Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

L-teaniini kokemuksia?

auttaaako?
13.06.2016 |

Onko kenenlläkään kokemusta miten auttaa ahdistukseen?? Itse olen kärsinyt vuosia ahdistuneisuudesta ja on minulla siitä ihan ahdistuneisuushäiriö diagnoosikin. Aloitin muutama kuukausi sitten uuden työn ja käyttänyt siitä saakka päivittäin opamoxia. Ahdistaa joka päivä mennä töihin enkä vapaallakaan pysty rentoutumaan ilman opamoxia tai alkoholia, työ on 24/7 mielessä ja aiheuttaa ahdistusta. Tiedän että tätä menoa olen koukussa Opamoxiin ja varmaan jo hieman olenkin. Onko tuosta teaniinista mitään hyötyä? pystyisikö sen avulla pääsemään eroon tuosta Opamoxista? Kokemuksia. P.s Minulla on perus masennuslääkitys cibralex sekä ketipinor iltasella unen saantiin. Terapiassa olen käynyt vuosia, lopetin puolivuotta sitten kun ei siitä tuntunu olevan hyötyä kun sama asia puiti sata kertaa läpi.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo haluisin itekki tietää jos jollain kokemuksia?

Auttasko paniikki/ahdistuneisuushäiriöön?

Vierailija
2/28 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia? Täällä myös yksi, joka miettii tätä. Oon huomannut teen rauhoittavan välillä ja eikös l-teaniinia oo vihreässä teessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia? Täällä myös yksi, joka miettii tätä. Oon huomannut teen rauhoittavan välillä ja eikös l-teaniinia oo vihreässä teessä?

On mutta todella vähän. Yhdessä kupissa vain 8mg että saisi juoda aika monta kupillista jotta saa sen 100mg jonka saisi 1:stä kapselista

Vierailija
4/28 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut merkittävää muutosta mielentilaan. Parempi oli l-tyrosiini koska oli dopamiinin puute. Kannattaa kokeilla 5 htp tai tryptofaania. Auttaa jos on seratoniinin puutetta.

Ruoansulatuksen kannattaa pitää kunnossa koska ne vaivat vaikuttavat mielentilaan.

Vierailija
5/28 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antistress (vahva) tableteissa sitä ja myös vihreää teetä kannattaa tehdä kannuun ja juoda kylmänä janoon pitkin päivää.

On auttanut tuo tabletti ennen jännittäviä tilanteita.

Vierailija
6/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solgarin L-theamine 150mg, 2kpl veden kanssa aamulla rauhoittaa olon :)

(hyvinvoinnin.fi verkkokaupassa oli huomattavasti edullisempi kuin life.fi)

Vierailija
7/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

150mg l-teaniini solgar illalla klo18 ja seuraavana päivänä ei ahdista millään niin paljon kuin jos jää ottamatta. En tiedä hiipuuko vaikutus jatkuvassa käytössä kun en käytä kuin n 3pv/viikko. Vihreässä teessä olen huomannu että rauhoittaa kun juo useamman kupin ja käyttää joka päivä.

Vierailija
8/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huomannut merkittävää muutosta mielentilaan. Parempi oli l-tyrosiini koska oli dopamiinin puute. Kannattaa kokeilla 5 htp tai tryptofaania. Auttaa jos on seratoniinin puutetta.

Ruoansulatuksen kannattaa pitää kunnossa koska ne vaivat vaikuttavat mielentilaan.

Tryptofaania ei saa ottaa jos käyttää masennuslääkkeitä. (Serotoniinioiryhtymä)

Vierailija
9/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas 100g purkki on riittoisa. Jotain 20€ maksoi. Laitetaan puoli mittalusikallista vaan. Ja se mitta on tosi pieni varmaan 1/4 tl. Eli tosi vähän laitetaan. Itse otan kyllä sitä kokonaisen mitan. Kyllä se mun mielestä rauhoittaa, mutta ei väsytä. Hyvä yhdessä melatoniinin kanssa jos univaikeuksia.

Vierailija
10/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen cbd öljyä, se on laillista, eikä sisällä mitään huumaavaa, ja on todella, todella tehokasta.

Vierailija
11/28 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut myös positiivisia kokemuksia teaniinisssa. En tiedä onko lumevaikutusta vai oikeaa, mutta tepsinyt on.

Minulla on ajoittain nukahtamisvaikeuksia, stressaan enkä nuku ja asiat pysyy mielessä. Vietän unettomia öitä. Teaniinitabletti auttaa, jotenki ”sulaa” ne ajatukset pois, uni tulee. Vaikutus pysyy seuraavan työpäivän ajan, jos olen aamuvuorossa. En stressaa niin paljon, olen positiivisempi ja jotenkin touhukas.

Jatkan kokeilua. 😊

Vierailija
12/28 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan edelliseen, että työpäivän jälkeenkin olin rentoutunut. Yleensä mulla on työpäivän jälkeen kauhea ryppy silmien välissä, koska kuljen töissä stressin vallassa naama ja kulmat kurtussa. Vapaa päivinä mulla ei ole ryppyä tai lomilla. Tänään, kun katsoin työpäivän päätteeksi peiliin, sitä stressiryppyä ei ollut ollenkaan! Uskon, että tämä l-teaniini on varmaan ollut siihen osallinen kun on paljon mukavampi mieli.

Tuli myös mieleen, että tänään uskalsin puhua myös palaverissa. En mikään suupaltti ollut, mutta yleensä olen vain hiljaa ja kuuntelen. Nyt jopa puhuin, ja annoin mielipidettäni. Ehkä tässä joku on?

Vierailija
13/28 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tuntunut mulla missään. Odotin siltä enemmän. Ashwagandha auttoi kyllä jonkin verran.

Vierailija
14/28 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö juttelemassa missään?

Oot vasta muutaman kuukauden ollut töissä ja nyt jo uupunut ahdistukseen. Sun täytyy kehittää stressinhallintaa ettet syö lääkkeitä normaaleihin tilanteisiin lopun ikääs.

Ainakaan 5htp/tryptofaani ei sovi ollenkaan rauhoittavien ja masennuslääkkeiden kanssa. Tuo serotoniinioireyhtymä voi parhaimmillaan olla hengen vaarallinen.

Kuulostaa aika kovalta että olet triplalääkityksellä.

Vierailija
15/28 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa rahojasi "ihmepillereihin" niistä ei ole mitään hyötyä , varsinkaan tuon lääkearsenaalisi kanssa. Terapiaa kannattaisi jatkaa.

Syö monipuolisesti ja todella kasvispainotteisesti , paljon tuoreita, raakoja kasvikunnan tuotteita, kaurapuuroa , fermentoituja ruokia , pähkinöitä, siemeniä.

Paranna suolistobakteerit oikealla ruokavaliolla ja runsaalla kuidun saannilla, vaihda kahvi vihreään teehen tai matchaan, missä luonnostaan l-teaniinia.

Jätä sokeri ja kaikki maitotuotteet pois. Alkoholi pois.

Vähennä lihansyöntiä ja suosi kasviproteiineja, smoothieita, kasvispitoisia keittoja. Runsas kuidun saanti on suolistolle erittäin tärkeää.

Panosta unen laatuun erityisesti ja nuku joka yö 8 tuntia. Unilääkkeet pilaa unen laadun ja ovat haitaksi. Mathew Walkerin uusi kirja "miksi nukumme" on erittäin hyvä.

Siinä tietoa unilääkkeiden haitoista .

Selvitä muut keinot unettomuuden hoitoon.

Itselläni ei ole koskaan auttanut mikään muu masennukseen ja ahdistukseen kuin erittäin kasvisvoittoinen ja kuitupitoinen ruokavalio ja uneen panostaminen.

Pelkillä lääkkeillä ja ravintolisillä et tule parantumaan. Hoito on kokonaisvaltaisempaa ja itsekin pitää tehdä ja työstää asioita.

Jos jotain ravintolisiä haluat käyttää niin vahvat maitohappobakteerit ja mahd.puhdas ja laadukas epa/dha valmiste voivat olla hyödyksi.

