Vierailija

Kun sairastuin psykoosiin,söin aluksi olanzapiiniä 10 mg päivässä. Lihoin sen aikana 9 kg noin kuukaudessa. Lopetin lääkkeen,koska en luonnollisesti halunnut lihoa enempää ja pelkäsin diabetesta. Sen jälkeen aloitin aripipratsolin,joka ei lihottanut mutta aiheutti minulla itsemurha ajatuksia ja tiloja,joissa en pystynyt liikuttamaan itseäni ja olin aivan pihalla ulkomaailmasta. Tällä hetkellä syön risperidonia ja se on lihottanut viikossa 5 kg. On todella turhauttavaa treenata 5 kertaa viikossa ja samalla lihoa. Lisäksi risperidon unettaa niin että nukun 14 h yössä pahimmillaan. Nyt aion lopettaa lääkkeet koska olen mieluummin harhainen kuin kärsin kamalista sivuvaikutuksista. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia antipsykooteista?

• ylös 32
  • alas 38

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Eiköhän se lihominen ole sivuseikka, hoida nyt pääsi kuntoon. Tarviit sitä enemmän.

• ylös 39
  • alas 18
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luulisi harhaisuuden olevan vielä pahempaa kuin lihomisen kuitenkin?
Kumpia täällä haukutaan enemmän, harhaisia vai lihavia?

• ylös 50
  • alas 11
Vierailija

Mikään lääke ei sisällä kaloreita :D syö lääkkeesi ja tarkkaile syömisiäsi.

• ylös 7
  • alas 100
Vierailija

Kyllä se on ihan todistettu asia,että psykoosilääkkeet lihottavat :) lääkärikin siitä varoitteli että se tulee lihottamaan. Olisin toivonut tähän keskusteluun mielipiteitä ihmisiltä,jotka ovat itse käyttäneet kyseisiä lääkkeitä ja tietävät millaista tuhoa ne saavat aikaan.

• ylös 50
  • alas 2
Vierailija

Mulla sama ton olanzapinin kanssa tuli 15 kg lisää. Aripipratsoli nyt käytössä ja sopinut hyvin. Paino ei kuitenkaan ole palautunut, mutta lisääkään ei ole tullut.

Vierailija

Mietin että pitäisikö ottaa tuo aripipratsoli takaisin,kun se ei lihota. Onko sinulle tullut siitä haittavaikutuksia?

Vierailija

Mainitsemasi kilomäärät kyllä kuulostavat hurjilta, 5 kiloa viikossa ja 9 kiloa kuukaudessa. Pelkällä lääkkeen syömiselläkö sinä lihot, vai etkö pysty hillitsemään ruokahaluasi?

Kysy lääkäriltäsi onko vielä mahdollista kokeilla ja löytää jokin muu sopiva lääke. Psykoosi voi aiheuttaa pysyviä vaurioita aivoihin ja sen uusiutumisen riski voi olla korkeampi jos lääkehoito laiminlyödään, siksi sitä olisi tärkeää hoitaa.

• ylös 12
  • alas 9
Vierailija

12 kg ei ole pari lisäkiloa. Ja kun miettii,että joillain tulee 50 kg olanzapinin takia...niin ei se kovin terveellistä ole.

• ylös 29
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mietin että pitäisikö ottaa tuo aripipratsoli takaisin,kun se ei lihota. Onko sinulle tullut siitä haittavaikutuksia?
Jo olanzapinin käytön aikana sain diabeteksen. Välillä olen käyttänyt muitakin lääkkeitä. Aripipratsoli ei mielestäni ole aiheuttanut mitään haittavaikutuksia.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Terapia auttaa, huonot lääkkeet voi tuhota helposti kaiken. Ei niitä kannata syödä, ei 

• ylös 17
  • alas 20
Vierailija

Olanzapin lisäsi ruokahalua,mutta uusi lääke ei ole lisännnyt. Ja liikun vielä todella paljon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Terapia auttaa, huonot lääkkeet voi tuhota helposti kaiken. Ei niitä kannata syödä, ei 

Terapia ei auta psykoosiin.

• ylös 25
  • alas 10
Vierailija

Kyllä psykoosin hoitoon tarvitaan muutakin kuin terapiaa.. Ei ole kyse mistään lievästä masennuksesta tms.

• ylös 25
  • alas 4
Vierailija

Voisin ottaa tuon aripipratsolin takaisin,niin saisi laihdutettua samalla :) kun kai tässä jotain lääkettä kannattaisi syödä. Ei vaan ole löytyny mitään joka oikeesti sopisi itselle.

Vierailija

Mulla sama juu, eli aiheuttivat lihoamista itsemurhaalttiutta ja persoonallisuuden muuttumista aggressiivisemmaksi ja narsistisemmaksi. Lopulta selvisikin että mun masennus onkin neuroosipohjaista eikä psykoosi.  nykyään en syö lääkkeitä ,ja jos tarve tulee niin olen mielummin harhainen kuin empatiakyvytön sairaalloisen lihava sosiopaatti. 

• ylös 14
  • alas 3
Vierailija

Itsellä psykoosilääkkeet aiheuttivat maidontuotantoa rinnoista. Oli kyllä aikamoinen yllätys.

• ylös 10
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.