinun pitäisi ottaa asia esille esim. kehityskeskustelussa ja pyytää esimiestä lähettämään vaikka sähköposti kaikille.
Mä ostaisin muovipullon, nimi päälle, ja laittaisin maidon sinne. Värjäisin ehkä elintarvikeväreillä vihreäksi tai punaiseksi....Jos joku kehtaa siitä ottaa niin kummaa jengiä.
Tai jotain väriainetta, joka jää vaikka huuliin niin se paljastaa juojan. Olisi kyllä vähän noloa , jos jäisi kiinni.
Käyttöön laakeasuinen lasipullo (helppo pestä astianpesukoneessa) ja päälle teippi tekstillä: RINTAMAITOA
Alat juoda ruokajuoma-maitosi suoraan tölkin suusta. Tuskinpa siinä edes mitään tautiepäilyjä tarvii nostatella..
Mun mielestä suola oli paras idea. Se ei aseta ketään vaaraan, eikä sitä voi huomata hajun tai koostumuksen perusteella ja "rangaistus" tulee varkaalle heti kahvia juodessa.
En uskaltaisi sabotoida omia eväitäni, koska oon niin hajamielinen, että kuitenkin unohtaisin asian ja kajoaisin siihen laksatiivimaitoon itse.