B12-vitamiini.

Marjajauheet ovat hyviä kuitulisiä. Kauralese, kaurapuuro.

Tämä minun pitkän aikavälin kokemukseni.

Lääkkeistä ei mitään hyötyä ainakaan minulle ole koskaan ollut.

Vierailija
16/28 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

L-teaniini auttaa oman kokemuksen mukaan selvästi kun vain ottaa riittävän ison määrän. Esim. 200mg on hyvä määrä kerta-annoksena. Selvästi rauhoittava vaikutus. Ei väsytä kuitenkaan.

Vierailija
17/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tuhlaa rahojasi "ihmepillereihin" niistä ei ole mitään hyötyä , varsinkaan tuon lääkearsenaalisi kanssa. Terapiaa kannattaisi jatkaa.

Syö monipuolisesti ja todella kasvispainotteisesti , paljon tuoreita, raakoja kasvikunnan tuotteita, kaurapuuroa , fermentoituja ruokia , pähkinöitä, siemeniä.

Paranna suolistobakteerit oikealla ruokavaliolla ja runsaalla kuidun saannilla, vaihda kahvi vihreään teehen tai matchaan, missä luonnostaan l-teaniinia.

Vähennä lihansyöntiä ja suosi kasviproteiineja, smoothieita, kasvispitoisia keittoja. Runsas kuidun saanti on suolistolle erittäin tärkeää.

Panosta unen laatuun erityisesti ja nuku joka yö 8 tuntia. Unilääkkeet pilaa unen laadun ja ovat haitaksi. Mathew Walkerin uusi kirja "miksi nukumme" on erittäin hyvä.

Itselläni ei ole koskaan auttanut mikään muu masennukseen ja ahdistukseen kuin erittäin kasvisvoittoinen ja kuitupitoinen ruokavalio ja uneen panostaminen.

Pelkillä lääkkeillä ja ravintolisillä et tule parantumaan. Hoito on kokonaisvaltaisempaa ja itsekin pitää tehdä ja työstää asioita.

Jos jotain ravintolisiä haluat käyttää niin vahvat maitohappobakteerit ja mahd.puhdas ja laadukas epa/dha valmiste voivat olla hyödyksi.

B12-vitamiini.

Alapeukkujen määrä kertoo, että ihmiset ottavat mieluummin pameja kuin eläisivät terveellistä elämää. Surunloista.

Vierailija
18/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin L-teaniinia unettomuuteen. Kapselissa 200 mg.

Tulos: ei kerrassaan mitään vaikutusta!

Ei myöskään mielialaan. Olen masennukseen taipuvainen, pitkälti olosuhteiden takia.

Tyrosiinijauhetta olen ottanut aamuisin muutaman kkk ajan. Vaikutuksesta on vaikea sanoa, kun syön "miljoonaa" muutakn lisäravinnetta.

Ennen otin vain Vahvaa B-vitamiinikompleksia, ja sillä on selvä vaikutus jaksamiseen ja energiseen oloon. Haittana vaikeus saada illalla unta, vaikka otan kapselin heti aamusta.

Vierailija
19/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotanorssi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B12-vitamiini.

Alapeukkujen määrä kertoo, että ihmiset ottavat mieluummin pameja kuin eläisivät terveellistä elämää. Surunloista.

Minua inosti hymyilyttää aina, kun joku neuvoo "panostamaan hyvään, riittävään uneen".

Se on sama kuin kehotus: "hanki elämä!"

Nyt kun joku vain kertoisi, miten ihmeessä nukahtaisin ja nukkuisin laadukkaasti!?

Tiedän kyllä _kaikki_ konstit, mutta kun uni ei vaan tule.

P.s. Ja mistä sen elämän voi hankkia?

Vierailija
20/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaantunut ihminen ei nukahda eikä nuku.

On vaikea antaa ohjeita, miten lakata kokemasta stressiä.

Ymmärrän, että monella on ihan konkreettiset aiheet ja syyt oloonsa.

Voihan olla niinkin, ettei itse pysty vaikuttamaan nukkumisympäristöönsä.

Paitsi muuttamalla muualle.