Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä alko ms-tauti?

13.06.2016 |

Otsikossa se tulikin. Ensioireenne, ja miten hakeuduitte hoitoon? Mitä tutkimuksia tehtiin? Kuntonne nyt? Oliko ns.sukurasitetta?

Äidilläni on ms, ja nyt tutkitaan onko minulla. Oireita on kyllä jotka siihen sopivat, mm.näköhäiriötä, uupumusta, puutuneisuutta ja tuntohäiriöitä.

Kommentit (28)

21/28 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha ko ois vyötäröst alaspäi kroppa puuduksissa

22/28 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oireeni; lapsena sairastettu mononukleoosi, näköhäiriöt (välillä jtn näkyy kahtena ja etenkin lukiessa tosi häiritsevää), viime vuoden lopulla oikeassa silmässä oli viikon-kaks viikkoa huonompi näkö joka parani itsekseen, vyötäröstä alaspäin puutumisia, oikean käden tunnottomuus/ puutuneisuus, vasemman käden puutuneisuus, jatkuva uupumus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole alkanut vielä. Välillä kyllä väsyttää.

24/28 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja naamaakin pistelee. Oikea puoli tuntuu ns.huonommin kun oon aloillani.

25/28 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää jalka ja käsioireer on ihan perseestä. Pistelyä ja puutumista ja tuntohäiriöitä. Nytki tuntuu et vasemmasta jalasta puuttuu pala.

Vierailija
26/28 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms tauti ei ole perinnöllinen. Alttius periytyy, kuten sanotaan, mutta se on toinen asia.

Vierailija
27/28 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos näköhäiriövastauksista ja toivottavasti ei haittaa jos johdatin keskustelua vähän sivuraiteille. Mulla oli pienenä tuota kaksoisnäköä (en voinut lukea kun näkyi kahtena), lähinnä päänsärky- tai huonovointisuuskohtausten yhteydessä. Lisäksi vanhempana näön väreilyä välillä.

Vielä kysyisin, näkyykö ms siis usein aivojen mri:ssä? Minulta kuvattiin aivot vuosi sitten muista syistä, eikä niissä ollut epänormaalia. -7

Noihan on tyypilliset migreenin oireet.

Vierailija
28/28 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua. Tapasin vastikään henkilön jolla on MS ja hän kertoi oireitaan.

Itse olen kärsinyt viimeisen 15 vuoden ajan:

Toistuva uupumus / masennus

Migreeni

Keskittymishäiriöt

Pistävät kivut nivelissä kuin lyötäisiin metalli vasaralla

Viimeisen 10 vuoden ajan lisäksi :

Lonkkakivut

Alaselkäkivut

5 vuoden ajan lisäksi:

Kropan jumiutuminen: kun nousen esim ylös tuolista, olen kankea ja sattuu joka paikkaan

Suolistovaivat, vatsa sekaisin suurimman osan ajasta

Puutumista raajoissa (olen luullut johtuvan huonosta verenkierrosta)

Palvelu

Tänä vuonna:

Virtsan yllättävä karkailu

Puutumista iholla

Voimien menetys käsistä : esim. Taikinaa tehdessä tuntui etten jaksa nyppiä voita jauhoihin, niinkuin ei menisi viesti lihaksiin perille

Pahoinvointi /huimaus makuulla

Tasapainohäiriöt ja selkeä huimaus

Hiusten lähtö

Sitä mietin tässä että pitäisiköhän tätä asiaa selvittää työterveydessä ? Kun pahoinvointi makuulla alkoi, lääkäri määräsi kakkanäytteeseen ja ottamaan närästyslääkettä.

Lonkat aikanaan kuitattiin limapussin tulehduksena ja ne kivut on tosiaan ollut jo 15vuptta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi