Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamox - kokemuksia?

Vierailija
13.06.2016 |

Lääkäri määräs tänään 15mg Opamoxia, puolikas iltaisin ahdistukseen/unettomuuteen. Millaisia kokemuksia teillä on ko.lääkkeestä? Oon aika lääkeherkkä, ja muutenkin mietityttää tuommoisen käyttöönotto.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän henkilön, joka on kuollut kyseiseen lääkkeeseen..

Minä tiedän henkilön joka on kuollut buranaan....

Vierailija
22/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten pelkkään Opamoxiin kuolee? :D Sekakäytössä voi onnistua.

En tiedä yksityiskohtia tapauksesta, mut ei ollut vissiin mikään iso annos. En tiiä oliko ottanut jotain muutakin. Ei ollut lääkärin määräämiä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veteenkin voi kuolla, kun sitä tarpeeksi vetää.

Vierailija
24/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut apua paniikkikohtauksiin ja ahdistukseen, auttaa myös rauhoittumaan että saa nukahdettua. Koukkuun en ole jäänyt.

Vierailija
25/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutatte koukkuunjääneiden kommentteja? Toiset ei huomaa mitään vaikutusta, toiset koukuttuu nopeasti. Kummatkin kokemukset on yhtä todellisia, ja ne on hyvä ottaa huomioon kun miettii omaa lääkkeidenkäyttöään.

Lääkeriippuvuus ei ole vähättelyn asia, mutta opamox??? Voi koukkuun jäädä vaikka pikkuhousujen nuuhkimiseen, jos on jäädäkseen. Menee hieman överiksi Suomessa muutenkin lääkeriippuvuudella pelottelu. Todellisuudessa suurempi ongelma on alilääkitys näiden pelkojen ja lääkäreiden vellihousuuden vuoksi. Jos laimeimpaan rauhoittavaan jää joku koukkuun, niin se on lähinnä henkilökohtainen voivoi. Tässä ei nyt puhuta mistään oksikodonista kuitenkaan.

Word!

Vierailija
26/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yksityiskohtia tapauksesta, mut ei ollut vissiin mikään iso annos. En tiiä oliko ottanut jotain muutakin. Ei ollut lääkärin määräämiä..

Pelkkään opamoxiin ei kuole perusterve ihminen yrittämälläkään. Näitä lääkecoctaili-kuolemia ja viinan kanssa hengityslaman hankkineita sitten senkin edestä. Ei kannata välttämättä huudella asioista, joista ei tiedä. Olisi mielenkiintoista nähdä kuolinsyytutkimus, jossa joku kuollut pelkkään opamoxiin. T: Farmaseutti

Vierailija
27/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt pari vuotta 30 mg kerran päivässä. Tosin olen pitänyt taukojakin, kun ei ole hyväksi pitkäaikaisessa käytössä. Onhan se koukuttava ollut minulle, fyysisesti opamox ei juurikaan koukuta mutta psyykkisesti... Itselläni se toimii niin hyvin vieläkin ja saan edes muutamaksi tunniksi aika tehokkaan helpotuksen pahaan oloon. Mikään muu psyykenlääke ei ole toiminut ja bentsoista esim. Xanor ei vaikuttanut juuri lainkaan minuun. Ihmettelen kyllä, miten lääkärit aina kyselemättä uusivat reseptini vaikka tietävät että voi olla haitaksi pitkäaikaisessa käytössä... Mutta oma on valintani.

Vierailija
28/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan kommentoi toimiiko alkon kanssa? Olen vetänyt pari lasillista viiniä ja kaapissa taitaa olla kyseistä lääkettä.

Ei tainnut vaikuttaa mitenkään kun ovat jääneet käyttämättä. Nythän voisi lomalla ottaa ilon irti niistäkin.

?

Vierailija
29/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutatte koukkuunjääneiden kommentteja? Toiset ei huomaa mitään vaikutusta, toiset koukuttuu nopeasti. Kummatkin kokemukset on yhtä todellisia, ja ne on hyvä ottaa huomioon kun miettii omaa lääkkeidenkäyttöään.

