Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haistaako muut asiakkaat likaisuuden kauppareissulla?

Vierailija
11.06.2016 |

Jos menee kauppaan tuntien itsensä rasvaiseksi ja likaiseksi, kun ei ole käynyt 2–3 päivään suihkussa, niin huomaakohan muut asiakkaat / kassaihminen sen hajun? Itse kun omaa hajuaan ei haista kuin välillä pieninä levahduksina tietyissä asennoissa.

Mitenköhän kaukana muista sitä kannattaisi vähintään pysyä...

Joskus olen itse haistanut jotain pahaa kaupassa, en ole varma onko se tullut ihmisestä vai jostain muusta, mutta mietinpähän vaan, että mahdanko itsekin haista joskus tosi pahalta, vai pitäisikö olla jo pahasti likainen, tyyliin likaiset ulkovaatteet, viikko peseytymättä, pahasti sairas, tosi epäterveelliset elämäntavat (alkoholi, huumeet, tupakka) ja niin edelleen, että haju olisi huomattava?

Mitä te luulette?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erityisherkkä, joten haistan kaikki todella tarkasti. Monesti ärsyttää kun joku haisee vanhalle hielle jne, mutta tuosta rasvaisuudesta puheenollen yleensä ihmisen ominaishaju ja vaatteiden pesuaineet peittävät sen.

Haistat varmaan oman jalkovälisi löyhkän.

Vierailija
42/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on puhtaat vaatteet ja käytät dödöä niin kahden päivän peseytymättömyys ei haise kaupassa muiden kuin superhaistajien nenään. Ei siellä olla niin lähellä toisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erityisherkkä, joten haistan kaikki todella tarkasti. Monesti ärsyttää kun joku haisee vanhalle hielle jne, mutta tuosta rasvaisuudesta puheenollen yleensä ihmisen ominaishaju ja vaatteiden pesuaineet peittävät sen.

Haistat varmaan oman jalkovälisi löyhkän.

Minä haistan vaikka käyn alapesulla päivittäin eikä ole mitään tulehduksia. En käytä mitään voimakkaita tuotteita, jotka voisivat sekoittaa alapään ph:n. Mies ei kuulemma ole koskaan haistanut mitään. Mulla on vaan hyvä hajuaisti. Ylipäätään haistan hajuja mitä muut eivät haista enkä kestä mitään kemikaaleja ja hajusteita.

Eri.

Vierailija
44/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullikoira tuli kerran nuuhkimaan oma-aloitteisesti ihan rauhallisesti. Oli kyllä silloin naistenvaivapäivät. Haisteli ainakin hikisiä retkikenkiä. Ei tullimies ottanut mitään kantaa, että olisi epäillyt jotain.

Vierailija
45/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, jotka käyvät päivittäin saunassa/suihkussa, mutta käyttävät niitä samoja likaisia vaatteita. Esim. taloyhtiön lenkkisaunassa naapurin rouva laittoi ne samat likaiset vaatteet päälle kun poistui saunasta. Vaihtakaa niitä likaisia vaatteita tarpeeksi usein, kiitos.

Vierailija
46/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haistan. Ja haistan täydessä lastissa olevan kuukautissiteen yms. myös parin metrin päähän.

Vierailija
47/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kyllä.

Pesemättömyys ihan keski-ikäisillä ihmisillä ihmetyttää. 

Vanhuksilla ymmärrän.

Mielummin haistelen hajuvesiä kyllä, kun pahanhajuista ihmistä, koka ei pese edes alakertaansa 🤮

Vierailija
48/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin haju on, jos on jäänyt perse pesemättä pitkään ja jos vaatteet, varsinkin takki on ollut vuosia pesemättä.

Vanhemmat eivät enää iäkkäinä pesseet takkeja, ja se haju iski heti kun meni asuntoon.

Vierailija
49/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on yliherkkä hajuaisti ja todellakin haistan likaisen ihmisen. Ja en siis tarkoita dekuja tms. laitapuolen tyyppejä, joiden haju onkin sitten jo kotakin megalomaanista :(
Valitettavasti pystyn herkimpinä aikoinani haistamaan vaikkapa juuri kaupan kassajonossa, jopa ihan puhtaankin ihmisen kohdalla, että hänellä on esim. kuukautiset. Ei ole ollenkaan kiva ominaisuus tämä.
Teen itse töitä hevisten kanssa ja itsellä on kotona eläimiä, ja menen kauppaan itse monesti suoraan töistä ja uskon todellakin haisevani jonkun nenään kammottavalle. Kuitenkin käyn saunasa ja suihkussa jokanikinen päivä, joten haisen vain sen päivän töille ja sotkuille, en pinttyneen likaiselle. Tämänkin erotan kanssaihmisistä. Jopa pidän esim. kaupssa töistä tulleen metsurin tuoksusta, se on sellainen ihana, miehekäs, puhtaan hien, metsän, puun ja moottorisahan tuoksu. Mutta jos ne metsurin vaatteet olisi päiväkausia käytetyt niin YÖK! Elinlianen haju on kam

Haistat varmaan syövänkin. Kuinka ihmeessä kykenet jossain ahtaissa tiloissa olemaan jos siellä on muitakin ihmisiä. Sun täytyy elää yksin kun et siedä mitään, oma paska ja pieru varmaan haisee ruusulle. 

Vierailija
50/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan LIAN haju ihmisessä on kamalinta. Hien haju ym ei niinkään, mutta PESEMÄTTÖMYYDEN löyhkä niin vaatteissa kuin ihmisessä itsessään on järkyttvää. Ja tätä varten ei tarvitse haista viinalta, tupakalta tai kuselta -kyse on aivan eri asiasta.

Vierailija
51/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän lähelle kun menee, niin varmaan joku tuoksahdus tarttuu hajukäämiin, mutta sitten pitää mennä jo tosi lähelle. Miksi pitää? Ei ole ihmiselle lajityypillistä mennä haistelemaan muita ihmisiä. Jotenkin väärin kasvatettu yksilö tätä tekee

Vierailija
52/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin haju on, jos on jäänyt perse pesemättä pitkään ja jos vaatteet, varsinkin takki on ollut vuosia pesemättä.

Vanhemmat eivät enää iäkkäinä pesseet takkeja, ja se haju iski heti kun meni asuntoon.

Mun vanhemmat ovat jo 70-vuotiaina lopettaneet takkien pesun. Isä pesee hiihtotakkinsa 1-2 kertaa kaudessa ja sen kyllä haistaa. Eivät he ennen olleet tuollaisia. Ajattelin, että vasta 80+ ikäisenä alkaa tämä touhu, mutta näköjään ei.

Vierailija
53/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen haistanut ihan edellisen kävijän paskaisen perseen hajun mennessäni yleiseen vessaan.

Se todella jää lemuamaan.

Oli pakko lähteä pois ja pidätellä oli niin järkyttävä löyhkä, että oksennus meinas tulla.

Jotkut taas haisevat ihan rasvalle ja kun eivät peseydy ,hyi hemmetti.

Vierailija
54/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittävän lähelle kun menee, niin varmaan joku tuoksahdus tarttuu hajukäämiin, mutta sitten pitää mennä jo tosi lähelle. Miksi pitää? Ei ole ihmiselle lajityypillistä mennä haistelemaan muita ihmisiä. Jotenkin väärin kasvatettu yksilö tätä tekee

Ihan kuule ohimennessä löyhkäävät.

Vierailija
55/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän yhden sellaisen nuorehkon naisen, joka haisee aivan hirveältä :( Lähtee aina samalla aamubussilla kanssani, ja hyh. On sellainen muuten huoliteltu, nätti meikki, laitetut hiukset ja kivoja vaatteita, joten varmaan raukalla joku sairaus, joka sen hajun aiheuttaa. Hänen osaltaan kyllä pakko sanoa, että ikävä kyllä todellakin kanssaihmiset sen haistavat. 

Joistain psyykenlääkkeistä tulee sellanen läpitunkeva haju 

Vierailija
56/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen haistanut ihan edellisen kävijän paskaisen perseen hajun mennessäni yleiseen vessaan.

Se todella jää lemuamaan.

Oli pakko lähteä pois ja pidätellä oli niin järkyttävä löyhkä, että oksennus meinas tulla.

Jotkut taas haisevat ihan rasvalle ja kun eivät peseydy ,hyi hemmetti.

Jättikö siis pyyhkimättä perseensä ja tuli vastaan kun menit vai miten tuo erosi perussonnan kärystä? Akkojen vessat haisee kirjaimellisesti pillulle, siksi käyn vain paikoissa, joissa on niin paljon koppeja, että saa suuremmalla todennäköisyydellä sellaisen, jossa ei ole joku käynyt tortulla 5 min aiemmin. 

Vierailija
57/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuule ohimennessä löyhkäävät.

Ohita kauempaa, näin väität myös törmäilyn.

Vierailija
58/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. Olenkin välttämään kaupoissakäyntiä köyhälitön ja työläisluokkaisen ollessa liikkeellä. Heti sellaisten poituttuakin on paremman väen inhottavaa asioida kaupoissa, FYI ! Jouduinkin hankimaan kaupassakäyjän joka AINA pitää sormikkaita asioidessaan minulle sekä peseytyy hyvin ennen tuotteiden toimittamista.

Kyllä kauppaliikkeissäkin pitää sada aikaan erilliset asiointiajat säädyn mukaan.

Pöyristyttävää kun hikihajuiset työläismoukat tunkeva liki meitä, parempaa väkeä ! FYI, FYI, FYI !

Vierailija
59/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne likasissa vaatteissa ja järkyttävälle paskalle, vanhalle hielle haisevat ovat syrjäytyneitä vanhempia miehiä, joskus hieman nuorempiakin. Bussissa ja kassajonoissa on joskus meinannut oksennus tulla. Haiseviin naisiin en ole missään koskaan törmännyt. 

Joskus voi olla vatsa sekaisin ja tulla ripulia housuun kaupassa tai muualla kun ei ehdi vessaan ja vessa voi olla kaukana, eikä sille kukaan mahda yhtään mitään. 

Vierailija
60/67 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista, enköhän minä sitten jaksa edes pikasuihkussa käydä. Joskus tuntuu liian vaivalloiselta mennä suihkuun (vaikka sinne kauppaan jaksaa kävellä tai pyöräillä nälän ajamana). En tosiaan halua hajulla häiritä ketään erityisherkkää tai muutakaan ihmistä kaupassa.

ap.

Hyvä ap! Se on ystävällinen teko myös itseäsi kohtaan, hyvinpitelyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi