Vierailija

Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan ja jokainen voi mielestäni yhtyä kirjoitukseen yli puoluerajojen riippumatta sukupuolesta. Toimittajat tykkäävät kovasti syyttää muita asenteellisuudesta, sukupuolisyrjinnästä ja vaikka mistä, ovat itse niitä viimeisiä linnakkeita missä tätä todellisuudessa tapahtuu.
Valtamedia ja toimittajat haluavat jatkuvasti lokeroida ja vastakkainasettaa ihmisiä milloin minkänkin ominaisuuden tai asian perusteella, työelämä ja me tavalliset kansalaiset olemme paremmin onnistuneet pääsemään tuosta irti.

Li Andersson otti kirjoituksesta kopin ja niin otan minäkin vaikka en ole nainen enkä kannata kokoomusta. Jos haluatte luke hyvän kirjoituksen josta me kaikki pystymme olemaan hyvin pitkälle samaa mieltä, lukekaa.

http://elepomaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/218397-avoin-kirje-julkisen-sa...

Kirjoitusta on jaettu valtavasti Facebookissa, niin maaliin se osuu.

Pitääkö julkisen sanan käyttäjät yllä turhaa ja vanhanaikaista vastakkainasettelua ja lokeroi ihmisiä tarpeettomasti?
Kyllä
Kyllä
93.8%
Ei
Ei
6.1%
Ääniä yhteensä: 81
  • ylös 14
  • alas 5

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Miksi aina pitääkin korostaa että tässä on nuori ja nainen kyseessä, miksi milloinkaan ei sanota vanha ja mies? Lukijan aliarvoimista myös, ihan kun emme itse osaisi näkisi asioita.

• ylös 33
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen luultavasti satoja kommentteja kirjoittanut, että milloin me pääsemme yli mies vs nainen ajattelusta esimerkiksi ja näkisimme ihmiset nimenomaan yksilöinä ja monen asian summana, ei niin että joku yksittäinen ominaisuus tai sukupuoli määrittelee koko ihmisen.

Tuollainen yleistäminen ja yksinkertaistaminen on liian helppoa, älyllisesti epärehellistä ja laiskaa.

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Valtamedia ja toimittajat haluavat jatkuvasti lokeroida ja vastakkainasettaa ihmisiä milloin minkänkin ominaisuuden tai asian perusteella, työelämä ja me tavalliset kansalaiset olemme paremmin onnistuneet pääsemään tuosta irti.

No jaa. Joka kerta kun tv:stä tulee dokumentti köyhästä perheestä joka saa sosiaaliturvaa, täyttyy nettipalstat ja somet huudosta: "Miksei nuo mene töihin! Miksi nuo on lihavia! Miksei ne leivo ja metsästä itse ruokaansa! Tuolla näkyi tupakka! Miksi on älypuhelin!" jne.

Mielestäni melkolailla törkeämpää kuin jonkun hyväosaisen Lin tai Elinan sanominen nuoreksi naiseksi.

• ylös 16
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi aina pitääkin korostaa että tässä on nuori ja nainen kyseessä, miksi milloinkaan ei sanota vanha ja mies? Lukijan aliarvoimista myös, ihan kun emme itse osaisi näkisi asioita.
Miksi pitää mies lokeroida, yhtä typerää tuo on eli ei taaskaan nähdä iän tai sukupuolen yli ja lokeroidaan se mieskin johonkin stereotyypiseen lokeroon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No jaa. Joka kerta kun tv:stä tulee dokumentti köyhästä perheestä joka saa sosiaaliturvaa, täyttyy nettipalstat ja somet huudosta: "Miksei nuo mene töihin! Miksi nuo on lihavia! Miksei ne leivo ja metsästä itse ruokaansa! Tuolla näkyi tupakka! Miksi on älypuhelin!" jne.

Mielestäni melkolailla törkeämpää kuin jonkun hyväosaisen Lin tai Elinan sanominen nuoreksi naiseksi.

En pidä somea minään todellisena mittarina, yleensä pieni mutta sitäkin äänekkäämpi joukko pitää suurinta meteliä. Tolkun ja järjen ihmisiä on tässä maassa kuitenkin ylivoimainen ennemistö jotka ei netissä tai muualla räyhää suu vaahdossa.

Ap

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää mies lokeroida, yhtä typerää tuo on eli ei taaskaan nähdä iän tai sukupuolen yli ja lokeroidaan se mieskin johonkin stereotyypiseen lokeroon.
Kirjoituksissa yleensäkin korostetaan sitä jos kyseessä on nainen, ihan kun se olisi joku ihme ja jos sattuu vielä olemaan nuori, niin siinäpä ihmettä kerrakseen. Politiikka kun kuitenkin on täynnä naisia ja nuoria. Olisihan se nyt plussaa, kun sanottaisiin mies paikallaan.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei juma mikä itkuvirsi. 
Minusta hän on oikeassa, valtamedia ja toimittajat voivat katsoa peiliin sensijaan, että heristelevät sormea aina muille.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Toimittajat ovat yleensä porvareita tai vihreitä, mutta heidän esimiehensä oikeistolaisia, ja juuri nämä määräävät, mikä on juttujen aihe ja tulokulma. Raha puhuu aina.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Täällä palstallakin keskustelijat lokeroivat itseään, toisiaan ja sivullisia ihan miten sattuu. Hieman hassua, että tämä lokeroiminen on nyt jotenkin ongelma

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä palstallakin keskustelijat lokeroivat itseään, toisiaan ja sivullisia ihan miten sattuu. Hieman hassua, että tämä lokeroiminen on nyt jotenkin ongelma

Olisit voinut antaa esimerkkejä mainitsemistasi aiheista itsekin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toimittajat ovat yleensä porvareita tai vihreitä, mutta heidän esimiehensä oikeistolaisia, ja juuri nämä määräävät, mikä on juttujen aihe ja tulokulma. Raha puhuu aina.

Toimittajat tekevät mitä pomot käskevät, siihen ei vihreydet paljoa vaikuta. Ja koska media on yksityistä (paitsi yle), niin sen tietää minkälaista tekstiä pomot haluavat. Media on pääasiassa oikeistolaista.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut antaa esimerkkejä mainitsemistasi aiheista itsekin.

Täällä ei saa keskustella MGTOW-miehistä ja peräkammarinpojista koska ovat palstalaisten mukaan katkeria ja vihaavat naisia yli kaiken. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On se ongelma, se kaventaa ja tyhmentää keskustelun ala-arvoiselle tasolle eikä haluta edes kuulla mitä joku yrittää sanoa tai kuka ihminen oikeasti on. 

Eikö sinusta ole typerää jos ihminen ei ole mitään muuta kuin minkälaisia kalsareita hän vaikka pitää, se määrittelee koko ihmisen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se ongelma, se kaventaa ja tyhmentää keskustelun ala-arvoiselle tasolle eikä haluta edes kuulla mitä joku yrittää sanoa tai kuka ihminen oikeasti on. 

Eikö sinusta ole typerää jos ihminen ei ole mitään muuta kuin minkälaisia kalsareita hän vaikka pitää, se määrittelee koko ihmisen.

Olen palstaa lukenu enemmä tai vähemmän aktiivisesti jo 2 vuotta ja tiedän kyllä, että täällä lokeroidaan ja leimataan ihmisiä ryhmiensä mukaan, esim. puoluetausta, sukupuoli tai maailmankatsomus. Tuntuu vain höpöltä, että se on nyt jokin ongelma täällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen luultavasti satoja kommentteja kirjoittanut, että milloin me pääsemme yli mies vs nainen ajattelusta esimerkiksi ja näkisimme ihmiset nimenomaan yksilöinä ja monen asian summana, ei niin että joku yksittäinen ominaisuus tai sukupuoli määrittelee koko ihmisen.

Tuollainen yleistäminen ja yksinkertaistaminen on liian helppoa, älyllisesti epärehellistä ja laiskaa.

Höpö höpö

Ajatuskulussasi on perustavanlaatuinen vika. Mm. kuvittelet tietäväsi että minkä merkityksen joku antaa esim. jonkun sukupuolelle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Ajatuskulussasi on perustavanlaatuinen vika. Mm. kuvittelet tietäväsi että minkä merkityksen joku antaa esim. jonkun sukupuolelle.

Höpö, höpö itsellesi sillä tuotahan käytetään jatkuvasti, väärä sukupuoli, väärä puolue joten olen eri mieltä pelkästään tuon takia, se mitä ihminen sanoo tai kirjoittaa lakkaa olemasta kun laitetaan hänet näppärään lokeroon ja keskitytään siihen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minulla on täysi oikeus lokeroida itse kukin sen perusteella mitä tiedän hänestä.Näin juuri pitääkin toimia. Tietoa kerätään juuri sen takia että voidaan paremmin tehdä johtopäätöksiä. 

Kaikki tieto on merkityksellistä kun johtopäätöksiä tehdään. Mitä enemmän tietoa sen parempi. Sukupuoli, koulutus, taloudellinen asema, vanhemmat jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minulla on täysi oikeus lokeroida itse kukin sen perusteella mitä tiedän hänestä.Näin juuri pitääkin toimia. Tietoa kerätään juuri sen takia että voidaan paremmin tehdä johtopäätöksiä. 

Kaikki tieto on merkityksellistä kun johtopäätöksiä tehdään. Mitä enemmän tietoa sen parempi. Sukupuoli, koulutus, taloudellinen asema, vanhemmat jne.

Eli sinulle on tärkeämpää kuka sanoo ei mitä sanoo.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.