Lääkeriippuvuus ei ole vähättelyn asia, mutta opamox??? Voi koukkuun jäädä vaikka pikkuhousujen nuuhkimiseen, jos on jäädäkseen. Menee hieman överiksi Suomessa muutenkin lääkeriippuvuudella pelottelu. Todellisuudessa suurempi ongelma on alilääkitys näiden pelkojen ja lääkäreiden vellihousuuden vuoksi. Jos laimeimpaan rauhoittavaan jää joku koukkuun, niin se on lähinnä henkilökohtainen voivoi. Tässä ei nyt puhuta mistään oksikodonista kuitenkaan.

Ja sitten asia vielä erikseen, että lääkärit ja Kela raportoi rinta rottingilla miten unilääkkeiden ja rauhoittavien käyttö on saatu vähenemään. Kappas kappas kun samoihin vaivoihin määräillään psykoosilääkkeitä, SSRI ja SNRI myrkkyjä, joiden pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedä kukaan!

Vierailija
30/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan kommentoi toimiiko alkon kanssa? Olen vetänyt pari lasillista viiniä ja kaapissa taitaa olla kyseistä lääkettä.

Ei tainnut vaikuttaa mitenkään kun ovat jääneet käyttämättä. Nythän voisi lomalla ottaa ilon irti niistäkin.

?

Et saa hupia. Menee pönttö vain sekaisin ja alkaa väsyttämään.

Vierailija
31/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiino alkon kanssa?

On ihan hyvä lääke myös viinan kanssa :) Tulee rento fiilis.

Vierailija
32/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Et saa hupia. Menee pönttö vain sekaisin ja alkaa väsyttämään.

Ok. Harmi.

:(

Vierailija
33/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön silloin täällöin ahdistuskohtausten hoitoon. Kun illalla ottaa, tulee kyllä mukavan rauhallinen olo. Häly mielessä hiljenee. Tuon olon kuin saisi pysyvästi päälle, mutta valitettavasti se ei lääkkeillä onnistu, kiitos toleranssien nousun. Addiktio ei sinänsä minua haittaisi. En pidä addiktiota mitenkään moraalisena kysymyksenä.

Vierailija
34/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa on n. 130 kpl noita 15mg.

Käytän kun paha päivä on n. 60 mg ja sitten menee aikoja jolloin en käytä.

Vierailija
35/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika asiatonta verrata opamox-riippuvuutta pikkuhousujen nuuhkimiseen. Ymmärrän, että ihmisillä on erilaiset aivokemiat ja toisilla opamox ei tunnu missään. En minäkään saa esim. panacodeista mitään kiksejä, mutta niin vaan toiset jäävät siihen koukkuun. Itse jäin opamoxiin, pari kuukautta meni niin että oli pakko saada sitä joka ilta (tunteja ennen nukkumaanmenoa). Kun resepti loppui, olin ärtynyt, levoton ja ahdistunut. Tajusin tilanteen, kun terapeuttini huomautti minun kärsivän vieroitusoireista.

Opamox sopii toisille ja oikeasti auttaa ahdistukseen ja unettomuuteen, toisille siitä ei ole mitään apua. Kolmansille se aiheuttaa riippuvuuden. Kenties riippuvuus on marginaalinen ilmiö, mutta se ei tarkoita etteikö sitä tapahtuisi. Eikä siinä ole kyse pelkästään henkiestä tai kuvitellusta riippuvuudesta, vaan ongelma on ihan todellinen. "Lähinnä henkilökohtainen voivoi", voihan sen noinkin ilmaista. Kokemuksia Ap tässä kysyikin. Minulle opamoxista ei ollut muuta kuin haittaa, se vaan ruokki eskapismiani.

Tavallaan olen iloinen, että jo pieni määrä opamoxia tehoaa minuun. Mielenterveysongelmani ovat suhteellisen lieviä. Nyt tiedän, että ongelmani ovat ratkaistavissa ja hallittavissa myös ilman bentsoja, niin sairas en ole. Lääkkeitä kannattaa syödä vasta sitten, kun ei mitenkään selviä ilman niitä. 

