Haistaako muut asiakkaat likaisuuden kauppareissulla?
Jos menee kauppaan tuntien itsensä rasvaiseksi ja likaiseksi, kun ei ole käynyt 2–3 päivään suihkussa, niin huomaakohan muut asiakkaat / kassaihminen sen hajun? Itse kun omaa hajuaan ei haista kuin välillä pieninä levahduksina tietyissä asennoissa.
Mitenköhän kaukana muista sitä kannattaisi vähintään pysyä...
Joskus olen itse haistanut jotain pahaa kaupassa, en ole varma onko se tullut ihmisestä vai jostain muusta, mutta mietinpähän vaan, että mahdanko itsekin haista joskus tosi pahalta, vai pitäisikö olla jo pahasti likainen, tyyliin likaiset ulkovaatteet, viikko peseytymättä, pahasti sairas, tosi epäterveelliset elämäntavat (alkoholi, huumeet, tupakka) ja niin edelleen, että haju olisi huomattava?
Mitä te luulette?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sun huolestua itsestäsi, eikö hygienian hoito kuulu perusasioihin, jotka tehdään päivittäin.
Monesti sellaiset keski-ikäiset ukot haisee paskalle ja vaatteiden pesemätön haju saattaa leijua pitkälle, sellainen inha rasvainen käry. Hyi.
Aikoja sitten olen vähän huolestunutkin, en tiedä olenko vain laiska vai mikä siinä on, että jokapäiväinen suihkuttelu ei onnistu. Ehkä seuraavana päivänä suihkusta koen olevani vielä liian puhdas, jotta se vaivannäkö olisi tarpeen. eikä sitä seuraavana päivänä tilanne ole yhdessä yössä juuri muuttunut... ja joskus en viitsi mennä "vielä" suihkuun, vaan "säästelen" sitä myöhemmäksi, esim. oletan käyväni lenkillä tai muuten hikeentyväni, joten en viitsi mennä "vielä", koska sitten joutuu käymään joka tapauksessa uudestaan... Ajattelen, että hiukset ja iho kuluu, jos käyn suihkussa liikaa. Ehkä
Joka toinen päivä on tosi hyvä. Ehkä silloin suihkupäivänä voi sitten tutkia sitä, että onko sinä päivänä noita 'vielä' asioita ja tarvittaessa säätää kellonajan kanssa. Mutta pitäis siitä päivästä kiinni.
Ja tuo on hyvä huomio, että yleensä suihkusta tulee hiukan energisempi olo.
1. Vaikka en tietääkseni omaa mitenkään erityisen herkkää nenää, välillä huomaa kaupoilla jonkun todellisen haisulin.
2. Kuan sitten oli sellainen työkaveri, jolla oli todella pistävä ominaistuoksu. Onneksi erän tuon kaverin lähemmistä työkavereista tiesi vinkata, että ödööri johtuu kaverin lääkityksestä eikä pesemättäömyydestä.
Itse en lähde edes nurkkakauppaan ilman minuutin lämmintä pikasuihkua. Jos taas tulen eräjormavetimissä helteisestä mustikkametsästä, katson että oikea tehty työ antaa excusen dödön pettämiselle ja parin kaljan nappaamiselle huoltikalta..
Kerran pienessä maaseutukaupassa isäntä tuli sianpaskalta haisevilla vaatteilla ostoksille. Kiva, nyt jo entisen työkaverini hengitys haisi aina kamalalle, koska kärsi pahasta hammasmädästä. Kova hienhaju työkaverilla on tullut myös tutuksi työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka aamu suihkussa ja puen ylleni puhtaat vaatteet, joten en kuulu skunkkeihin.
Kassajonossa osa asiakkaista haisee alkoholilta, kaamealta hajuvedeltä tai tupakalta. Jos olen todella pahan haisulin lähellä, niin vaihdan jonoa.
Oletpa sankari. Oujee! Muista pestä pıllukin mäntysuovalla viis kertaa päivässä.
Ei kukaan oikeasti haista yhtään mitään. Jos haistaisi, ei pahanhajuisen ihmisen taakse kukaan menisi jonottamaan.
Harvoin huomaan muiden hajua, mutta joskus kassajonossa esimerkiksi tupakoiva alkoholisti haisee pahalle. Raskaana haistoi tarkemmin.
Tuskin vielä 2-3päivän pesemättömyys mitenkään erikoisesti haisee ellei ole hikoillut ihan huolella.
Viimeksi kun kävin kyläkaupassa niin siellä kyllä vanhat ukot ympärillä kaikki haisi toinen toistaan pahemmalle. Yksi ihan vaan lialle, yksi vanhalle hielle, yksi virtsalle. Ja kaikilla lisäksi pesemättömien vaatteiden hajut. Näiden kohdalla uskon että puhutaan viikonkin suihkuttomuudesta.