Käyttekö vessassa puolison kanssa samaan aikaan?
Onko teillä ok niin, että toinen on pöntöllä ja toinen pesee hampaita/on muuten vaan vessassa samaan aikaan? Järkytyin uskomattoman paljon kun kuulin ystäväpariskunnan tekevän tätä. Meillä ei ole ikinä koskaan mies nähnyt minua pöntöllä eikä tule näkemään. Sama toisinpäin. Onko tuo oikeasti yleistäkin??
Kommentit (49)
Kyllä,ollaan toisiltamme nähty ihan joka ikinen toimitus.Toisekseen meillä on ekokäymälä joka imee paskahuurut pois,joten ei haise edes kakka vessassa vaikka olisi minkälainen satsi.
Ei. Kumpikaan ei käy edes pissalla ovi auki.
Mun mielestä synnytyksessä mukana oleminen on ihan eri juttu kuin yhteiset vessakäynnit. Mies oli muutama viikko sitten mukana synnytyksessä, mutten vieläkään halua häntä kylppäriin samaan aikaan. Enkä keskustele jälkivuodosta tai tikkien paranemisesta hänelle. Ainoa joka meillä piereskelee muiden seurassa on vauva.
Kai me ollaan vaan niin estoisia sievistelijöitä
Ihan peruskauraa meillä. Jos minä istun kakalla niin ei se mies sinne pönttöön kattele, ei siinä meidän seksielämälle mitään käy.
Ihan perus. Meillä on kyllä niin vapaa ja rento suhde että voin vaikka ihmetellä suureen ääneen isoa finniä pakarassani.. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kumpikaan ei käy edes pissalla ovi auki.
Mun mielestä synnytyksessä mukana oleminen on ihan eri juttu kuin yhteiset vessakäynnit. Mies oli muutama viikko sitten mukana synnytyksessä, mutten vieläkään halua häntä kylppäriin samaan aikaan. Enkä keskustele jälkivuodosta tai tikkien paranemisesta hänelle. Ainoa joka meillä piereskelee muiden seurassa on vauva.
Kai me ollaan vaan niin estoisia sievistelijöitä
Kyllä minä ainakin miehelleni jälkivuodosta keskustelin ja kerroin ja selitin mitä se on... Myös se kun aivastin ja joskus lorahti pissaa housuun raskauden lopussa, niin kotona saatoin kirota sitä ääneen että "hitto taas pitää mennä vaihtamaan puhtaat alushousut.." mies ei moksiskaan. :D ja myös voin kertoa miehelleni että nyt on vatsa todella sekasin, jos ramppaan vessassa jnejne.. jaetaan ilot sekä surut, miesten sekä naisten jutut..
En pysty kuvittelemaan, että istuisin paskalla ja mies oli samassa WC:ssä. Itse lukitsen visusti oven. Lapsuuden perheeni oli sellainen, että samaan aikaan vessassa saattoi olla äiti, joku meistä sisaruksista ja koira. Ovi levällään. Varmaan tullut jotain traumoja.
Kerran mulla oli kissa, joka seurasi minua joka paikkaan sillä päällä ollessaan. Olihan sekin aika huvittavaa. Toinen kykkii pytyllä ja toinen hiekka-astiassa.
Kaksi pyttyä voisi olla toimiva ratkaisu joillekin. Kuivakäymälät voisi sijoittaa isompaankin huoneeseen. Jokaiselle oma!
Synnytys on vähän eri asia. Ei meillä synnytyksessä mies ainakaan nähnyt mitä siellä alapäässä tapahtui, olin hyvin hyvin tiukka tästä ja myös siitä, ettei mies osallistu mitenkään synnytyksen - kuin olemalla paikalla. Ja tämäkin oli kompromissi, en todellakaan olisi halunnut miestä mukaan, mutta mies vaati. Meillä ei ulostejuttuja jaeta. Ei se seksielämään vaikuta, mutta kyllä se seksuaaliseen jännitykseen. Kai sitä joku yksityisyys pitää olla!
Juu, me käydään yhtä aikaa. Mutta meillä onkin kaksi kylppäriä.
Kyllä meillä käydään yhtä aikaa vessassa. Miksei käytäisi? Olisihan se hassua kesken iltatoimien sanoa, että, joo kiva keskustelu, mutta menetkö hetkeksi ulos pesemään hampaitasi, kun kävisin pissalla? Tai että menisin alakertaan pissalle kesken iltatoimien... Mitä vaarallista siinä on, että näkee sen elämässään kaikkein läheisimmän ihmisen vessassa?
Me ollaan miehen kanssa kerran satuttu pesemään hampaita samaan aikaan ja oli todella vaivautunutta. Keskusteltiin asiasta jälkikäteen ja luvattiin toisillemme, että tämä jäi ainoaksi kerraksi :D Molemmat arvostamme yksityisyyttä hygieniaan ja vessakäynteihin liittyvissä asioissa. Kissa saattaa tulla samaan aikaan veskiin :)
Kyllä meillä pissalla käydään ovi auki ja toisen ollessa läsnä, mutta kakkahommat hoidetaan ovi lukossa :)
Meillä teinitkin tulee perässä vessaan edelleen, jos asiaa on, vaikka siellä pissalla istuisi.
Meilläkin kaikki käy yhtä aikaa vessassa, välillä on oikein tungosta pöntöllä ja haju kauhea mutta nauretaan vaan. Suvun kanssakin näitä on hauska jutella kun mies oikein pamautti jöötin pönttöön ja olin siinä että huhheijaa. Ihan on luonnollista ja tärkeää on ettei juttu hetkeksikään katkea vaan kaikki seuraa vessaan perässä jos jotain jutellaan. Olin miehen kanssa jo ensitreffeillä vieressä kun kävi kakkoshädällä, heti tiesin että nyt löytyi se oikea. Sanotaan toisiamme varpusiksi, arvatkaa mistä nimi tulee? Ollaan kyllä niin vapautuneita ja estottomia ihmisiä!
Mua on aina ihmetyttänyt kun amerikkalaisissa lifestyle ohjelmissa etsitään aina taloa jossa on "family bathroom". Pesualtaitakin voi sitten olla pari vierekkäin. Siis miksi sinne pitää koko perhe kerralla mahtua? No ihan ok tietysti pestä hampaita yhdessä, mutta totisesti siihen ei ole kellään asiaa paskaa tulla vääntämään, kun itse pesen hampaitani.
Minulle tulee kyllä ihmisestä, joka rakastaa toisten paskan hajua ja tykkää sitä nuuhkia ja tarkastella, vaikutelma yksinkertaisesta ihmisestä. Oli se nyt olevinaan kuinka luonnollista tahansa. En pystyisi moisen otuksen kanssa yhdessä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä oli eksän kanssa ihan normaalia, että jos toinen oli kusella, niin toinen saattoi tulla vessaan puuhastelemaan jotain muuta. Isommalla asialla laitettiin ovi sitten lukkoon.
Näin meilläkin. En ole koskaan osannut kuvitella, että mies näkisi mut jotenkin vähemmän kuumana, koska on nähnyt mut pissalla tai toisinpäin :D
Tottakai ja samalla pöntöllä yhtäaikaa. Se on sitä rakkautta. Ihmisen pitää olla vessarauha jos on yksi vessa että toinen ei sinne änkeä.
Ei minua haittaisikaan, johtuu ehkä siitäkin olen jo lapsena joutunut käyttämään ulkovessaa jossa mahdollista oli neljän-viidenkin istua samaan aikaan asioilla.
Kotona wc on kuitenkin sen verran pieni että poden siellä melkein ahtaanpaikankammo ollessani yksinkin.
Ex-miehen kanssa ovi oli aina lukossa, häädin hänet jopa saunasta pois käydessäni pissalla pesuhuoneen puolella olevalla (talon ainoalla) pöntöllä. Mielestäni se oli ihan normaalia silloin. Yhdessä asuttiin 6 vuotta. Sinänsä omituista että lapsuudenkodissa olemme käyneet aina ovet selkosen selällään ja toistemme läsnäollessa kotona ihan kaikilla asioilla, ja näin on edelleen. Toki olimme kaikki naisia, siskot ja äitimme.
Nykyinen mieheni piti minua siltä osin omituisena ja rajoittuneena, vaikkei hänellä ollut mitään kokemusta edes seurustelusta minua ennen. Joten hän vaati että opettelen käymään vessassa estottomammin. :D Aluksi se oli sitä että jätin oven lukitsematta, sitten raolleen, jne, ja lopulta hän istui vessan lattialla vieressäni ollessani pissalla. :D Tämä siis seurusteluaikana, ja tämän takia yhteen muutettuamme käyn nykyään pissalla ovi auki, mutta meillä on pieni vessa ja pesuhuone erikseen joten ei mieheni sinne vessaan useimmiten itse tule ellei ole asiaa. Se ei kuitenkaan ole ongelma enää. Isommalle asialle laitan oven kyllä kiinni mutten lukkoon.
Kai se riippuu suhteesta ja sen laadusta.
Ei.
Tai no miehelle olen sanonut että voi tulla kuselle jos mä olen suihkussa ja toinen vessa on varattuna, mutta käytännössä katsoen ei olla yhtä aikaa vessassa jos toinen siellä istuu.
Mä en voi sietää enää yhtään sitä, että mun kanssani pitää olla samaan aikaan vessassa jos mä olen pytyllä. Olen isosta perheestä ja silloin piti vessan oven olla auki lukosta jos vaikka jollekulle sisaruksista tuli tarvetta tulla pesemään kädet tms. Meillä oli vain yksi vessa.
Sit kun omat lapset olivat pieniä, nehän ei antaneet hetken rauhaa. Exä saattoi tulla juttelemaan mulle kun istuin paskalla tai vaihtamassa tamponia tms.
Nykyisen mieheni kanssa olen pistänyt ehdottoman rajan siihen että mä istun vessassa yksin. Lapset on meillä kummallakin jo teinejä, heidän ei tarvitse seistä vessakummina paikalla.
Mä en koe tarvetta tällä hetkellä muuttaa tätä järjestelyä.