Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain määräaikaisen työn: päätänkö työnhaun?

Vierailija
13.06.2016 |

Oma asioinnissa voi päättää TAI muuttaa työnhakua. Tukia en saa kokoaikaisen työn aikana (3 kk), mutta jos vain muutan työnhakuani olen edelleen työnhakija ja voin saada vaikka työtarjouksia te-toimistolta? Sitä en halua.

Jos päätän työnhaun, tuleeko siitä karenssia vai ilmoittaudunko ihan normaalilla tavalla työnhakijaksi kun työ loppuu? Älkää teilatko jos nyt kysyn typeriä, stressaan näistä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia olla työtön työnhakija (joka voi saada työttömyysetuutta) kuin olla työnhakija. Voit olla töissä ja silti työnhakijana, jolloin saat työtarjouksia, mutta ne eivät velvoita mihinkään, koska olet jo töissä.

Voit ilmoittaa saaneesi töitä, mutta jättäväsi edelleen työnhaun voimaan. Määräaikaisen työn päätyttyä ilmoittaudut uudestaan työttömäksi työnhakijaksi.

Selvä. Tämän halusin kuulla, sillä jos olen kokoaikaisesti töissä ja te-toimisto lähettäisi jostain syystä työtarjouksen ajattelin, että ne tulee silti ottaa vastaan vaikka olisi jo töissä.

AP

Määräaikainen työsopimus sitoo sinut määräajaksi. Sinun on tehtävä pesti loppuun. Työkkäri antaa kyllä työssäkäyvien olla rauhassa, älä huoli ;-)

Olen itse tehnyt osa-aikatyötä nyt kaksi vuotta ja saanut koko ajan myös sovellettua päivärahaa eli olen työnhakijana. Työkkärin järjestelmässä olen työssäkäyvä. Minulle ei soita kukaan ikinä työkkäristä, minulle ei tule mitään työtarjouksia tms. Sähköisessä palvelussa vaan puolen vuoden välein joku käy siirtämässä yhteydenottopäivää puoli vuotta eteenpäin.

Työkkäri on kiinnostunut passiivisten työttömien aktivoinnista. Ei siellä kukaan halua sabotoida jonkun aktiivisen työssäkäyntiä!

Vierailija
22/25 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia olla työtön työnhakija (joka voi saada työttömyysetuutta) kuin olla työnhakija. Voit olla töissä ja silti työnhakijana, jolloin saat työtarjouksia, mutta ne eivät velvoita mihinkään, koska olet jo töissä.

Voit ilmoittaa saaneesi töitä, mutta jättäväsi edelleen työnhaun voimaan. Määräaikaisen työn päätyttyä ilmoittaudut uudestaan työttömäksi työnhakijaksi.

Selvä. Tämän halusin kuulla, sillä jos olen kokoaikaisesti töissä ja te-toimisto lähettäisi jostain syystä työtarjouksen ajattelin, että ne tulee silti ottaa vastaan vaikka olisi jo töissä.

AP

Määräaikainen työsopimus sitoo sinut määräajaksi. Sinun on tehtävä pesti loppuun. Työkkäri antaa kyllä työssäkäyvien olla rauhassa, älä huoli ;-)

Olen itse tehnyt osa-aikatyötä nyt kaksi vuotta ja saanut koko ajan myös sovellettua päivärahaa eli olen työnhakijana. Työkkärin järjestelmässä olen työssäkäyvä. Minulle ei soita kukaan ikinä työkkäristä, minulle ei tule mitään työtarjouksia tms. Sähköisessä palvelussa vaan puolen vuoden välein joku käy siirtämässä yhteydenottopäivää puoli vuotta eteenpäin.

Työkkäri on kiinnostunut passiivisten työttömien aktivoinnista. Ei siellä kukaan halua sabotoida jonkun aktiivisen työssäkäyntiä!

Hyvä tosiaan kuulla. Ja jos/kun se työtarjous tulisi, siitä voi kieltäytyä jo siten ettei tarvitse mennä työhaastatteluun jos ne järjestetään vielä sinä aikana kun on kokoaikasesti töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuosi myöhässä mutta laitetaan sen verran että kyllä se määräaikainen työsuhde on varmempi tänä päivänä kuin ns. Vakituinen. Ei niitä vakituisia työsuhteita enään oikein ole olemassakaan sanan varsinaisessa merkityksessä. Milloin vain voi joutua pihalle firmasta. Määräaikaisesta taas ei voi potkia oikein pihalle koska se on se sitovin muoto puolin ja toisin eli esim. Vuoden määräaikainen niin voi olla varma että töitä on sen vuoden. Vakituisessa tai oikeastaan se on toistaiseksi voimassa oleva työsuhde niin saa pelätä millon tulee yt:t tms.yt neuvotteluiden tuloksena ei taida saada määräaikaista potkia pihalle tai jos potkii niin pitää kai maksaa ne palkat sinne asti minne määräaikaisuus on sovittu.

Vierailija
24/25 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli työnhaku voimassa, kun oli määräaikainen työsopimus. En saanut tuona aikana mitään työtarjouksia eikä niitä tietenkään olisi ollut pakko ottaa vastaan. Sitten kun sopimus päättyi, oli työnhaku automaattisesti voimassa, soitto vain työkkäriin, että työ loppui. Ei tarvinnut uudelleen täytellä mitään.

Vierailija
25/25 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma asioinnissa voi päättää TAI muuttaa työnhakua. Tukia en saa kokoaikaisen työn aikana (3 kk), mutta jos vain muutan työnhakuani olen edelleen työnhakija ja voin saada vaikka työtarjouksia te-toimistolta? Sitä en halua.

Jos päätän työnhaun, tuleeko siitä karenssia vai ilmoittaudunko ihan normaalilla tavalla työnhakijaksi kun työ loppuu? Älkää teilatko jos nyt kysyn typeriä, stressaan näistä.

Voi olla työnhakijana vaikka on kokoaikatöissä. Silloin vaan ei ole työtön työnhakija joten työtarjouksia tuskin tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme