Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä (yleistäen)miksi en voisi olla suomalaisen miehen kanssa

Vierailija
12.06.2016 |

-Liika alkoholinkäyttö
-Ylikiinnostunut autoista ja mopoista
-Puheenaiheet hyvin rajalliset
-Ei kiinnostunut matkailusta muualle kuin Viroon viinanhakureissulle
-Löyhät moraalit ja kännissä tehdään typeryyksiä esim saatetaan pettää
-Ei puhu tunteista tai ei hellyydenosoituksia
-Rasismi

Antakaa mulle syitä miksi voisin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Liika alkoholinkäyttö: Minulla on absolutistimies.

-Ylikiinnostunut autoista ja mopoista: Joistakin autoista kiinnostunut hieman, mistään muista ei.

-Puheenaiheet hyvin rajalliset: Huumorintajumme natsaa loistavasti.

-Ei kiinnostunut matkailusta muualle kuin Viroon viinanhakureissulle: Asumme nyt ulkomailla jo kohta kymmenettä vuotta. 

-Löyhät moraalit ja kännissä tehdään typeryyksiä esim saatetaan pettää: Uskollinen, ks. kohta 1

-Ei puhu tunteista tai ei hellyydenosoituksia: Puhuu ja taputtelee ja riittävästi hellyyttä.

-Rasismi: Ainoa, joka ehkä hieman joskus häiritsee. Toisaalta olen itsekin jnkv rasisti...

Vierailija
2/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Liika alkoholinkäyttö: Minulla on absolutistimies.

-Ylikiinnostunut autoista ja mopoista: Joistakin autoista kiinnostunut hieman, mistään muista ei.

-Puheenaiheet hyvin rajalliset: Huumorintajumme natsaa loistavasti.

-Ei kiinnostunut matkailusta muualle kuin Viroon viinanhakureissulle: Asumme nyt ulkomailla jo kohta kymmenettä vuotta. 

-Löyhät moraalit ja kännissä tehdään typeryyksiä esim saatetaan pettää: Uskollinen, ks. kohta 1

-Ei puhu tunteista tai ei hellyydenosoituksia: Puhuu ja taputtelee ja riittävästi hellyyttä.

-Rasismi: Ainoa, joka ehkä hieman joskus häiritsee. Toisaalta olen itsekin jnkv rasisti...

Onneksi löysit jyvän akanoiden joukosta :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minkämaalaisia miehiä tapailet niin voin kehittää yhtä harhaanjohtavan listan :)

Vierailija
4/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suomalaiseen mieheen ei osu yksikään noista. Eli yleistyksiä todellakin.

Vierailija
5/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi kaikki suomalaiset eivät ole tuollaisia. En voisi itsekään olla alkoholisoituneen rasistin kanssa, joka pitää mopoista ja rassaa autoja. 

Vierailija
6/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro minkämaalaisia miehiä tapailet niin voin kehittää yhtä harhaanjohtavan listan :)

Tällä hetkellä ruotsalaisen kanssa, aiemmin tapailin islantilaista :D

ap

Vierailija
7/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei persuja nyt niin hirveästi kuitenkaan ole. Jos tapaat vain tuollaisia miehiä, niin olet joku amis. Akateemiset miehet ovat aivan päinvastaisia ja heitä on satojatuhansia. Suomalaisilla miehillä on korkeammat kriteerit kuin ulkomaalaisilla, joten sinun pitää nostaa tasoasi.

Vierailija
8/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen wt/elämäm koulu liigan ukko on ihan kelpoyksilö jos verrataan muiden maiden vastaaviin.

Vierailija
9/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 2 jatkaa: Mies on supisuomalainen, tosin pisara ruotsalaista verta (äitinsä isä oli kotoisin Tukholmasta). Jyvä se on minustakin!

Ja asumme ulkomailla, koska emme kumpikaan pidä Suomen maahanmuuttopolitiikasta.

Vierailija
10/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap on kyllä itse täydellinen esimerkki ennakkoluuloista. Siis italiasta ei löydy ketään kuka on kiinnostunut autoista ? Englannista ei löydy viinaturisteja ? Saksassa ei ole yhtään rasistia ...?

Luulenpa, että on tärkeätä selittää itselleen miksi on valinnut elämän alemmassa sosiaalisessa luokassa ja mamuihin rajoittuneissa piireissä. 

Vierailija
11/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta suomalaisesta akateemisesta aviomiehestä ja ulkomaalaisesta, länsimaisesta akateemisesta miehestä. Hyviä miehiä molemmat, mutta kulttuurisia eroja on. Suomalainen ei kauppakasseja kanna tai ovia avaa. Oluen juoksuttaa kaapista suomalainen mies, nyt ulkomaalainen mies tuo mitä toivotaan. Suomalainen mies ei halua lapsia tai perhettä, ulkomaalainen halusi. Rahat ovat nykyisen kanssa yhteisiä, ensimmäisen miehen kanssa ne olivat jatkuva riidan aihe. Kaverit olivat suomalaiselle tärkeitä, nykyiselle taas perhe.

Vierailija
12/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Liika alkoholinkäyttö

-Rasismi

Nyt puhut wt- miehistä. Suomessa taitaa olla muitakin miehiä ja paljon, mutta jos olet vain wt miehille kelpaava, niin varmaan tässä timanteessa ulkomainen on varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
13/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ap on kyllä itse täydellinen esimerkki ennakkoluuloista. Siis italiasta ei löydy ketään kuka on kiinnostunut autoista ? Englannista ei löydy viinaturisteja ? Saksassa ei ole yhtään rasistia ...?

Luulenpa, että on tärkeätä selittää itselleen miksi on valinnut elämän alemmassa sosiaalisessa luokassa ja mamuihin rajoittuneissa piireissä. 

Ovatko muut pohjoismaalaiset jotenkin alempaa sosiaalista luokkaa? Aika erikoista, minä kun luulin että pohjoismailla on korkeimmat elintasot maailmassa.

Vierailija
14/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 2 jatkaa: Mies on supisuomalainen, tosin pisara ruotsalaista verta (äitinsä isä oli kotoisin Tukholmasta). Jyvä se on minustakin!

Ja asumme ulkomailla, koska emme kumpikaan pidä Suomen maahanmuuttopolitiikasta.

En usko, että kukaan asuu ulkomailla sen takia, ettei yleisesti "pidä Suomen maahanmuuttopolitiikasta", eiköhän ne syyt nyt ole ihan toiset.

Vierailija
15/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla samat perustelut kun ap:llä. En jaksa sitä känniärväilyä. Tykkään matkustaa muihin paikkoihin kun perinteisiin turistirysiin. En voi sietää epäsiisteyttä tai huonoa hygieniaa ja tämä on hyvin yleistä suomimiehissä.

Vierailija
16/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pointti tässä ketjussa on? AP tahtoo luettelon suomalaismiehiin perinteisesti liitetyistä negatiivisista asioista, yleistäen ja tiedosten etteivät kaikki ole sellaisia. Muut tahtovat kertoa, ettei heidän miehensä ole tuollainen. Tietenkään, kun luettelo on yleistys ja vielä harvemmalla olisi muutenkaan kaikkia lueteltulja ominaisuuksia.

Vierailija
17/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kokemusta suomalaisesta akateemisesta aviomiehestä ja ulkomaalaisesta, länsimaisesta akateemisesta miehestä. Hyviä miehiä molemmat, mutta kulttuurisia eroja on. Suomalainen ei kauppakasseja kanna tai ovia avaa. Oluen juoksuttaa kaapista suomalainen mies, nyt ulkomaalainen mies tuo mitä toivotaan. Suomalainen mies ei halua lapsia tai perhettä, ulkomaalainen halusi. Rahat ovat nykyisen kanssa yhteisiä, ensimmäisen miehen kanssa ne olivat jatkuva riidan aihe. Kaverit olivat suomalaiselle tärkeitä, nykyiselle taas perhe.

Sinä olet tuntenut vain kaksi eri miestä. Siltä pohjalta ei kannata vetää yhtäkään johtopäätöstä kansallisuuden vaikutuksista miehen käyttäytymiseen.

Vierailija
18/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika alkoholinkäyttö - Tulee toki käytettyä, mutta mikä lasketaan liialliseksi käytöksi? Mikään pultsari en kuitenkaan ole. 

-Ylikiinnostunut autoista ja mopoista - Näitä miehiä kyllä on paljon, itse en näe näissä vekottimissa mitään kiinnostavaa.

-Puheenaiheet hyvin rajalliset - Mikä tässäkin sitten lasketaan rajalliseksi ja mikä ei. Mielestäni multa irtoaa juttua melkein mistä vaan, paitsi niistä autoista.

-Ei kiinnostunut matkailusta muualle kuin Viroon viinanhakureissulle - Matkailu on mukavaa. Virokin menisi pahemman puutteessa, jotenkin olen selvinnyt tähänkin ikään niin, etten ole etelänaapurissa koskaan edes käynyt. 

-Löyhät moraalit ja kännissä tehdään typeryyksiä esim saatetaan pettää - Ei ainakaan omalla kohdallani. 

-Ei puhu tunteista tai ei hellyydenosoituksia - Eikä tämäkään kohta päde minuun.

-Rasismi - Nope. Tosin Suomessa varmaan asian kieltäminenkin tarkoittaa rasismia nykyään. 

Koen itseni suomalaiseksi, kun olen täällä syntynyt ja toinen vanhempani on supisuomalainen. 

Mutta joo, aikamoista yleistystä, vaihteeksi. 

Vierailija
19/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet AP tapailisi nyt ruotsalaista miestä, niin neuvoisin sinua laajentamaan omia ympyröitäsi vähän pidemmälle nykyisestä. En tiedä missä olet edelliset tapailu kumppanisi löytänyt, mutta listauksesi suomalaisen miehen ominaisuuksista, vaikkakin, kuten huomaavaisesti totesit  yleistäen sai itseni katsomaan peilistä ja ajattelemaan että olen varmaankin sitten itse elänyt tietämättäni josssain muussa maassa kuin Suomessa, E oikein yksikään noista luettelossa olleesta ominaisuudesta vastannut itseäni, eikä oikein ketään miestä -saati naista- jonka itse tunnen yhtään paremmin.   

Vierailija
20/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Liika alkoholinkäyttö

-Rasismi

Eikö nuo ominaisuudet kuulu lähinnä tietynlaiselle miesryhmälle kansalaisuudesta/kulttuurista riippumatta? Toki jos uskonto kieltää alkoholin niin henkilö ei varmaan juo liikaa. Mutta tuollaisia miehiä löytyy briteistä, jenkeistä, saksalaisista ym. kyllä ihan siinä missä suomalaisistakin.

Itse en tietääkseni tunne ketää suomalaista miestä, jolla olisi alkoholiongelma, joka rassaisi mopoja, tai ei olisi käynyt kuin Virossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan