Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri alkoi yhteiskunnan tukipummiksi ja katkaisin välit

Vierailija
14.06.2016 |

En vain halua kuulla selostuksia siitä, miten parhaiten voi kikkailla erilaisia yhteiskunnan tukia mahdollisimman paljon.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollut aikaisemmin kotikaupunkinsa kaupunginvaltuustossa, siksi ilmeisesti hyvät suhteet kuntaan ja tuntee kiemurat.

Voihan räkä, kun tuo kateus ja katkeruus paistaa ihan valovuosien päähän. Voisitko vielä keksiä jotain muuta, miten ihmisen maineen voi mustata?

Vierailija
22/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kerron vain sen pohjalta mitä hän on kertonut minulle ja totta, hän on jo useaan kertaan valehdellut minulle. Joten voi olla epätäsmällisyyksiä.

Pointti vain se, että jos joku on heikoilla, siinä ei ole mitään vikaa, mutta loputon valitus ihmiseltä joka kieltäytyy yrittämästä, yhdistettynä jatkuvaan kehumiseen siitä, miten on onnistunut kusettamaan systeemiä on saanut minut ikävä kyllä väsymään kaveriini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kerron vain sen pohjalta mitä hän on kertonut minulle ja totta, hän on jo useaan kertaan valehdellut minulle. Joten voi olla epätäsmällisyyksiä.

Pointti vain se, että jos joku on heikoilla, siinä ei ole mitään vikaa, mutta loputon valitus ihmiseltä joka kieltäytyy yrittämästä, yhdistettynä jatkuvaan kehumiseen siitä, miten on onnistunut kusettamaan systeemiä on saanut minut ikävä kyllä väsymään kaveriini.

Vai voiko kukaan -rehellisesti - sanoa, ettei kokisi samaa? Kolmen vuoden auttamisen ja säälimisen jälkeen?

Vierailija
24/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, olisi mielenkiintoista tietää, miten te suhtautuisitte tilanteeseen?

Vierailija
25/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kateellinen. Omaa suhtautumiseesi voit vaikuttaa. Siihen mitä tuo toinen ihminen omassa elämässään tekee - varsin vähän. Anna olla.

Vierailija
26/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, olisi mielenkiintoista tietää, miten te suhtautuisitte tilanteeseen?

Tämä ketju kertoo vähemmän entisen kaverisi väärinkäytöksistä ym. huonosta asenteesta. Tämä ketju kertoo enemmän sinusta "ystävänä" ja ihmisenä.

Vierailija
27/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole kateellinen. Miksi ihmeessä olisin? Kuitenkin kamala tilanne.

Enkä tietenkään kuvittelekaan, että voisin vaikuttaa tilanteeseen. Ehkä kuvittelin voivani auttaa, mutta olen luopunut siitä.

Kyllä, paheksun häntä koska käytöksensä on moraalitonta.

Mutta se, mikä tässä eniten haittaa, on että olen tämän takia menettänyt kaverini koska en voi hyväksyä hänen toimintaansa. Olen häneen todella pettynyt. Ja se surettaa.

Vierailija
28/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai voiko kukaan -rehellisesti - sanoa, ettei kokisi samaa? Kolmen vuoden auttamisen ja säälimisen jälkeen?

Ei hän tarvitse/ tarvinnut sääliä, tarvitsetko sinä?

Vierailija
29/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No

Ei hän tarvitse/ tarvinnut sääliä, tarvitsetko sinä?

Eli jos joku tulee kertomaan, miten kamalaa on ollut (tuo irtisanominen) niin ei ole normaalia tuntea sääliä ja myötätuntoa ja halua auttaa?

Vierailija
30/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollut aikaisemmin kotikaupunkinsa kaupunginvaltuustossa, siksi ilmeisesti hyvät suhteet kuntaan ja tuntee kiemurat.

Voihan räkä, kun tuo kateus ja katkeruus paistaa ihan valovuosien päähän. Voisitko vielä keksiä jotain muuta, miten ihmisen maineen voi mustata?

Siis syntilista tähän asti:

- saanut fudut töistä VÄÄRINKÄYTÖSTEN vuoksi

- nauttii runsasta yhteiskunnan tukea ansiosidonnaisella hyvällä omatunnolla- ei kiire töihin

- edistänyt poliittista uraansa sairasloman aikana.

- ollut kunnallispolitiikassa ja hyväveli kerhoissa - siksi niin helppoa elämä

Siis HYI HYI!

Voisitko vielä mainita nimen ja kunnan, että olemme kaikki kartalla?

Vierailija
31/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanottiin työpaikasta väärinkäytösten takia. Ollut nyt työtön jonkun 3 vuotta eikä ole edes etsinyt mitään töitä, koulutusta, mitään. Kehuu sillä, miten on onnistunut keplottelemaan TE -toimistossa niin, etteivät ole missään yhteydessä.

Saa 3000 ansiosidonnaista mutta laittoi velat tarkoituksella ulosottoon jotta saa sen päälle vielä harkinnanvaraista toimeentulotukea. Voidakseen sillä kattaa mm. asuntolainan lyhennykset.

Kun ansiosidonnainen alkoi olla lopuillaan, hankkiutui sairaslomalle jottei tarvitse etsiä töitä.

Nuori ihminen.

Sen ymmärrän, jos yrittää eikä onnistu. Mutta tyyppi keskittää yrittämisen vain siihen että saisi pysyä pois töistä ja saisi maksimoitua tuet.

Aika hyvin, mutta hän ei ilmeisesti ryyppää eikä rällää. Ja on sentään tavoitteena maksaa asuntolainat. Tiedätkö kuinka paljon tukia annamme maahanmuuttajille ja turviksille? Paljon enemmän ja silti vaarana on epäonnistunut integroituminen maahamme. Itse olen iloinen, että joku suomalainenkin osaa käyttää tätä järjetöntä tukiautomaattia hyväksi.

Vierailija
32/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos yhteiskunnan väärinkäyttäminen omaksi hyödyksi on jonkun mielestä ok, niin on kai kanssani eri mieltä.

Vierailija
33/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis syntilista tähän asti:

- saanut fudut töistä VÄÄRINKÄYTÖSTEN vuoksi

- nauttii runsasta yhteiskunnan tukea ansiosidonnaisella hyvällä omatunnolla- ei kiire töihin

- edistänyt poliittista uraansa sairasloman aikana.

- ollut kunnallispolitiikassa ja hyväveli kerhoissa - siksi niin helppoa elämä

Siis HYI HYI!

Voisitko vielä mainita nimen ja kunnan, että olemme kaikki kartalla?

Puolueenkin voisit mainita. Keskusta tai persut luultavimmin. Voi olla kokoomuskin.

Vierailija
34/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanottiin työpaikasta väärinkäytösten takia. Ollut nyt työtön jonkun 3 vuotta eikä ole edes etsinyt mitään töitä, koulutusta, mitään. Kehuu sillä, miten on onnistunut keplottelemaan TE -toimistossa niin, etteivät ole missään yhteydessä.

Saa 3000 ansiosidonnaista mutta laittoi velat tarkoituksella ulosottoon jotta saa sen päälle vielä harkinnanvaraista toimeentulotukea. Voidakseen sillä kattaa mm. asuntolainan lyhennykset.

Kun ansiosidonnainen alkoi olla lopuillaan, hankkiutui sairaslomalle jottei tarvitse etsiä töitä.

Nuori ihminen.

Sen ymmärrän, jos yrittää eikä onnistu. Mutta tyyppi keskittää yrittämisen vain siihen että saisi pysyä pois töistä ja saisi maksimoitua tuet.

Aika hyvin, mutta hän ei ilmeisesti ryyppää eikä rällää. Ja on sentään tavoitteena maksaa asuntolainat. Tiedätkö kuinka paljon tukia annamme maahanmuuttajille ja turviksille? Paljon enemmän ja silti vaarana on epäonnistunut integroituminen maahamme. Itse olen iloinen, että joku suomalainenkin osaa käyttää tätä järjetöntä tukiautomaattia hyväksi.

No, ehkä ironia on siinäkin, että kyseinen henkilö fanaattisesti edistää noita mainitsemiasi asioita ja etuja.

Jolloin hieman miettii, mistä hän kuvittelee kaiken rahan tulevan jos on itse saamapuolella (ja avokätisesti) ja keskittyy edistämään samaa avokätisyyttä myös mahdollisimman monelle muulle.

Samalla kun itkee sen Stockmannin personal shopperin perään.

Vierailija
35/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole kateellinen. Miksi ihmeessä olisin? Kuitenkin kamala tilanne.

Enkä tietenkään kuvittelekaan, että voisin vaikuttaa tilanteeseen. Ehkä kuvittelin voivani auttaa, mutta olen luopunut siitä.

Mutta se, mikä tässä eniten haittaa, on että olen tämän takia menettänyt kaverini koska en voi hyväksyä hänen toimintaansa. Olen häneen todella pettynyt. Ja se surettaa.

Aina kun näitä kirjoituksia lukee, mietin itse ensimmäisenä mikä on kirjoittajan motiivi. Olen aika varma siitä, että tässä tapauksessa se on kateus. Me olemme usein kateellisia juuri niille, jotka ovat meitä lähellä. Mutta tässä piilee ansa. Ystäväsi tai ex-ystäväsi on kertonut sinulle asioita ystävyytenne aikana luottamuksella. Ei hän ilmoittele noista tekemisistään kaikille, vaan henkilölle, johon hän luottaa, eli sinulle.

Nyt kun olet sanoutunut ystävyydestänne eroon, onko sinulla moraalisesti oikeutus kertoa hänen asioitaan eteenpäin? Mieti sitä ennen kuin luet tuomion  tämän kuvailemasi henkilön "moraalittomuudesta".  Onhan sekin aika halveksuttavaa "luikerrella" ihmisen suosioon verhoutumalla myötätuntoon ja sääliin, mutta todellisuudessa onkin vain vihreä kateudesta ja kihisee kiukusta, joka ikisen tapaamisen jälkeen.

Pisteet viimeisen kappaleen rehellisyydestä ja avoimuudesta. On hienoa että tunnistat omia tunteitasi ja käsittelet niitä. Sinä olet pettynyt häneen ja varmasta teidän molempien kannalta on oikea ratkaisu on kulkea eri teitä. 

Vierailija
36/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset osaavat haukkua väärää puuta. On moraalitonta keneltä tahansa tietoisesti petkuttaa tukijärjestelmää.

Ystävyydessä kunnioitus on kaiken perusta, ja jos se menee, ei ole enää ystävyyttä.

Ei ap.

Vierailija
37/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun näitä kirjoituksia lukee, mietin itse ensimmäisenä mikä on kirjoittajan motiivi. Olen aika varma siitä, että tässä tapauksessa se on kateus. Me olemme usein kateellisia juuri niille, jotka ovat meitä lähellä. Mutta tässä piilee ansa. Ystäväsi tai ex-ystäväsi on kertonut sinulle asioita ystävyytenne aikana luottamuksella. Ei hän ilmoittele noista tekemisistään kaikille, vaan henkilölle, johon hän luottaa, eli sinulle.

Nyt kun olet sanoutunut ystävyydestänne eroon, onko sinulla moraalisesti oikeutus kertoa hänen asioitaan eteenpäin? Mieti sitä ennen kuin luet tuomion  tämän kuvailemasi henkilön "moraalittomuudesta".  Onhan sekin aika halveksuttavaa "luikerrella" ihmisen suosioon verhoutumalla myötätuntoon ja sääliin, mutta todellisuudessa onkin vain vihreä kateudesta ja kihisee kiukusta, joka ikisen tapaamisen jälkeen.

Pisteet viimeisen kappaleen rehellisyydestä ja avoimuudesta. On hienoa että tunnistat omia tunteitasi ja käsittelet niitä. Sinä olet pettynyt häneen ja varmasta teidän molempien kannalta on oikea ratkaisu on kulkea eri teitä. 

Ap:n esittämän tapauksen kaltaisia joitain tuntevana, ei tuollaiset tyypit kerro jotain luottamuksella, pikemminkin kehua retostelevat sukujuhlissa jokaiselle joka viitsii vähänkään kuunnella.

Siinä taitaa olla itsetunnon ylläpitämisestä kyse, kun kovaan ääneen ympäristölleen vakuuttelee, että näin teen ja se on oikein, alkaa itsekin yhä paremmin uskoa siihen. Outoa kyllä, kun itse en voisi kuvitella toimivani niin. Mutta ihmisillä on aina tarve toimia oikein ja hyväksytysti, ja jos omat toimintatavat poikkeavat ympäristön normeista, ihminen voi pyrkiä pakottamaan mieluummin ympäristönsä hyväksymään omat norminsa kuin muuttaa omaa toimintaansa.   

Vierailija
38/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset osaavat haukkua väärää puuta. On moraalitonta keneltä tahansa tietoisesti petkuttaa tukijärjestelmää.

Ystävyydessä kunnioitus on kaiken perusta, ja jos se menee, ei ole enää ystävyyttä.

Ei ap.

Harmittaako "ei ap":ta kenties se, että vaikka tässä keississä on valjastettu parjatun kaverin kaikki mahdollisimman provot viat käyttöön - stockan Cardit ja mamumyönteisyys mukaan lukien- yleisö ei lähde komppaamaan  ja kivittämään "uhria" urakalla?

ps. kunnioitan presidenttiä, mutta kyllä luottamus on ystävyydessä kaiken a ja o.

Vierailija
39/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n esittämän tapauksen kaltaisia joitain tuntevana, ei tuollaiset tyypit kerro jotain luottamuksella, pikemminkin kehua retostelevat sukujuhlissa jokaiselle joka viitsii vähänkään kuunnella.

Siinä taitaa olla itsetunnon ylläpitämisestä kyse, kun kovaan ääneen ympäristölleen vakuuttelee, että näin teen ja se on oikein, alkaa itsekin yhä paremmin uskoa siihen. Outoa kyllä, kun itse en voisi kuvitella toimivani niin. Mutta ihmisillä on aina tarve toimia oikein ja hyväksytysti, ja jos omat toimintatavat poikkeavat ympäristön normeista, ihminen voi pyrkiä pakottamaan mieluummin ympäristönsä hyväksymään omat norminsa kuin muuttaa omaa toimintaansa.   

Jaa. Että retostelen sillä, että kenkää tuli väärinkäytösten takia? Sukujuhlissa? Tuskin.

Vierailija
40/68 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap.

Kiitos. Tästä nimenomaan on kysymys. Tietysti ystävyys ei mene siitä, jos joku jää yhteiskunnan tuille tilanteen pakottamana. Mutta yhteiskunnan väärinkäyttäminen ei ole ok, eikä varsinkaan sillä kehuminen. Esimerkiksi sairasloman käyttö silloin kun on todistetusti työkykyinen vain rahallisen hyödyn takia ei ole ok.

Ja kun tilanteeseen tosiaan lisää fanaattisen poliittisen suuntautumisen, jonka tavoite on saada enemmän ihmisiä yhteiskunnan elätettäväksi, niin kuka jaksaa sellaista kuunnella loputtomasti?

Ja kateellisuus -kortti on aivan turha. Kuka haluaisi olla, tai kadehtisi ihmistä, joka on irtisanottu väärinkäytösten takia, oikeudessa ex-työnantajan haastamana, ulosotossa, luottotiedoton, kroonisesti työtön ja elämä muutenkin sekaisin? Ja joka kaikesta huolimatta haikailee entistä ylituhlaavaista luksuselämäänsä?