Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Internet pilaa elämäni :(

Vierailija
12.06.2016 |

Minulla on kai jonkin sortin nettiriippuvuus. Kaikki liikenevä aika menee netissä. Aamulla ensimmäisenä kun herään niin avaan koneen. Tämä oikeasti on alkanut vaikuttaa elämääni todella negatiivisesti.
En juuri urheile enää, enkä pahemmin lue kirjoja. Netti vie kaiken ajan. Opiskelut menee päin per**ttä.
Olen miettinyt tietokoneesta luopumista, mutta oikeasti tarvitsen konetta opintojen takia ja myös laskujen maksu kävisi aika hankalaksi ilman nettiä.

Elämäni oikeasti valuu ihan hukkaan. En tee netissä mitään järkevää. Katson youtubesta jotain turhia videoita, tai sitten selaan eri keskustelupalstoja ym. turhaa.
Jos en ole netissä niin minulle tulee jotenkin paniikinomainen olo. Ihan kuin nyt olisi pakko päästä nettiin koska on jotain äärimmäisen tärkeää siellä (oikeasti ei ole). Mitään sosiaalisia medioita en käytä eikä puhelimessani ole nettiä onneksi.

Mitä voin tehdä? Miten tämän ongelman voi selättää? Tuntuu että olen aika helposti addiktoituva persoona eikä minulla oikein ole kauhean hyvä itsekuri. Osaisiko joku auttaa ja antaa vinkkejä? Olen ihan hukassa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoitin netinkäytön arkipäivisin neljään tuntiin ja viikonloppuna saa käyttää niin paljon kuin huvittaa. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
2/10 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen töissä tietokonetta ja internetiä jatkuvasti, ja välillähän haluttaa pitää taukoja jotain palstoja tai huumorisivustoja selaillen. Päätin, että työtauot käytän vain uutisten selailuun, ja jos ei uutiset nappaa, voin mennä katselemaan ikkunasta ulos tai heittelemään tennispalloa seinään tms. Eli työaikana käytän nyt internetiä vain työntekoon ja uutisten lukemiseen. Toimii. Työpäivän jälkeen annan itselleni luvan selailla nettiä muuten rajoitteetta, paitsi että yhdellä sivulla "saan" käydä vain klo 21.00-22.00. Tuohon aikaan olen kuitenkin usein jo niin väsynyt, että päätän sammuttaa koneen ja mennä hampaitten pesulle. Sanon sitten itselleni: "No huomenna selaan sitä "aikarajoitettua" sivua sitten koko sallitut 60 minuuttia." Seuraavana päivänä olen kuitenkin usein yhtä väsynyt enkä taaskaan jaksa selailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vielä: Ai juu, olet opiskelija, joten työaikojakaan ei ole. Neuvo: ala kirjoittaa paperille ylös, mitä asioita aiot tehdä minäkin päivänä. Tee viikkosuunnitelma, niin kuin lukujärjestys, johon merkkaat luennot ja kotitehtävien tekoon varatun ajan. Suunnittele myös tauot ja merkkaa ne viikkosuunnitelmaasi. Tämä ei ole aluksi helppoa, mutta suunnittelussa harjaantuu, kun sitä jaksaa tehdä ja oppia virheistä opiksi. Youtubea ja muita "turhia" sivustoja saat selata vain tauoilla tai vasta sitten, kun olet suorittanut päivän opinnot.

Jos teillä koulussa on joku opinto-ohjaaja, käy juttelemassa hänelle. Tai onko teillä tuutoreita ylemmiltä vuosikursseilta? Et ole ainoa nettiaddikti, joten löytänet apua, jos sitä haet.

Vierailija
4/10 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pitää viikko ilman hupi nettikäyttöä kokonaan.

Vierailija
5/10 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Mää oon aina netissä.

Vierailija
6/10 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vaihtoehdotkaan aina sen järkevämpiä ole. Ei elämä mene "vähemmän hukkaan" esim. tv:tä katsomalla, baarissa istumalla, kadulla haahuilemalla, jatkuvalla siivouksella tms. Netissä ainakin pysyy jonkin verran kärryillä siitä mitä maailmassa tapahtuu, jos ei ihan pelkkää huuhaata seuraa. Ja hintakin on sopivampi kuin monessa muussa jutussa.

Vierailija
7/10 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne vaihtoehdotkaan aina sen järkevämpiä ole. Ei elämä mene "vähemmän hukkaan" esim. tv:tä katsomalla, baarissa istumalla, kadulla haahuilemalla, jatkuvalla siivouksella tms. Netissä ainakin pysyy jonkin verran kärryillä siitä mitä maailmassa tapahtuu, jos ei ihan pelkkää huuhaata seuraa. Ja hintakin on sopivampi kuin monessa muussa jutussa.

Olen eri mieltä. Netissä surffailu on sellaista aivotonta koomailua. Noissa muissa jutuissa (paitsi ehkä tv:n katsominen) sitä on jotenkin enemmän läsnä. Ainakin itse selaan nettiä ihan zombina ja aikakin kuluu jostain syystä ihan älyttömän nopeasti...

Vierailija
8/10 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Netissä surffailu on sellaista aivotonta koomailua. Noissa muissa jutuissa (paitsi ehkä tv:n katsominen) sitä on jotenkin enemmän läsnä. Ainakin itse selaan nettiä ihan zombina ja aikakin kuluu jostain syystä ihan älyttömän nopeasti...

Mun mielestä kadulla kävely ilman mitään päämäärää on noista turhinta. Näkee kun autot ajelee, ihmiset kävelee, deekut örisee, saa pakokaasuja. Onpa sisältöä elämään.

Vierailija
9/10 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä saisin varmaa tietoa puoli seitsemän ohjejman Susana Laineen ihanasta tukasta.

kuinka paljon on lisuketta vai onko kaikki omaa hiusta?

Vierailija
10/10 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon aina koneella, mutta musta se on ihanaa... Lapsena luin aina kirjoja, tämä on kai luonnollinen jatkumo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä