L-teaniini kokemuksia?
Onko kenenlläkään kokemusta miten auttaa ahdistukseen?? Itse olen kärsinyt vuosia ahdistuneisuudesta ja on minulla siitä ihan ahdistuneisuushäiriö diagnoosikin. Aloitin muutama kuukausi sitten uuden työn ja käyttänyt siitä saakka päivittäin opamoxia. Ahdistaa joka päivä mennä töihin enkä vapaallakaan pysty rentoutumaan ilman opamoxia tai alkoholia, työ on 24/7 mielessä ja aiheuttaa ahdistusta. Tiedän että tätä menoa olen koukussa Opamoxiin ja varmaan jo hieman olenkin. Onko tuosta teaniinista mitään hyötyä? pystyisikö sen avulla pääsemään eroon tuosta Opamoxista? Kokemuksia. P.s Minulla on perus masennuslääkitys cibralex sekä ketipinor iltasella unen saantiin. Terapiassa olen käynyt vuosia, lopetin puolivuotta sitten kun ei siitä tuntunu olevan hyötyä kun sama asia puiti sata kertaa läpi.
Kommentit (28)
Toi ruokavalion vaikutus masennukseen on kyllä mielenkiintoinen asia. Suolisto on kuulemma meidän toiset aivot, eikä oo iha yks ja sama mitä syödään.
Punainen liha ei oo kyllä paha (niin kuin viesti 15 väittää) vaan prosessoitu ruoka, pitkälle jalostetut viljat ja sokeri.
Ärsyttää punaisen lihan mustamaalaaminen kun kaikki tutkimukset on tehty prosessoidusta lihasta. Liha sellaisenaan on tosi ravinto rikasta. Jos on tylsää kuunelkaa Jordan Petersonin haastattelu hänen vaikeasta masennuksestaan ja ruokavaliostaan, tyyppi on karnivori.
Vierailija kirjoitti:
Stressaantunut ihminen ei nukahda eikä nuku.
On vaikea antaa ohjeita, miten lakata kokemasta stressiä.
Ymmärrän, että monella on ihan konkreettiset aiheet ja syyt oloonsa.
Voihan olla niinkin, ettei itse pysty vaikuttamaan nukkumisympäristöönsä.
Paitsi muuttamalla muualle.
Eikä se oo aina ympäristöstä kiinni. Mulla pahat traumat takana. Kuvittele ite minkälainen olo olisi, jos sut olis just ra is kat tu ja yritetty ta pp aa.
No yritäpä sitten nukkua siinä olossa. Tai pitää esitelmää, tai olla iloisena työkavereiden kanssa lounaalla tai tai tai... sitä on traumaperäinen stressihäiriö.
Loistava lisäravinne, kannatta lukea kokemuksia myös täältä
Ostin unettomuuteen mutta huomasin että ainakin minulla piristää. Otankin nykyään päivällä sitä niin auttaa ahdistukseen.
Otan l-teaniinia, kärsimyskukkaa ja valerianaa. Napsin noita aamusta iltaan niin ei ole tarvinnut enää syödä psykiatrin määräämiä pillereitä. 112-diagnoosi.
Tämä jo vanha juttu, mutta pakko sanoa vielä että kehotus nukkua hyvin on todella naurettava ihmiselle joka on aina nukkunut huonosti, jo lapsena. Sitä ominaisuutta ei muuteta noin vain. L-teaniini on ollut itselle hyvä, ei tule seur päivänä yhtään tokkuraista oloa kuten vähän melatoniinista saati unilääkkeistä, niistä jopa painajaisia!!! Olemme yksilöitä, joku sopii yhdelle toinen toiselle. Olipa kyse mistä hyvänsä😊
Epätodennäköistä, että pitkällä tähtäimellä saisit siitä apua. Sun kannattaa harjoittaa tunnetaitoja silloin, kun on mahdollisuus. Itsehoito-ohjeita löytyy esimerkiksi Mielenterveystalon sivuilta.