Vierailija
36/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt 15 vuotta tarvittaessa puolikas tai kokonainen tabletti. Ei niihin koukkuun jää jos ei joka päivä vedä. Mullakin on tuo sama annostus ollut koko ajan.

Vierailija
37/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika asiatonta verrata opamox-riippuvuutta pikkuhousujen nuuhkimiseen. Ymmärrän, että ihmisillä on erilaiset aivokemiat ja toisilla opamox ei tunnu missään. En minäkään saa esim. panacodeista mitään kiksejä, mutta niin vaan toiset jäävät siihen koukkuun. Itse jäin opamoxiin, pari kuukautta meni niin että oli pakko saada sitä joka ilta (tunteja ennen nukkumaanmenoa). Kun resepti loppui, olin ärtynyt, levoton ja ahdistunut. Tajusin tilanteen, kun terapeuttini huomautti minun kärsivän vieroitusoireista.

Opamox sopii toisille ja oikeasti auttaa ahdistukseen ja unettomuuteen, toisille siitä ei ole mitään apua. Kolmansille se aiheuttaa riippuvuuden. Kenties riippuvuus on marginaalinen ilmiö, mutta se ei tarkoita etteikö sitä tapahtuisi. Eikä siinä ole kyse pelkästään henkiestä tai kuvitellusta riippuvuudesta, vaan ongelma on ihan todellinen. "Lähinnä henkilökohtainen voivoi", voihan sen noinkin ilmaista. Kokemuksia Ap tässä kysyikin. Minulle opamoxista ei ollut muuta kuin haittaa, se vaan ruokki eskapismiani.

Tavallaan olen iloinen, että jo pieni määrä opamoxia tehoaa minuun. Mielenterveysongelmani ovat suhteellisen lieviä. Nyt tiedän, että ongelmani ovat ratkaistavissa ja hallittavissa myös ilman bentsoja, niin sairas en ole. Lääkkeitä kannattaa syödä vasta sitten, kun ei mitenkään selviä ilman niitä. 

Pointti siinä, että todella pieni murto-osa kenelle lääkkeitä määrätään jää niistä riippuvaisiksi verrattuna paljonko riippuvuuden uhasta toitotetaan. Peräänkuuluttaisin lähinnä suhteellisuudentajua. Suomessa esimerkiksi kipu on pahasti alilääkittyä. Ei ole siinäkään järkeä, että jotkut eivät saa tarvitsemiaan lääkkeitä liiallisen riippuvuuksien pelon vuoksi. Lääkeriippuvaiset ovat yleensä aika riippuvuuksille alttiita muutenkin ja heidän ongelmiinsa on olemassa ihan käypiä hoitoja.  Johonkin on raja vedettävä milloin potilaiden hoito alkaa kärsiä marginaalisen porukan päihdeongelmien vuoksi. Minusta tämä raja on ylitetty Suomessa jo ajat sitten. Hyvä että olet aikuisena ihmisenä tehnyt itsetutkiskelua, tiedostot mahdolliset riskit itsellesi ja toimit tämän mukaan. Loputtomasti ei yhteiskunta voi paapoa ihmisiä, vaan itsekin on kannettava vastuuta elämästään. T: Krooninen kipupotilas.

Vierailija
38/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi lääkärit määräävät vaarallisia lääkkeitä kun vaihtoehtona on luonnon oma kannabis, jossa vain sopiva annostus on vaikea löytää, mutta sen jälkeen paljon turvallisempi elimistölle kuin nuo rauhoittavat ovat.

Vierailija
39/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox ei sovi urheilijalle. Aiheuttaa lopettamisenkin jälkeen järkyttävän kovia kramppeja ympäri vartaloa.

Kuulin että ovat normaaleita vieroitusoireita ja näitähän piisaa vielä kaksikin vuotta opamoxin nauttimisen jälkeen...

Aika kova koukku ja aine.

Vierailija
40/58 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään kaikkeen koukkuun, joten kun raskaan eron jälkeen nuo määrättiin havaitsin mitä ovat ja vedin vessasta alas. En niellyt ainuttakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän